Avatar billede charl8 Nybegynder
12. juni 2002 - 10:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fuld konvertering incl. formateringer

Jeg har behov for at konvertere en notes-database med alle dokumenter - incl. rich text felter og gemme al konvertering i det enkelte dokument (farve, font m.m. også fra formen).

Formatet skal være RTF eller html.

Løsninger???
Avatar billede karstenv Nybegynder
12. juni 2002 - 10:36 #1
Prøv at eksportere det til Wordpro, derefter kan du arbejde vidre med det der.

MVH KarstenV
Avatar billede cdelicht Nybegynder
12. juni 2002 - 11:15 #2
Eksport fra et view give ikke de eksport muligheder du ønsker. Du er derfor nødt til at gennemgå basen dok for dok og eksportere et dokument ad gangen for at kunne eksportere til f.eks. RTF.
Lav en en agent der gennmløber alle dokumenter. Brug @Command( [FileExport] ; fileType ; fileName ) til at angive eksport filtypen(her: "MicrosoftWord RTF"). filename skal være en eksakt angivelse, f.eks. C:\eksport\dokument1.rtf. Sørg derfor for at din agent f.eks. trækker et unikt navn ud af dokumentet, eller at du laver en tæller. Brug så en variabel til dynamisk at ændre filnavnet.
Avatar billede charl8 Nybegynder
13. juni 2002 - 16:45 #3
CDelich: Meget fint. Jeg kan sådan set godt bruge løsningen. Bortset fra, at det skal køres via script, og laver jeg en .rtf-fil herigennem, så mister jeg stadig formateringen.

I stedet er jeg nu ude i en løsning med f.eks. at skrive richtext-feltet direkte ned i en access-database, men jeg kan ikke rigtig se, hvordan jeg fra notes får fat i en access-database. Nogle ideer til kode??
Avatar billede cdelicht Nybegynder
18. juni 2002 - 08:55 #4
Jeg tror du i højere grad skal satse på at få fat i Notes databasen fra Access. Brug de COM objecter mm. som Notes stiller til rådighed. Se Notes developer hjælpen for nærmere beskrivelse.