Avatar billede snowman Nybegynder
03. august 2000 - 22:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Død PC

Min gamle Pentium 233 har fået hjertestop.
Den starter, skriver Bios versionen samt tast del for at komme til Biosopsætning.Slut..
Jeg har prøvet at skifte harddisk,rammoduler,ide kabler,sat harddisk på anden controler, intet hjælper
Nogen der har et godt bud inden jeg skifter bundkort.
Bundkortet er et Flag, baby AT, har kørt utroligt godt indtil nu.
Skal lige sige at kontrollampen til harddisken lyser konstant.
Håber der er hjælp at hente her.
Avatar billede v_rasmus Nybegynder
03. august 2000 - 22:59 #1
Du kan prøve 2 ting:
1) Prøv at pille \"reset\", \"turbo\", osv. kablerne fra.
2) Pil kort som \"lydkort\", \"netkort\" osv. fra. Hvis det hjælper kan du prøve at sætte et kort af gangen i.
Avatar billede martin100 Nybegynder
03. august 2000 - 23:07 #2
det kan også være du har fået en virus !
Avatar billede krusell Nybegynder
03. august 2000 - 23:29 #3
Jeg ved godt det er åndsvagt, men gør som y_rasmus siger, eller lidt.
Skil den ad og sæt en enkel del til af gangen.
Og hvis du har mulighed for det, prøv med dele fra andre computere
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. august 2000 - 23:35 #4
Hmmmm .... lyder ikke som om at du har meget afgøre her ... desværre.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2000 - 00:21 #5
Ingen liv i diskettedrevet?

Du kan i såfald prøve det med virus. Hent VirusKilder fra http://www.netdrive.com/~kharder/My%20Public%20Files/

Bør ikke genbruges af hensyn til opdateringen.

Kontroler til hardisk gået? ( Hardisk lyser hele tiden)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. august 2000 - 01:00 #6
Et par bud, inden jeg smutter i køjen. Hvad står din harddisk som inde i bios? Lav eventuelt en auto-detect. Om du har været udsat for en virus der har pillet ved mbr, skal jeg lade være usagt; det er ikke lige mit fagområde. Prøv eksempelvis også blot at skifte batteriet i mainboardet. Hvis du har clocket rundt på cpu\'en kan det ligeledes skabe den slags problemer. Nattenat =)
Avatar billede steffen Nybegynder
04. august 2000 - 09:56 #7
Lyder underligt.

Normalt når harddisk-lampen lyser konstant, er det fordi kablet er sat forkert på (vendt en halv omgang i den ene ende) - men hvis ikke du har pillet ved det før det skete, kan det jo dårligt være det ..

Hvis du alligevel har haft pillet lidt, så er det et forsøg værd at vende det om.
Avatar billede wisen Nybegynder
04. august 2000 - 10:29 #8
Hvis der er en onboard controller til HD og FDD, kan det være den der er stået af. Prøv at disable den i din BIOS, og boot igen. Så skulle Pc gerne svare, at der ikke findes en systemdisk. Hvis dette er fejlen...Nyt bundkort eller en ekstern controller.

/Jan
Avatar billede snowman Nybegynder
04. august 2000 - 12:44 #9
Hej wisen - jeg kan ikke komme ind i Bios og til kharder, korrekt -ingen liv i diskdrev
Til yderligere orientering har jeg nu haft samtlige kabler,stik og kort ude (afprøvet i min anden PC, fejler intet og der er garanteret ingen virus i maskinen.
Mangler bare at prøve at skifte backup batteriet.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2000 - 13:39 #10
Hvis du ikke kan komme ind i bios er der noget med nogle swits, som der skal stilles på, så skulle den være klar igen.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2000 - 13:41 #11
Avatar billede snowman Nybegynder
04. august 2000 - 19:52 #12
jeg har været for hurtig med at afvise svar fra xtom, havde overset dit bud med batteriet, jeg skiftede det for 1/2 år siden (efter 2 års brug)havde aldrig drømt om at det kunne være det.
Du fortjener alle 600 points, min datter er glad igen, skal bruge den her hvor skolen er startet op igen.
Tak til i andre for gode kreative indlæg.
Jeg aner ikke hvordan jeg får givet dig pointene xtom ????
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. august 2000 - 20:25 #13
Glad for det virkede =)
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2000 - 00:34 #14
Utroeligt må jeg nok sige, at det kan gøre så meget.