Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 20:35 Der er 18 kommentarer

sammensætte en delt harddisk

kan jeg godt sætte min delte harddisk (i tre dele) sammen igen uden at miste noget data på de diske der er?
og hvad sker der så med min cdrom heder den så stdaig det samme (g) eller vil den så blive kladt noget andet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. juni 2002 - 20:37 #1
ja du kan bruge Partition Magic, til at slå partitionerne sammen - men det koster knaster!
du kan også bruge f-disk - men så mister du alt:(
og din cdrom kommer til at hedde noget andet, undtagen hvis du bruger win2k el xp - så skal du selv flytte det (det er nemt nok)
Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 20:40 #2
jeg har win2k, hvordan flytter jeg dem så?
Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 20:43 #3
nå ja, jeg har vist partion magic liggene et eller andet sted.. hvis det er den power quest har lavet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. juni 2002 - 20:45 #4
ja det den power quest har lavet..
og mht at flytte cdrom bogstavet, så løser vi det når vi når til det :=)
Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 20:45 #5
okay så
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. juni 2002 - 20:47 #6
jeg vil dog lige sige at jeg ikke selv har prøvet at slå partitioner sammen - jeg har kun brugt PM til at komme fra NTFS til FAT 32 ol. - men måske er der nogle PM hajer herinde iaften?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. juni 2002 - 20:47 #7
men hvorfor vil du slette dine partitioner?
Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 20:51 #8
af to grunde.. den ene er at når jeg kommer under 1-2gb på et drev broker den sig og jeg kan ikke instalre noget på dem (så mister jeg jo 4gb- 5gb ved at have tre drev) den anden er at jeg ikke kan huske hvad for et drev jeg liggerm ine ting på
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. juni 2002 - 20:53 #9
ok
men som sagt: vent du hellere til der dukker en PM haj op .0)
du skal jo nødig miste nogle data!
Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 20:54 #10
okay, men det skulle da gerne ske inden for den næste time, skal skynde mig ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2002 - 20:55 #11
jeg har brugt et par dage til at partitionere mine HDD (en ny på 80Gb & en på 20GB).
Jeg fandt ud af at man ikke kan lægge partitioner sammen uden at nedlægge dem først.
Jeg prøvede også at merge dem, det ville den overhovedet heller ikke.

I første omgang brugte jeg PM til at klare den store disk, hvor jeg først forsøgte med fdisk.

I Windows og med PM fik jeg delt den op i en på 2Gb og en på 72Gb.

Så begyndte WinXP at brokke sig over at der var for lidt plads, selv efter at have fordel Pagefile på alle partitionerne.

Så blev der ellers flyttet filer til andre diske, så jeg tilsidst kunne nedlægge den store HDD og repartitionere den, det lykkedes i dag.
Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 21:02 #12
retaxes>> hmm ..ja okay
Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 21:24 #13
der må da være en eller anden der ved det, som jeg sagde haste det lidt, sætter nogen flere points på
Avatar billede martinlame Nybegynder
11. juni 2002 - 21:33 #14
nå ja, nu harj eg også gået instaleret partion magic
Avatar billede pentium4 Juniormester
11. juni 2002 - 23:29 #15
retaxes -> Jeg har Fdisket min med WinXP-CD'en i 3 partitioner og har ialt fået 76,3GB - Så jeg forstår ikke at du kun har fået 74GB...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2002 - 00:27 #16
jo, men min prim. part. var kun 2 Gb og sammen med de 74Gb giver det jo 76Gb ca.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 04:10 #17
Hvad sker der???  Lukke-tid???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:55 #18
lukketid?!