Avatar billede timmer.dk Nybegynder
11. juni 2002 - 17:10 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Jeg er rimelig itvivl vedr. antivirus programmer.

Hej Eksperten nørder.
Jeg har gået og tænkt på hvilket antivirus program I synes er det bedste, og som I vil anbefale mig. Jeg køre win 2000 pro.

Jeg vil blive mega glad hvis i gider give mig lidt hjælp... (Hva med firewall? Er det nødventigt hvis jeg har et ordenligt antivirus program?)
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. juni 2002 - 17:11 #1
den bedste løsning jeg kender og vil anbefale er norton internet security!
det er både Norton Antivirus og Norton personal firewall!

Så er du ihvertfald forsikret!
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. juni 2002 - 17:12 #2
Det er altid godt at have en firewall... det kan stoppe for at virus overhovedet kommer på din computer fra starten af...
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
11. juni 2002 - 17:13 #3
Så det skal altså være norton antivirus + firewall 2000 som jeg skal vælge?
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2002 - 17:15 #4
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/tests.xml?200104

Vælg et af de programmer der har bestået testen - så er du ret godt sikret.
Der udover er det som regel kun ens personlige smag der afgører hvilket program man kan lide.

Hvis du har ADSL og fast IP, så kan en Firewall godt anbefales - det kan det nu sådan set i alle tilfælde.
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
11. juni 2002 - 17:16 #5
prodic >> http://www.virusbtn.com/vb100/archives/tests.xml?200104 der står norton antivirus ikke inde under???
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2002 - 17:19 #6
Nej for Norton hedder Symantec nu om dage - men det er det samme program.
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. juni 2002 - 17:20 #7
symnatec er firmaet og norton er softwaren?
eller har de skiftet navn?
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2002 - 17:21 #8
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?symantec.xml

Antallet af failures skal du ikke tage så nøje, set i forhold til de andre programmer er antallet faktisk lavt.
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2002 - 17:22 #9
Symantec er firmaet bag Norton-programmerne.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
11. juni 2002 - 17:22 #10
det er lidt svært at sige om du skal have firewall eller ej, kommer i høj grad an på hvilken forbindelse du har. Der er nogen der mener man både skal have firewall og antivirus andre mener det er nok med antivirus prg. Men som nicdem også skriver vælger du en begge så går du ihvert fald med både livrem og seler :D

Et antivirus-program er et must. Er enig med nicidem den bedste løsning er Norton.

du kan evt læse mere på deres hjemmeside
http://www.symantec.dk/
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
11. juni 2002 - 17:24 #11
Okay.. Takker
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. juni 2002 - 17:24 #12
En anden god ting ved norton internet security, er at den er rigtig nem at opdatere... (den gør det som regelt af sig selv)
Du opdaterer både antivirus og firewall på samme tid når du opdatere
Avatar billede lp Nybegynder
11. juni 2002 - 17:27 #13
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/tests.xml?200206

er en lidt nyere udgave, det er værd at bemærke at Panda (som er et af de mest solgte på det danske marked - nok pga jubii mf. tilbud) rent faktisk failer i den nyeste test.

Så er spørgsmålet bare, skal man tro på softwaren eller testerne af softwaren ?!? :)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
11. juni 2002 - 17:28 #14
Min helt forbeholdne holdning er:

Norton er noget lort!

Jeg arbejder på et advokatkontor .. vi kørte med Norton ..

Men fordi Norton kun lavede en opdatering én gang i ugen, havde vi TIT bøvl med Virus. De kunne kun snøvle sig til at lave en opdatering oftere hvis der var rød alarm over en virus!
Ikke engang deres Removal Tools kunne finde og fjerne vira'erne.

Så tog ledelsen den beslutning at give tilladelse til indkøb af ny Antivirus.
Valget faldt på Panda!

Panda bliver opdateret DAGLIGT, og vi har ikke haft én eneste virus siden!

Hjemme kører jeg også med Panda, og dér oplever jeg opdateringer flere gange dagligt.

Uanset hvad du vælger af antivirus (panda eller ej) vil jeg råde dig til at holde dig LANGT fra Norton (eller Symantec som de også hedder).

Mht Firewall vil det være en fin idé, men antivirus er det vigtigste.
Software Firewall's kan iøvrigt fåes gratis, alt efter valg af producent.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
11. juni 2002 - 17:33 #15
Kigger man på det link lp giver kan det umiddelbart godt se ud som om Panda fejler, men går man ind under resultatet for Panda, kan man se at de ikke fejler under Windows 2000:

http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml?panda.xml

Hvad testen bygger på, har jeg så ikke lige kunnet finde.
Avatar billede lp Nybegynder
11. juni 2002 - 17:44 #16
ehhhmmm, ja det fejlede ikke i April 2001 med brug af Win 2K ?!!?! :)

Jeg tror ikke testen er specielt troværdig, såååhhh ehhh: "Rigtige mænd har ikke antivirus, de græder når maskinen er fucked".

Jeg hører til den benævnte kategori :)
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
11. juni 2002 - 17:49 #17
Okay nu er jeg faktisk MEGET itvivl. Jeg er MEGET itvivl om jeg skal køre norton antivirus og firewall 2002 som jeg lige har fået installeret, eller om jeg skal vælge det der Panda noget. Men er panda gratis osv?
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. juni 2002 - 17:59 #18
(du var hurtig om at få fat i norton internet security!)
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2002 - 18:02 #19
rickypriv->Norton opdateres mindst lige så ofte som Panda - forskellen er bare at de mindre opdateringer skal indstilles så de hentes manuelt fremfor automatisk som Panda f.eks gør det.
Norton udsender kun ved "store" vira eller 1 gang i ugen - hvad grunden til det er må du spørge dem om. Det kan være pga. at udviklingen af vira går så stærkt at udbredelsen af de mindre ikke er at frygte.
Bortset fra det så er Panda et OK alternativ - omend jeg personligt ikke er specielt glad for det. Men det skyldes flere faktorer.

Testen hvor de tester de forskellige programmer er en internationalt anerkendt test - og en 100% award er noget alle programmer stiler efter.
Så den skulle være god nok.
Avatar billede hera Nybegynder
25. juni 2002 - 14:43 #20
Hej har du hørt om Kaspersky Anti Virus, det er det bedste i Europa. Jeg bruger det selv og har ikke nogle problemer hverken med mail eller script.
Du kan maile til mig hvis du vil vide mere