Avatar billede zaknafein Praktikant
04. august 2000 - 19:06 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

G400 og Asus P5A

Windows98 laver ofte generel beskyttelsesfejl. Windows glemmer min G400 driver og kommer med den sædvanlige Grafikkort driver fejl, når windows starter. Jeg har prøvet kortet med mit Asus P2b og en celeron, og det kører fint?? Jeg kører med Flash version ALSI1007

Jeg kender en der havde lignene problem, har nogler jer løsning / erfaring på dette problem?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
04. august 2000 - 20:17 #1
Hvis kortet kører AGPx4 kunne dette være problemet!
Avatar billede zaknafein Praktikant
04. august 2000 - 20:19 #2
hvordan kan jeg finde ud af om det gør? og kan jeg sætte det ned til 2 eller 1?
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. august 2000 - 20:30 #3
Prøv at se i din BIOS!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. august 2000 - 20:36 #4
Du kan prøve at se om der ikke er noget på http://www.matrox.com/mga/drivers/files/ftp_util2.htm du kan bruge til dit G400. Ellers se på indlæg nr. 20748 som har haft samme fejl -> opgradering af ALi AGP drivere.
Avatar billede svinte Nybegynder
04. august 2000 - 20:57 #5
Problemet ligger i, at Windows ikke har den rigtige driver til agp porten på Asus p5a, bundkortet bruger Ali chipsæt, den opdaterede driver kan downloades fra www.acerlabs.com, opdater ved samme lejlighed din driver til matrox grafikkortet fra www.matrox.com, hvis dette ikke hjælper kan du opdatere grafikkortets bios, den nyeste ligger også på www.matrox.com
Avatar billede svinte Nybegynder
04. august 2000 - 20:59 #6
.................og desuden kører grafikkortet KUN agpx4 hvis bundkortet understøtter det, alle matrox agp kort kan også køre agp1/2, og da dit bundkort kun understøtter agpx2 er dette ikke problemet........
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 01:18 #7
Jeg synes at der dukker flere og flere spørgsmål op med folk der har problemmer med ASUS p5a boards - Gad vide om boardet har en ultra kort levetid ??????
Avatar billede pladask Nybegynder
05. august 2000 - 01:35 #8
Okay, let\'s face it: ASUS P5A SUPER SOCKET 7 er ikke så fed til AGP!!! Jeg havde på et tidspunkt en 350MHz AMD K6-2 CPU i et sådan board og havde ikke andet end problemer! Der er dog mange svar:
1) Det hele hænger sammen med at AGP porten, efter nogles erfaringer, ikke får nok strøm, og det kan ikke løses...
2) AGP porten conflikterer når RAM\'en kører med 100MHz bushastighed...
3) Chipsettet er noget skod!!!

Jeg holder mig til 3\'eren! For jeg har PRÆCIS samme problem lige nu!!! Et Matrox Millenium G400 Dualhead der laver \"Windows protection error, you will need to restart your computer, press any key\". Og after man har trykket på en tast, slukker maskinen! Jeg skal dog selv til a rode med det (IGEN IGEN IGEN) i morgen (så min bror kan spille noget Baldur\'s Gate), så hvis jeg løser det dér, kommer jeg straks med svaret. Desuden er der ingen af Matrox\'es driverer der kan løse dette problem, heller ikke en updatering af BIOS\'en på ASUS boardet. Jeg prøver at se hvad jeg finder ud af i morgen og skriver ind i morgen aften...

Inden jeg smutter får i lige en liste over der AGP kort jeg har prøvet i P5A boardet og som ikke virkede:

nVidia Riva TNT: SKAL have de nyeste driverer, men har stadig problemer i spil, bl. a Aliens versus Predator hvor det låser fast

nVidia Riva TNT 2 Ultra: Låser fast konstant i Win98

Matrox Millenium G200: UTROLIG langsom aksellaration i både 2D og 3D

Nogle GeForce kort skulle kunne have problemer på boardet, men jeg har ikke selv prøvet med mit eget... måske i morgen...

Desuden har jeg stort set haft prøvet ALLE de forskellige TNT 2 kort (Vanta, M64 osv.). Ingen af dem har virket på P5A boardet!

Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 01:52 #9
pladask// uha det er interessant det du skriver der - Vi har arbejdet på at finde fejl på boaret i snart fem dage og vi er nået til fuldstændig samme konklussion - boardet giver ikke nok strøm til agp - Vi tænker på at en sidste udvej måske kunne være at hævd Vcoren - Men vi ved ikke hvordan man gør.
Puha det kunne være fedt at få et svar
Avatar billede zaknafein Praktikant
05. august 2000 - 01:59 #10
Jeg er ved at være glad for at P5A boardet ikke er mit eget!!!
Det lyder til at mange har problemet.
svinte>> Jeg fandt ikke den opdaterede driver på til P5A på www.acerlabs.com, så hvis du kan specificere lidt nærmere kunne det være ok.
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 02:36 #11
For at gøre det endnu grimmere kan der også være det her :-)

http://x57.deja.com/getdoc.xp?AN=654024920&CONTEXT=965341811.1493762090&hitnum=2
Avatar billede gozar Nybegynder
05. august 2000 - 11:14 #12
Gå herind http://www.asus.com/Products/Motherboard/driver_utility.html og hent den nyeste ALi AGP Driver og se om det ikke hjælper lidt!!
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 11:27 #13
gozar// Puha det kunne være at det også løste vores problem da det er en powermanagement driver - vi må se
Avatar billede pladask Nybegynder
05. august 2000 - 14:04 #14
I made it work!!!:-)))))))))))))))))))))) I F(BIB)ING MADE IT WORK!!! Efter 4 uger har jeg ENDELIG fået mit Matrox Millennium G400 Dualhead til at virke i min anden maskine med et Asus P5A board.:-))) OKay... Her er svaret på hvad man skal gøre:

Ingen BIOS updatering, ingen Matrox updatering!

På Asus\'s CD-rom (der medfølger med bundkortet) ligger driveren, AliAGP 1.50. Installer den. Nu burde systemet, næste gang du starter op, låse fast! Irriterende fandt jeg ud af efter at have prøvet det 13 gange!!! Men ved at ændre på nogle ting i BIOS\'n fik jeg det sq til at kører! Slå AGP Turbo fra (så der står disbled i settings) og derefter slå PCI and AGP Snoop til. Det kører her, og det kører faktisk kanont! Hvis du ikke har driverne kan jeg sagtens maile, eller overfører via ICQ, til jer.

Hvis ikke det virker, kan du maile mig på pladask@vip.cybercity.dk eller prøve min ICQ: 78357666. Derefter kan du få mit tlf. nr.
Avatar billede krusell Nybegynder
05. august 2000 - 18:03 #15
Jeg har også et P5A og jeg har aldrig haft problemer med det. Jeg har dog hørt mange historier med TNT kort, der dog alle blev løst. Jeg har selv et viper II, der med direcx 8 kører kanon.
Til \"denboj\": Du kan finde specifikationerne på asus hjemmeside og manual til hvilke jumpere du skal flytte for at hæve vcore. (Lidt irriterende at det ikke er jumperfrit, men nyt mb snart, håber jeg).
Jeg kører med en vcore på 2,8 (ok ok meget høj, men k6\'eren er FANDME svær at få stabil ved overclockning. Men nu har jeg og fået den fra 450 til de svimlende 525 wauv ;-)
Nå men held og lykke med tingene

krusell
Avatar billede zaknafein Praktikant
06. august 2000 - 02:02 #16
Kanon godt fundet ud af!!! Nu virker det bare! Du burde få aktier fra Asus og Matrox, for at redde deres rygte, hehe!
Avatar billede denboj Nybegynder
06. august 2000 - 16:44 #17
Hmm nu er det om at være vågen he he - Gozars link fører til driver ALI AGP VS 1.68 og 1.54 -
Pladask du har kun 1.50 - Jeg tror at de nyere gør at man ikke behøver at ændre noget i BIOS - Hos os har vi bare opdateret driveren fra linket og så har det virket
Avatar billede pladask Nybegynder
08. august 2000 - 09:39 #18
Hmm... gider sq ikke at rode med flere drivers på den maskine, nu er det nok!!!:-)

Bare glad for at kunne hjælpe, zaknafien...
Jeg har stort set ikke haft andet end probs med det board LIGE siden jeg købte en maskine inde fra Multimedia World. Men efter dem var der jo aldrig noget i vejen med den! Dvs. at man ALDRIG skal stole 2 meter på en forhandler der, bl. a., pårstår at han lige har kørt en overfladescanning af en IBM Dexstar på en 1½ time, og samtidig en FULD defragmentering af 8GB data!!!

Men jeg er glad for at det er overstået og nu er min lillebror endelig glad:-)
Avatar billede denboj Nybegynder
08. august 2000 - 13:18 #19
hmm - det burde være et krav at en forhandler nævner at et board ikke dur uden en bestemt driver vha.
Avatar billede pladask Nybegynder
17. august 2000 - 10:37 #20
Køb i Zitech!!! De er faktisk rimelig fede at handle hos, lige fordi at de sikrer sig, at det du køber hos dem kan kører i din maskine!