Avatar billede helikopter Nybegynder
12. juni 2002 - 12:32 Der er 14 kommentarer

Preloader i procent, der SKAL loade ca. 24 swf filer????

Hej jeg søger noget hjælp til en loader på et site, jeg har aldrig lavet en loader før.. så det er lidt af et project.. men jeg ville høre om der ik var en flash-haj det ville lave en til mig. Det som måske er lidt mere svært er at den her loader skal loade ca. 23 .swf filer.. for det er et stort site.

Nogen der har mod på at hjælpe?? jeg smider 100 points for en loader der virker! :))
Avatar billede baitianlong Nybegynder
12. juni 2002 - 15:49 #1
Hvordan skal de loades ind ? Samtidig ? i flere lag, eller forskellige targets ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
12. juni 2002 - 16:26 #3
Jeg skal gerne kode en for dig, hvis du blot beskriver sagen lidt yderligere.
Avatar billede helikopter Nybegynder
12. juni 2002 - 19:20 #4
"legende.dk" Det må du MEGET gerne :)
siden er opbygget at en main.swf hvori så alle mine undersider er eksterne .swf filer og det er dem den bare skal loade, men det kunne være fedt bar du kunne lave loaderen og så jeg selv kunne skrive alle filnavnene ind.

Men ellers har du ICQ el. Messenger? For det ville gøre det lidt nemmere! :)

På forhånd tak! der..
Avatar billede baitianlong Nybegynder
12. juni 2002 - 19:27 #5
icq 117283068. Den får jeg hurtigt lavet til dig -med forklaring.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
12. juni 2002 - 19:30 #6
ha ha. jeg fik ny harddisk i går  - Det går lige et kvarter før jeg er online på icq (skal lige installere det) . Vi snakkes ((o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
12. juni 2002 - 19:38 #7
Bare kom ind nu på icq, hvis du vil !
Avatar billede helikopter Nybegynder
12. juni 2002 - 19:52 #8
Kewl fang mig lige på 95756064 men hey hvis ik du skriver inde for 5 min. så er jeg desværre først tilbage om ca. 2 timer er du på der?

snakkes på icq'en..
Avatar billede pumpin Nybegynder
14. juni 2002 - 12:54 #9
hey legende.dk kan du ikke lige skrive et par ord om hvordan du får den til at preloade flere swf filer.... vi andre skulle jo også gerne lære noget af det ;-) ellers må jeg lige smide nogle points efter dig..
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. juni 2002 - 16:06 #10
pumpin>> Jeg har faktisk ikke hørt en skid fra helikopter (han sumper vist (o; ). Men vi skal jo vide hvordan de skal loades.

f.eks:
loadMovienum("film1.swf", 1);
loadMovieNum("film2.swf", 2);

evt.
loadMovie("film1.swf", target1);
loadMovie("film2.swf", target2);

Når jeg hører fra helikopter, kommer koden nok også her.
Avatar billede pumpin Nybegynder
15. juni 2002 - 12:50 #11
ok jeg glæder mig til at der kommer nogle koder op
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. juni 2002 - 14:30 #12
Til Hekikopter...

Det kan jeg ikke ordne, når filmen er sat sammen på sådan en (efter min mening) underlig måde. Alle de 24 swf'er i har laver kunne jo lige så godt være movieclips i samme film, og så var alt lettere. I loader jo alligevel de fleste ind med det samme.

Jeg vil mene at du skal skrive stop i starten af alle filmene, og når den er loadet ind (lo == to) i jeres kode, skal de så startes:
_level0.con.a12.start();

Beklager, men måske er der andre, der gider se det hele igennem !?
-Hvis jeg skal have det til at virke med en fornuftig preloader, skal filmens opbygning ændres radikalt.

Held og lykke med det.
Avatar billede pumpin Nybegynder
23. juni 2002 - 10:51 #13
hey legende.dk hvordan skal opbygningen af en side med preloader inden hver side se ud.. skal den være opbygget af scener, forskellige swf, eller måske noget helt andet??

//pumpin
Avatar billede baitianlong Nybegynder
23. juni 2002 - 11:13 #14
pumpin>> Hvis du skifter side med loadMovieNum("film.swf", 1) kan du jo bare putte en lille preloader på hver film´. Hvis du skal loade flere film ind samtidig (i movieclips) kan du samle preloaderen ved at kalde getBytesLoaded()/Total() på hvert movieclip og samle dem i en variabel...