Avatar billede majer Nybegynder
11. juni 2002 - 22:16 Der er 9 kommentarer

billedskift vha. onMouseOver

Jeg har forsøgt at lave diverse metoder, som jeg har kunne finde her på eksperten, men ingen har åbentbart fungeret optimalt. Derfor håber jeg at nogen af jer genier derude kunne hjælpe mig!?

Problemstilling:
- Fire forskellige billeder skal ændre sig, når musen bevæges hen over dem og skifte til henholdvis fire nye.
- når man clicker på et af billederne skal det vise det samme billede som når musen føres hen over.
- clicker man på et af de andre billeder skal det billede som kom frem ved tidligere click reset'es.

(pt. det skal lige siges at hvis I havde tænkt jer at benytte document.images.length, så tages alle billederne på web-siden og dem er der mange af. Det har givet mig noget bøvl, men placeringen af billederne).

PLEASEEEEE HELP ME.....thx
Avatar billede speedy Nybegynder
11. juni 2002 - 22:29 #1
Kan du ikke lægge billederne ud et sted så vi har nogle billeder at gå ud fra ?

/SpEeDy
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. juni 2002 - 22:51 #2
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. juni 2002 - 13:17 #3
Skal de ændre sig på samme tid når musen er henover?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. juni 2002 - 13:31 #4
Når man clicker - skal billedet så ikke skifte tilbage når man flytter musen ud igen?
Avatar billede majer Nybegynder
16. juni 2002 - 10:02 #5
Det er faktisk noget ligende jakoba's eksempel.

Når man har clicket, så skal det billede blev synligt vha. onmouseover fortsat være synligt, KUN indtil man har CLICKET på et af de øvrige menupunkter.
Avatar billede majer Nybegynder
16. juni 2002 - 10:03 #6
- og nej de skal ikke ændre sig på samme tid, da det er fire menupunkter, med hvert deres billeder til henholdsvis (onmouseover/clicked)/onmouseout.
Avatar billede majer Nybegynder
16. juni 2002 - 10:47 #7
<<jacoba>> jeg har forsøgt at lave dit eksempel, men billedet der skal blive ved onclick, fungerer ikke. Det bliver der i hvert fald ikke. Kan det skyldes at menuen ligger i en asp fil som includes i øvrige filer. Den bliver reloadet, hvergang en menu vælges???!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. juni 2002 - 11:07 #8
mit umiddelbare gæt er at det nok er fordi du roder :-)) udelader anførselstegn der ikke må udelades eller på anden måde gør noget andet end i eksemplet (hvor det jo virker)

sig 'shov source' til den htmlkode dit asp genererer og se om ikke du kan finde ud af hvad der er anderledes.

du kan evt lægge et link så vi kan kikke.

mvh JakobA
Avatar billede majer Nybegynder
16. juni 2002 - 15:02 #9
<<jakoba>> ja nu virker det, MEN når jeg sætter referencer på, dvs.
<a href="/bestil.asp" osv.>, så fungerer det ikke mere.

Opbygningen af siten er således. hver af de filer som åbnes med et link eller ligende har følgende liniekoder i henholdsvis starten og slutningen af filen:

<!-- #include virtual="/Includes/Top.asp" -->
herunder er den kode som filerne hver især har...
<!-- #include virtual="/Includes/Bund.asp" -->

Den første include fil, bygger topmenu, venstre menu
Den sidste include fil, bygger den nederste del af siten.

Include filerne er dem der bygger selve designet op.

Imellem det design include filerne bygger, er der hvor alle filerne der kan vælges i menuerne,  kommer frem.

Jeg bliver desværre nød til at forklare det, da jeg ikke kan sætte et link op...Sorry.....