Avatar billede snebaertop Nybegynder
11. juni 2002 - 20:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Back-up

Hej

Jeg har win XP Home Edision.
Jeg har læst et sted, at man som alm. privat bruger skulle kunne finde en back-up funktion inde i systemet, så man jævnligt kunne tage en back-up af eks. word- og excel-filer m.m.

Jeg har ikke kunnet finde den - hvor er funktionen og hvordan kan den anvendes ??
Eller skal man anskaffe sig et back-up-program.
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. juni 2002 - 20:35 #1
alm backup?
Denne computer -> Højreklik på dit drev og vælg egenskaber, under tools kan du tage backup...
Avatar billede resten Nybegynder
11. juni 2002 - 20:44 #2
Ellers kan du kigge under systemværktøjer inde i programmer der er noget som hedder sikkerheds kopiering.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2002 - 20:57 #3
Jeg _mener_ at backup ikke er i Home edition pr. default...
Du kan installere det fra din cd-rom: *cdrom*:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP
Avatar billede rickypriv Nybegynder
11. juni 2002 - 21:30 #4
Hmm.. du kan også bruge funktionen "Overfør Dokumenter og Indstillinger" (eller noget i den retning (har ikke lige en XP kørende pt)) som ligger under din start menu.

Jeg har brugt den tidligere, og den fungere perfekt hvis du har haft brug for at reinstallere din xp efter nedbrud.
Den kan sogar bruges på tværs af forskellige XP sprog (eks. fra eng version til dk version).
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2002 - 21:38 #5
den feature rickypriv snakker om hedder "Guiden Overførsel af filer og indstillinger"
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2002 - 21:58 #6
sker der noget her???
Avatar billede snebaertop Nybegynder
18. juni 2002 - 22:55 #7
>john stigers
Jeg troede også, at der var et back-up-program til XP.
Jeg har ikke XP-CD'en, da XP var installeret på min PC ved køb. Jeg har kun 3 såkaldte recovery-CD'er.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2002 - 23:03 #8
der skulle gerne være det samme på alligevel.
Avatar billede snebaertop Nybegynder
07. juli 2002 - 23:43 #9
john stigers.
Vil du lige skrive to ord (som svar), så du kan få dine point og jeg kan få lukket spm.
Jeg har fået tre nye recovery-CD-er fra leverandøren, da der manglede back-up-program på dem jeg havde fået, hvilket var en fejl, og jeg har fået ionstalleret back-up-programmet. Du leverede det forløsende svar. Tak!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2002 - 09:15 #10
oki doki :)