Avatar billede herrk Nybegynder
28. juni 1999 - 23:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

routing

Hvordan skal en linuxclient konfigureres for at få kontakt til internettet gennem en FreeBSD/Linux router eller Sygate
Avatar billede nanodead Nybegynder
29. juni 1999 - 15:02 #1
route add default gw <IP-ADRESSE> dev eth0
Avatar billede softice Nybegynder
29. juni 1999 - 19:32 #2
Hva menner du ?

Ftp,Mail,WWW osv ?

igemmen en firewall??
Avatar billede nanodead Nybegynder
29. juni 1999 - 22:39 #3
problemet med din linux er sikkert at den ikke er klar over din default gateway.. (dvs. den ved ikke hvor den sende alle sine requests hen.)
fx. når netscape laver en request på en side, så sender den, den automatisk til default gateway, derfor må du oprette en sådanne, som jeg har brskrevet før..
det eneste du skal sætte ind er ip-adressen på din FreeBSD/LINUC route eller lign.
Avatar billede herrk Nybegynder
10. juli 1999 - 20:59 #4
Beklager den langsomme accept :O/