Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 21:51 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

program til at måle min CPU temp

Hej!!
Jeg er lidt i tvivl om hvor varm min CPU er!
har et program der hedder hardware sensors monitor, som skulle kunne måle det men det duer ikke orndeligt til mit Soltek board!
det er et soltek sl-drv5.
er der ik nogen der kender et program der kan måle det så det passer til mit MB??
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 21:58 #1
SiSoft Sandra.
www.sisoftsandre.com
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. juni 2002 - 21:59 #2
Tag et almindeligt termometer. Åben din maskine og sæt termometeret ned til CPU'en. Så får du den præcise temperatur. Det plejer at virke.
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 21:59 #3
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
10. juni 2002 - 21:59 #4
ellers kan du også PC alert 3.0 fra ISS
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:01 #5
-->gizmo-gizmo
Tage køleren af og sætte et termometer på lyder klogt;o)
kigger lige på de programmer
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:03 #6
kan man ikke få en demo af sis?
Avatar billede luckyloke Nybegynder
10. juni 2002 - 22:03 #7
http://mbm.livewiredev.com/

er også et kig værd..
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 22:04 #8
Men ellers burde du også kunne se det i din BIOS. Hvis der overhovedet er en termostat på dit mobo. Ellers kan du jo prøve at pille køleren af, og måle det. Som gizmo-gizmo siger ; )
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:08 #9
der er et termometer i, men problemet er at kan ikke lige se hvor det skulle stå!!!??
dette program: hardware sensors monitor
måler temperaturen forkert.
i bios er der noget der hedder tempeeratur 1 og 2 men v ik hvad der er CPU!1
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. juni 2002 - 22:11 #10
den varmeste er cpu
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 22:11 #11
Den varmeste er nok CPUEN, og den anden er nok System temperaturen. Nr 1 er nok cpuen. Og nr 2. Nok systemet.
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:13 #12
Problemet er bare at den varmeste er lige varm om der er lidt eller meget kølerpasta på, men det jeg er intereseret i er jo oxo hvor varm den er når jeg er inde i windåze
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 22:15 #13
Jamen det er også "mest" køleren det kommer an på. Du skal bare have et tyndt lag kølepasta på. Den bliver ik køldere hvis den "sejler" rundt i det.
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 22:17 #14
Hov havde ik ligeset din kommentar. Jo du skal bare hente den version, der hedder SiSoft Sandre Standard. Den er gratis.
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:18 #15
Skal jeg ik hente den med amd system??
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 22:22 #16
Jow! ; )
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 22:22 #17
Hvis du har AMD.
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:22 #18
Jeg har en 1,7 +
Avatar billede cykellapper Nybegynder
10. juni 2002 - 22:24 #19
Det er vigtigt, at din køler er plan under bunden. Jeg plansliber altid kølere med korn 1000 vådslibepapir. Når køleren er plan, skal der *næsten* ingen pasta til.
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:24 #20
Der skal man købe det da der kun er professional eller sådan noget.
prøv selv at kigge
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 22:39 #21
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. juni 2002 - 22:44 #22
1) Download dette program http://mbm.livewiredev.com/download/MBM5191.EXE det er det bedste på market til at vise temp, fan rotation plus meget mere.

2) det med at du pøser pasta på det har ingen virkning..!

3) det prog der følgte med bundkortet taler sandt, det læser jo bare tempen fra biosen, hvorfor tror du at det ikke taler sandt da???
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:46 #23
Det er IKKE det prog der fulgte med MBet da jeg ik kan finde cden:o)
prøver lige at hente de programmer
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. juni 2002 - 22:51 #24
her kan du downloade det prog der ligger på cden

http://www.soltek.de/downloads/drivers/ITE-020312.zip
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 22:54 #25
>>Djeclemen
Okaty har installeret dit program men aner jo ik hvilken sensor jeg skal vælge:)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. juni 2002 - 23:00 #26
hvis du har installeret MBM5 så laver du en cpu temp måsler og vælger du har sikkert 3 sensorer at vælge mellem + 3 (dioder) lav en cpu temp for vær af de 3sensorer (DEM UDEN DIODE) du har så en temp for cpu, bunkort, og den løse temp måler der følger med!
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 23:07 #27
Hvordan ved jeg hvad der følger med og hvad der ik gør??!!!
Der er 10 jeg kan vælge imellem!!
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 23:11 #28
Jaja, v jeg er en spasser til det her:o)
www.salomonsson.dk/cpu.jpg
her er jeg nu hvorfor står der så 0 grader ud for hver?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. juni 2002 - 23:11 #29
hvad heder de forskellige..

der er nogle der heder noget uden diode og nogle med
vælg dem uden, men som heder det samme som dem med..
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. juni 2002 - 23:12 #30
ellers hent det lidt mere simple prog som jeg også linkede til (det er også der der følger med boardet"
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 23:14 #31
der dudder ik det jeg hentede "fra boardet"
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
10. juni 2002 - 23:18 #32
Nå! tilbage imorgen tidlig:o)
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
11. juni 2002 - 09:48 #33
temperatur 1 i BIOS hvilket der er den eneste der ændrer sig lidt, står på 34-36 grader.
Tror i det er CPU temperaturen?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
11. juni 2002 - 12:50 #34
min erfaring med måleprogrammer siger at de ikke virker cpucool f.eks. siger lige nu at min cpu er 29grader trykker jeg på restart knappen og går ind i bios står der 49 grader og det samme med motherboard monitor og det brogram som fulgte med til mit mobo (abit kt7a) så har du ikke en måler i biosen skal du nok ha noget godt måle udstyr for at kunne måle din varme ortentligt
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
12. august 2002 - 14:49 #35
.