Avatar billede tooleys Nybegynder
11. juni 2002 - 11:06 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

klez igen!

Så har jeg igen modtaget en mail med klez (den der ender med "mm").

Nå, nu kommer det sjove. Norton fangede den og jeg slettede lortet med det samme fra "karantænen", men så "kom" jeg alligevel til at klikke på mailen i outlook, så word startede. Alletiders! Det var sikkert den vedhæftede fil, der var inficeret, så nu er maskinen nok inficeret?

Lige om lidt skanner jeg med Norton, men jeg kunne godt tænke mig at vide: hvordan kan det være, at den dér housecall skal installeres på maskinen, for at scanne. Det skulle man ikke sidst. Hvad gør jeg?
Avatar billede vardepigen Praktikant
11. juni 2002 - 11:09 #1
jeg er lige med på en "lytter"
Avatar billede loonz Nybegynder
11. juni 2002 - 11:11 #2
Der er da heller ikke noget, som skal installeres?
Symantec's KlezFix burde kunne klare det:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixKlez.com
Avatar billede loonz Nybegynder
11. juni 2002 - 11:11 #3
Avatar billede dr.truti Nybegynder
11. juni 2002 - 11:13 #4
Jeg har vildt dårlige erfaringer med Norton Antivirus generelt PC Chili er heller ikke god til at køre real-time scans.... Jeg bruger Mcaffe Antivirus Virus og det kan man ikke klage over.. Det funker altid....
Jeg ved dette ikke har meget med spørgsmålet at gøre med jeg ville skifte antivirusprogram da norton mildtsagt aldrig bliver opdateret.....
Jeg har aldrig set hvorfor det blevså populært.....

Truti
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2002 - 11:14 #5
Housecall skal ikke installeres, der overføres enkelte filer således at scanningen kan køres.
Du installerer ikke noget i den normale betydning.
Avatar billede vardepigen Praktikant
11. juni 2002 - 11:17 #6
jeg har norton antivirus og det bliver da jævnligt opdateret....
jeg har downloaded det fra www.opasia.dk hvor det er gratis for netbasiskunder....hvis man har win95/98
Avatar billede tooleys Nybegynder
11. juni 2002 - 11:20 #7
Den med at skulle installere housecall: der kom jo sådan en besked frem: "vil du installere og køre antivirus bla bla...", "autenticitet af sikkerhedsbeviset er bekræftet af Verisign", eller noget i den stil, og da jeg så klikkede på nej, skete der selvfølgelig ikke en disse.

Den med at norton ikke bliver opdateret: det synes jeg nu ikke passer, for virusdefinitionerne bliver opdateret konstant via Liveupdate. Jeg ved ikke om jeg skal gå over til McAfee. Hvis maskinen futter af, så er det også min skyld.

Måske er den vigtige pointe, at man for så vidt bør bruge envher anden mail client end outlook, outlook express? Jeg overvejer i hvert fald at gå over til f.eks. Eudora. Hvad synes I?
Avatar billede vardepigen Praktikant
11. juni 2002 - 11:24 #8
jeg synes bare at man skal fjerne fluebenet ud for: vis inholdsrude....
så skal du dobbeltklikke for at åbne en mail.....
det er lidt mere besværligt, men meget mere sikkert- *S*
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2002 - 11:26 #9
tooleys->Du kan snildt skifte mail-klient og spare dig for lidt problemer.
Du kan derudover også sørge for at dit software er opdateret hvorved at du kan lukke de huller de forskellige vira udnytter.
Som den sidste ting du kan gøre - så er det at tænke sig lidt om når man modtager en mail. F.eks at slå visningvinduet fra er en god ide...

Så om du skifter eller ej bestemmer du selv.
Avatar billede tooleys Nybegynder
11. juni 2002 - 11:36 #10
Ok! Norton fandt ikke noget. Lige to hurtige spørgsmål, for at runde af på dette her.

1 hvordan fjerner man helt præcist dette flueben? Hvor er det henne?

2 hvordan kan det være at word gik i gang da jeg klikkede på den mail? Jeg havde jo slettet den inficerede fil fra emnet karantæne jo. Og den fil, den så ikke ud til at være et word dokument.

Nå, men tak for nogle hurtige og gode svare og...for resten....så I kampen? Yes, Allez Danmark!
Avatar billede tooleys Nybegynder
11. juni 2002 - 11:38 #11
hov, glemte lige: det er outlook express jeg bruger.
Avatar billede vardepigen Praktikant
11. juni 2002 - 11:38 #12
du skal klikke på vis, gå ind i layout, derefter fjern flueben, klikke på anvend og derefter på ok
Avatar billede prodic Mester
11. juni 2002 - 11:39 #13
1 : Vis->Indholdsrude

2 : Filen kan være associeret med Word(f.eks .rtf eller andet)
Avatar billede vardepigen Praktikant
11. juni 2002 - 11:40 #14
yes.. alletiders kamp.... hurra for danmark.... og thomasson og rommedahl..... og de andre...*S*
Avatar billede loonz Nybegynder
11. juni 2002 - 11:40 #15
Tooleys> Ikke mere fodbold her plz! Ja jeg så kampen, men min mailbox bliver megaspammet med mails fra de andre spørgsmål som allerede er oprettet her :|
Held og Lykke med problemet :)
Avatar billede tooleys Nybegynder
11. juni 2002 - 11:49 #16
ja, loonz, undskyld jeg gik vist "off-topic", men fodbold er da også en farlig virus LOL

tak for svarene, og fortsat god dag. Hilsen, Tooleys
Avatar billede loonz Nybegynder
11. juni 2002 - 11:49 #17
Takker for points'ene! Ud og mal byen rød nu :)
Avatar billede vardepigen Praktikant
11. juni 2002 - 11:52 #18
også tak for point herfra... håber du kunne bruge rådene.....
/anita
Avatar billede summer Mester
11. juni 2002 - 11:54 #19
Så kom der gang i eksperten efter at Frankrig blev sendt hjem og plukke druer :o)))
Avatar billede hera Nybegynder
25. juni 2002 - 14:28 #20
Hej jeg kommer måske ind lidt sent men har du hørt om Kaspersky Anti Virus måske ikke men de har fremstillet 4 disketter som rescue plus en diskette som hedder "clrav.com" (det er ikke en hjemmeside) hvor bland andet klez ligger til fjernelse.
Hvis den ligger i din postmappe (endelse pst) så mail til mig