Avatar billede petey Nybegynder
12. juni 2002 - 16:06 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Program til at lave websider.

Hvilke programmer bruges til at designe websider med grafik ?
Avatar billede styled.dk Nybegynder
12. juni 2002 - 16:10 #1
Hvis du regner med at lære det på højt niveu så vil jeg helt klart anbefale adobe´s photoshop som lige er kommet i en version 7. ( http://www.adobe.dk/products/photoshop/main.html ) !

Med det kan du lave flot grafik til dine websider, dertil skal du bruge et program hvori du kan lave din html. Det bedste vil helt klart være at skrive det hele selv i windows notesblok men détte kan godt være komplekst for en nybegynder så macromedias dreamweaver er helt klart værd at kigge på! ( http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/ ) !

-Jonas
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
12. juni 2002 - 16:28 #2
Også FireWorks fra Macromedia er et godt bud på et let og funktionelt grafikgenereringsprogram...

http://www.macromedia.com/software/fireworks

blegansigt.com
Avatar billede styled.dk Nybegynder
12. juni 2002 - 16:31 #3
Fireworks er udemærket men der er jo ingen fremtid i det, desuden er photoshop også førende inden for billedbehandling !
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
12. juni 2002 - 16:38 #4
Hvorfor er der ingen fremtid i FireWorks?

blegansigt.com
Avatar billede styled.dk Nybegynder
12. juni 2002 - 16:42 #5
Det kan jeg ikke just forklare her men jeg har da selv arbejdet med begge 2 over længere tid og foretrækker helt klart photoshop....da også helt klart det flest grafikere bruger!
Avatar billede styled.dk Nybegynder
12. juni 2002 - 16:46 #6
blegansigt.com > har lige kigget på jeres website...endelig fandt jeg en virksomhed der ligger i Hillerød, er det sådan at du er på msn eller icq ?
Avatar billede avlund Nybegynder
12. juni 2002 - 16:51 #7
Jeg kan fortælle at FireWorks og Photoshop slet ikke kan sammenlignes med hinanden. Macromedia ønsker heller ikke at de to programmer skal være konkurrenter, da de har vidst forskellige funktioner.

Photoshop bruges til billedbehandling på højere plan m.v. og er uovertruffent til netop dette.

FireWorks, derimod, er udelukkende beregnet til web-brug, og er da også langt mere effektivt end Photoshop til dette, bla.a. med XML-integrering, indbygget Flash-kompabilitet, udvidede vektor-funktioner, MX-interface etc.

De to programmer er gode til hver deres del, og en dygtig udvikler ved hvornår han/hun skal bruge Photoshop og hvornår FireWorks ville være et bedre bud.
Avatar billede avlund Nybegynder
12. juni 2002 - 16:57 #8
"vidst" = vidt
Avatar billede blegansigt.com Nybegynder
12. juni 2002 - 17:01 #9
avlund -> Netop! Selvfølgelig bruger jeg da også Shoppen...
Det ene udelukker som bekendt ikke det andet osv. Jeg synes bare, at spørgeren skulle have mulighed for at danne sig sit eget indtryk af begge programmer...

styled.dk -> Jeg er hverken på msn eller icq, men du er velkommen til at kontakte mig via mail, hvis du har noget på hjerte...
Avatar billede styled.dk Nybegynder
12. juni 2002 - 17:03 #10
Jammen det vil jeg da gøre....du for lige en mail om et stykke tid.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
12. juni 2002 - 17:23 #11
Mail sendt til bleg@blegansigt.com !

-Jonas
Avatar billede lindof.dk Nybegynder
12. juni 2002 - 19:53 #12
Helt enig.. det er to foskellige programmer som ikke skal sammenlignes..
Avatar billede lee Nybegynder
12. juni 2002 - 21:53 #13
Jeg vil da anbefale Paint Shop Pro.
Her kan du lave alt til hjemmesider... og det koster ikke mere en d 1000 kroner.
Du kan se her hvad det kan i dag http://www.pspgrafik.dk

/Lee
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
13. juni 2002 - 03:04 #14
fireworks roxorz.. hvertfald til web. Hvis du skal lave print eller andet det kræver lidt mere er photoshop en god ting.

www.noob.dk har jeg lavet i fireworks
Avatar billede petey Nybegynder
13. juni 2002 - 10:29 #15
Tak for jeres foreslag.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
13. juni 2002 - 11:29 #16
sig_mojn > Jeg tror da vidst lige jeg kigger på fireworks en gang mere, din side er da kanon fed. Synes ikke rigtigt jeg har kunne lave det store i fireworks, der er måske kommet en ny version ?
Avatar billede sig_mojn Nybegynder
13. juni 2002 - 11:41 #17
ja der er kommet en version der hedder MX, den skulle være udemærket men jeg bruger stadig fireworks 4 og vil blive ved med det. =)

Det er ikke så svært at komme igang med og når man først har lært de fleste af de lækre features der er i programmet kan man komme rigtig langt.
En god ting for dig hvis du vil igang med det er at prøve nogen af alle de toturials der er rundtomkring på nettet. Det er en rigtig god måde at finde ud af hvad programmet kan gøre med lidt snilde.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
13. juni 2002 - 11:46 #18
Okay, har du nogle links til tutorials ?  Helst danske men us/eng er selfølgelig også velkomne :)