Avatar billede slasher Nybegynder
04. august 2000 - 11:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Umax SCSI kort

Jeg er ved at installerer en Gammel UMAX scanner (SCSI) model vista S-12. Og den volder mig en del problemer. SCSI kortet bliver ikke tildelt nogen ressourcer, selv om det er den rigtige model jeg vælger Hvad er der galt, og hvad gør jeg for at løse det. Jeg skal have et hurtigt svar. Det vil sige inden 15 minutter. (Jeg er desperat)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
04. august 2000 - 12:21 #1
Har du flyttet rundt på jumperne på SCSI-kortet siden sidst?? Evt. opgrader firmwaren til SCSI-kortet? Check at SCSI-kortet ikke har rystet sig lidt løs - således - at den ikke har forbindelse til MB!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
04. august 2000 - 12:21 #2
Har du opgraderet din BIOS til computeren siden sidst?
Avatar billede slasher Nybegynder
04. august 2000 - 13:58 #3
Når kortet kommer i en ældre maskine, (win95) kører det perfekt. Men i denne her nye maskine, bliver der ikke tildelt nogen ressourcer (til scsi kortet) og maskinen er sprit ny, så det er ikke bios opdatering, der skal til. Har prøvet alle jumpere
Avatar billede slasher Nybegynder
04. august 2000 - 14:00 #4
Driverne virker, i følge umax site, til både 95 og 98. Desuden, skal det nævnes, at når man installerer scanneren på et NT styresystem, er der heller ingen problemer
Avatar billede asmodeus Nybegynder
04. august 2000 - 20:14 #5
Jeg har også lige købt ny computer med et ASUS K7M motherboard - den kunne ikke æde SCSI kortet med dens \"nye\" BIOS - så jeg blev nødt til at opgradere den!
Avatar billede teknik Juniormester
20. december 2000 - 21:27 #6
>>slasher..de 15 minutter er vist gået....har du stadig problemer ? ...eller vil du \"Lukke\"...
Avatar billede slasher Nybegynder
09. februar 2001 - 12:57 #7
Til teknik.

Ja luk den bare.
Jeg går ud fra, at det er dig der lukker den?
Avatar billede teknik Juniormester
12. februar 2001 - 23:39 #8
...>>slasher, næh jeg mente nu om du selv ville lukke Spm.  ....dvs. selv lægge et svar, og derefter acceptere det. - så får du de 300 points hjem igen.

...Eller alternativt, at du skulle tilkendegive at du stadig ønsker svar...så jeg(eller andre) ikke brugte tid på et problem, som var opgivet i December

..for ellers så ville jeg bl.a. bede om flere data...
Især SCSI kortets fabrikat og type.
Avatar billede slasher Nybegynder
14. februar 2001 - 21:01 #9
Løsning ikke længere påkrævet.