Avatar billede johnnyboy Nybegynder
04. august 2000 - 17:55 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Geforce Pro kører kun AGP 2x

Jeg har et Creative Geforce Pro grafikkort som længe har kørt AGP 4X på mit Asus P3v4x bundkort. Så installerede jeg nogle nyere drivere fra Creative og kan kun køre AGP 2x.
Det er Creative AGP wizard og Creative Display Director der begge viser, at AGP 4X ikke er mulig. Creative Display Director fortæller, at Host capabillities kun er AGP 2x mens Card capabillities er 4X, derfor tænkte jeg at, jeg mangler nyere drivere til mit bundkort, men dem kan jeg ikke finde.
Det er ikke så godt at køre med de gamle drivere, da der er visse nye spil jeg ikke kan spille så, derfor skal jeg have det til at virke med de nyeste drivere.
Hvis det er drivere, der er problemet, giver jeg 200 til den , der finder drivere der virker.
Avatar billede chruker Nybegynder
04. august 2000 - 18:17 #1
Hvilken BIOS har du ?  Disse to opgraderinger var tilgængelige hos Asus.
P3V4X BIOS Release Ver. 1005 06/15/2000
- Change the method for detecting different clock chip.
- Change CMOS default year to AC 2000.

P3V4X BIOS Release Ver. 1003 03/15/2000
- Remove Set off APM Mode 1.0 checking, fix Win2000 APM cannot shutdown.
- Set \"AGP Fast Write\" option default value to disabled.
- Add the new menu item \"AGP Fast Write\".

Ellers kan du jo prøve Via 4-in-1 drivere:
http://www.via.com.tw/drivers/index.htm
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
04. august 2000 - 18:24 #2
Jeg har desværre det problem, at der sidder en jumper på mit bundkort et sted som forhindrer, at man skriver til ROM\'en og altså opdaterer bios\'en. Jeg har gennemrodet manualen, men kan ikke finde den s**** jumper.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. august 2000 - 18:28 #3
Fandt nyeste drivere til dit gfxkort hos creative, er det dem du har allerede? http://www.europe.creative.com/support/drivers/most.asp#id5
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
04. august 2000 - 19:06 #4
Det er de gfx drivere jeg har, og det hjalp ikke med Via 4in1 drivere, desværre.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
04. august 2000 - 20:22 #5
Mærkeligt nok kunne jeg godt opdatere min bios nu!
Men der er ingen forskel, den siger stadigvæk at bus type er AGP 2x.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
05. august 2000 - 00:01 #6
Jeg har lige læst, at:
NVIDIA has disabled AGP4X on newer AGP4X VIA
chipsets due to incompatibilities with the AGP
drive strength in these systems.

Og det må jo siges, at være nedtur !!!
Så må mit spørgsmål hermed været lukket.
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 01:13 #7
hmm har du ikke mulighed for at nedgradere din driver til den du havde før ? Så kører du jo på 4X igen ??????
Avatar billede pladask Nybegynder
05. august 2000 - 01:38 #8
Brug nVidias egne Detonater 2 driverer!
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
05. august 2000 - 13:36 #9
Jeg har prøvet med Nvida\'s nyeste drivere, men med dem kan jeg ikke tjekke om jeg kører 4x, da creative\'s programmer kun virker med creative\'s drivere, desuden skulle det jo heller ikke virke ifølge det jeg skrev før.
Men jeg kan da prøve, er der nogen der kender et program så jeg kan tjekke AGP hastigeden??
Avatar billede pladask Nybegynder
05. august 2000 - 21:45 #10
hmm... hvad skal man bruge AGP 4x til, når der ikke er en eneste ting i verden der understøtter det?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. august 2000 - 22:02 #11
http://www.overclocking.dk/files/wcpu27b4.zip kan blandt andet vise dig din AGP hastighed.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
06. august 2000 - 13:55 #12
pladask>>Blær du ved..  :o)

Det giver da også teoretisk en forøget båndbredde, hvilket må siges at være godt, ik\'?
Avatar billede chruker Nybegynder
06. august 2000 - 19:18 #13
Et lidt teoretisk spørgsmål:  Når båndbredden øges f.eks. i kraft af flere hertz, så man reaktionstiden vel også øges. Lad os eksempelvis betragte en pci bus med en hastighed på 10 Hz. Hver 1/10 sekund sendes der en klat bits gennem bussen. Øges hasitgheden til 100 Hz bliver der sendt klatter af sted hver 1/100 sekund. Bliver den næste klat bits klar med det samme bliver den overført 9/100 sekund før med 100 Hz bussen end med 10 Hz bussen.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
06. august 2000 - 20:55 #14
Jeg ved ihvertfald, at hvis bundkortet er sat på AGP 2X giver den kun en båndbredde på 533MB/s mens 4X giver 1066MB/s. Det tror jeg på er en forskel man kan mærke. Jeg ved så ikke om der er den store forskel på, om grafikkortet er 4X ell. 2X, det er der jo nok ikke i de spil vi har idag, heller ikke når Nvidia har valgt, at slå det fra.
Avatar billede pladask Nybegynder
06. august 2000 - 23:23 #15
xtom__>> Fedt program:-)

Avatar billede barney Nybegynder
06. september 2000 - 00:30 #16
Hej Johnnyboy
Nu er jeg ikke helt hård til det her.
men hvis du bruger Via\'s 4in1 + Detonator 2
har jeg et lille prg til at sætte x4 på din maskine
du kan da lige smække en mail til mig, så sender jeg det.
(er afhængig af processortype amd eller intel)
rap-rap@mail1.xxxx.stofanet.dk
husk at fjerne x\'erne
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
07. september 2000 - 14:39 #17
Jeg har fundet et program, der tweaker min Geforce og gør det muligt, ellers tak :o)
Avatar billede denboj Nybegynder
07. september 2000 - 16:24 #18
afslutter du ikke spørgsmålet så ?
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
07. september 2000 - 19:47 #19
jo...skal jeg så bare acceptere 1 af mine egne svar?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. december 2000 - 22:23 #20
Jeps..

DirectX 8.0 er i mellemtiden frigivet >>
http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

God side med hotte tips til GF(2)
http://www.geforcefaq.com

Avatar billede teknik Juniormester
20. december 2000 - 21:39 #21
>>Johnnyboy  Ja accepter et eller evt. flere svar...så lukker du spm.
Hvis du synes at forsøgene på at hjælpe ikke var noget værd for dig, ja så nøjes du med dit eget..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. februar 2001 - 22:48 #22
Afslut spørgsmålet?