Avatar billede changman Nybegynder
12. juni 2002 - 11:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MySQL database og PHP gæstebog hos DanDomain

Hej Eksperten

Jeg har lavet en gæstebog i PHP, som kommunikererer med en mySQL database hos DanDomain. Databasen hedder skagen og min underdatabase hedder vestpark. DanDamain har et krav om at variabler difineres på følgende måde:

GET variabler:
<?php  echo $HTTP_GET_VARS["variabelnavn"]; ?>

POST variabler:
<?php  echo $HTTP_POST_VARS["variabelnavn"]; ?>

Hvordan skal jeg lettest implementerer det i mit script:

<html>
<head><title>Vestpark Festival 2001 Gæstebog</title>
<LINK REL="stylesheet" TYPE="text/css" HREF="styles.css">
</head>
<body>

<?php
$db = mysql_connect("localhost","skagenstrand","*******");
mysql_select_db("skagenstrand",$db);
if ($skriv){

    $besked = str_replace("n","<br>",$besked);
    $dato_array = getdate();
    if ($dato_array["mday"]<10){
        $dato_array["mday"] = "0".$dato_array["mday"];
    }
    if ($dato_array["mon"]<10){
        $dato_array["mon"] = "0".$dato_array["mon"];
    }
    if ($dato_array["hours"]<10){
        $dato_array["hours"] = "0".$dato_array["hours"];
    }
    if ($dato_array["minutes"]<10){
          $dato_array["minutes"] = "0".$dato_array["minutes"];
    }
    $dato = $dato_array["mday"].".".$dato_array["mon"].".".$dato_array["year"]."&nbsp;&nbsp;&nbsp;".$dato_array["hours"].":".$dato_array["minutes"];
    mysql_query("INSERT INTO vestpark (overskrift, navn, email, dato, besked) VALUES('$overskrift', '$navn', '$email', '$dato', '$besked')");
}

?>

<table width="230px">
<h1>Gæstebog</h1>
<p>Her kan du skrive ris, ros, hilsner m.m. omkring årets Vestpark Festival.
</table>

<form  method="post" action="<?php echo $PHP_SELF;?>">

<input type="hidden" name="skriv" value="1">

<table width="230px">
<tr><td><p>Kaldenavn:</td><td><p>Email:</td>
<tr><td><input type="text" name="navn" size="15" maxlength="13"><br></td>
<td><input type="text" name="email" size="23"></td></tr>
<tr><td colspan="2"><p>Overskrift:<br><input type="text" name="overskrift" size="42" maxlength="25"></td></tr>
<tr><td colspan="2"><p>Besked:<br><textarea name="besked" cols="41" rows="5"></textarea></td></tr>
<tr><td align="left"><input type="reset" value="Slet alt"></td>
<td align="right"><input type="submit" value="Send"></td></tr>
</table>
</form>

<table width="230px">
<tr><td height="40px"></td></tr>
<?php
$foresp = mysql_query("SELECT overskrift, navn, email, dato, besked FROM vestpark ORDER BY nr DESC");
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
    echo "<tr><td colspan="2"><hr></td></tr>";
    echo "<tr><td colspan="2"><p class="overskrift">";
    echo strtoupper($data[0]);
    echo "</td></tr>";
    echo "<tr><td colspan="2"><p class="besked">$data[4]</td></tr>";
    echo "<tr><td><p class="dato">$data[3]</td><td align="right"><a class="nodec" href="mailto:$data[2]">$data[1]</a></td></tr>";
    }
?>
</table>
</body>
</html>

Mvh Asger

OBS! Siden bliver henten fra www.vestpark-festival.dk!!!
Avatar billede invisibleman Nybegynder
12. juni 2002 - 12:17 #1
Det har du lige spurgt om ?
Avatar billede disky Nybegynder
12. juni 2002 - 12:22 #2
du kan jo starte med at spørge i en relevant gruppe.

PHP eller webhotel gruppen, dit spørgsmål har meget lidt med MYSQL at gøre
Avatar billede invisibleman Nybegynder
12. juni 2002 - 12:28 #3
http://www.eksperten.dk/spm/223394

Luk venligst spm. :) (dette)
Avatar billede changman Nybegynder
12. juni 2002 - 12:37 #4
Så så... rolig :) Jeg skal nok lukke det, og tak for hjælpen INVISIBLEMAN...
Avatar billede changman Nybegynder
12. juni 2002 - 12:38 #5
/Asger