Avatar billede sbay Nybegynder
12. juni 2002 - 13:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Migrering - Groupwise 5.10 til Notes 5.0.10

Hejsa

Er der nogle der har erfaring med dette og hvordan? Hvilke værktøjer kan bruges og hvordan? En brugbar løsning (uden ekstra investeringer) belønnes med flere point!

Vi har haft et værktøj installeret i Notes, men min kære netværksadministrator har afinstalleret det, og kan ikke huske hvad det hed!

Vi har i øvrigt prøvet med migreringsværktøjet fra Notes version 5.0.5, men det kikser ved navne med f.eks. æ,ø,å.

Håber på lidt hjælp, jeg ikke har kunnet finde så meget på notes.net
Avatar billede gr8dane Nybegynder
13. juni 2002 - 14:57 #1
Der er vist ingen ekstra point her at hente, for den eneste løsning jeg er bekendt med er et kommercielt værktøj fra Binary Tree :-)
Det hedder CMT til mailmigrering og kan stærkt anbefales :
http://www.binarytree.com

Der findes en Redbook der beskriver migrering til Lotus Domino / Notes fra Groupwise :
http://www.redbooks.ibm.com/pubs/pdfs/redbooks/sg245650.pdf

Jeg ved godt at den omtalte redbook ikke er af nyeste dato, men de 256 sider beskriver alligevel grundigt både de competitive fordele ved en migrering samt uddyber de forskellige scenarier ved migrering mellem de to platforme.
Avatar billede sbay Nybegynder
17. juni 2002 - 15:53 #2
vi har valgt at installere en klient version 5.0.4 hvori der et migreringsværktøj - Binary tree - faktisk. Det undrer mig bare at det ikke eksisterer i de nyere versioner! Det før omtalte problem med æ,ø og å er endnu ikke set i denne tidligere udgave.

Redbooken fra IBM har vi allerede ;-) ellers tak for hjælpen.