Avatar billede asselberghs Nybegynder
11. juni 2002 - 12:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp compiling

hej!
jeg er en total newbie inden for c++ jeg kender kun HTML når man snakker om programmering.
nu prøver jeg at lære c++ dem i bøgerne bliver ved med at tale om at jeg skal bruge borland c++ compiler.
men da jeg ikke skal tjæne penge på mine programmer vil jeg helst ikke betale for compileren.
findes der en compiler der læser cpp dokumenterne man laver i notesblok og oversætter dem til det binære talsystem(det står der i bøgerne at man skal så pcen kan læse dem) og ikke andet?? alle dem jeg har fundet er editore hvor man skriver og gemmer, men dem kan jeg ikke få til at virke.
jeg har prøvet at gemme som cpp,exe,c og alle de "efternavne" der står man kan gemme dem som i bøgerne.
vær sød og hjælp mig.
tak!
vh
nick
Avatar billede al_dair Nybegynder
11. juni 2002 - 12:12 #1
Du kan med fordel bruge DevC++ til at kompile dine filer, den er endda gratis og kan hentes fra www.bloodshed.net
Avatar billede al_dair Nybegynder
11. juni 2002 - 12:16 #2
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2002 - 12:18 #3
Nick -> Hvis du ikke har anden erfaring end HTML vil jeg nok anbefale dig at rode lidt med VB før du går i krig med C++

Held og lykke
//akj
Avatar billede al_dair Nybegynder
11. juni 2002 - 12:55 #4
Hvis du er opsat på at lære C++, så er du sikret mange mange udførlige guides og "C++ for dummies" tutorials, p.g.a sprogets udbreldese.

http://www.cprogramming.com er af de beste, med øvelser, kildekoder, qiuz, og alt andet godt. Der findes endda mange gratis som kan ´downloades på diverse hjemmesider.

DevC++ er i øvrigt meget brugervenlig kompiler, men er ikke universal, da den finder nogle fejl i sourcecode'n, som f.eks Microsofts Visual ikke ville kunne have problemer med..

http://www.cprogramming.com/
http://www.cprogramming.com/tutorial.html

/\
\/
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. juni 2002 - 13:29 #5
Avatar billede asselberghs Nybegynder
14. juni 2002 - 09:51 #6
hej al dair
jeg har prøvet devc++ den kan jeg ikke finde ud af.
de bliver ved med i de bøger jeg har lånt om c++ at snakke om borlands compiler så jeg har hentet demoen.(nu skal jeg bare lære at bruge den)
men tak aligevel.
vi ses
vh
nick
Avatar billede al_dair Nybegynder
25. juni 2002 - 10:48 #7
Ok.. Takker for points

Held & Lykke