Avatar billede the-machine Nybegynder
11. juni 2002 - 10:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ftp: igennem IPFW

Er der en eller anden måde jeg kan tillade at mine clienter bag firewall'en kan komme på ftp-servere i den store verden, uden at de skal sidde og ændre mellem aktiv og passiv mode på deres clienter?.

Det skal være sådan at de kan downloade en driver på www.hp.com uden at skal til at ændre deres browsers standard indstillinger.

min firewall er IPFW på en freeBSD server og jeg vil gerne undgå at åbne for mange porte.

okay... det kan være spørgsmålet ikke var så lille alligevel. :-)

-Marvel-
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2002 - 10:42 #1
Er det ikke "bare" at åbne port 21 i firewall'en ??

//akj
Avatar billede dr.truti Nybegynder
11. juni 2002 - 10:49 #2
Jeg vil råde dig til at åbne 20,21,22 da de alle bruges til komonikation til og fra clienten.

Truti
Avatar billede sv Nybegynder
11. juni 2002 - 13:19 #3
22 ?
hmm..det er da til ssh, men 20 og 21 er nok en god idé at åbne for
Avatar billede sv Nybegynder
11. juni 2002 - 13:21 #4
der skal vist være et helt range åben for at kunne bruge ftp servere rundt omkring...ellers skal klienterne sættes på passiv
Avatar billede the-machine Nybegynder
11. juni 2002 - 15:05 #5
Det er jo det hele spørgsmålet går ud på.......

Det er ikke nok at åbne date og kummunikations porten 20 & 21

Jeg vil ikke have at de 300-400 computere der er på den anden side af firewall'en skal til at ændre i deres standard instillinger, så passiv mode er heller ikke en løsning.

læs spørgsmålet igen :-)

-Marvel-
Avatar billede the-machine Nybegynder
11. juni 2002 - 15:11 #6
Og jeg ville meget gerne det var en løsning med IPFW, da jeg er meget meget meget rigtig meget glad for IPFW.. :-)
Avatar billede the-machine Nybegynder
17. juni 2002 - 10:44 #7
Hmmmmm nu kan jeg hvis godt lukke dette spørgsmål. Det lader ikke til at der er nogen der kender svaret..... Eller også er det en velbevaret statshemmelighed.
Avatar billede sv Nybegynder
17. juni 2002 - 16:06 #8
du kunne f.eks. søge på google og hjælpe dig selv til f.eks. dette site:
http://slacksite.com/other/ftp.html
første hit på
ftp active range
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&querytime=y64xwB&q=ftp+active+range