Avatar billede schouborg Nybegynder
28. juni 1999 - 22:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

vxd filer mangler

Når jeg starter min maskine får jeg denne fejlmelding:
En enhedsfil blev ikke fundet. Denne fil skal muligvis bruges til at køre windows eller et windows program.
Windows-registreringsdatabasen eller System.ini filen refererer til denne fil, men filen eksisterer ikke længere.
Hvis du har slettet denne fil med vilje, skal du prøve at fjerne installationen af det tilknyttede program med dets uninstall – eller installationsprogram.
Hvis du vil bruge det program, der er tilknyttet denne fil, skal du prøve at installere programmet igen, så den manglende fil installeres på systemet:
vredir.vxd

Når jeg trykker på en tast, bliver den samme fejlmelding vist en gang til, men denne gang for filen:
dfs.vxd

Ved endnu et tastetryk starter windows.

Jeg kan altså godt bruge computeren, men det er ret irriterende.
Jeg har kigget system.ini igennem, men kan ikke umiddelbart finde noget, der henviser til de to nævnte filer.
Jeg har også været inde i Microsoft systemoplysninger og set registreringsdatabasen igennem uden at finde nogen henvisninger til de to filer.
Da jeg ikke ved, hvilket program, de stammer fra, kan jeg jo hverken af- eller geninstallere.

Kan nogen gøre noget ved det???
schouborg

Avatar billede thoeger Nybegynder
28. juni 1999 - 22:45 #1
Den skal stå et sted i system.ini reg-dben, eller måske win.ini selv om jeg ikke tror det!! Men sandsynligvis i Reg DB, du må bare søge en ekstra gang fordi de står et sted.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 1999 - 22:56 #2
Hvad med en log fil under opstart, kan det ikke give et hint!

Har du haft et e-mail oplæsningsprogram eller ligende installeret for nygligt, eller stemmestyringsprogram?

Jeg har før me hel ført filer over fra en anden maskine.
Avatar billede dres Nybegynder
29. juni 1999 - 08:05 #3
VXD plejer at have noget med grafik, så prøv at geninstallere dine grafik driver
Avatar billede joker73arb Nybegynder
29. juni 1999 - 08:54 #4
NOPE...begge filer er en del af Windows Network Files---dvs. filer der er installeret sammen men evt. modem/netkort m.m. Jeg går ud fra at du kører Windows 98. Hvis du gør dette, så tag din Windows 98 installations-CDROM. På denne CD ligger filerne følgende steder:
VREDIR.VXD -- Net10.cab
DFS.VXD    -- Net9.cab

Du kan nu extracte disse filer ind i dit Windows\system eller dit Windows\system32. Jeg kan ikke lige huske hvor det er, men for en sikkerheds skyld kopier da begge filer ind i begge biblioteker..
håber at dette hjælper...

Joker
Avatar billede schouborg Nybegynder
29. juni 1999 - 17:13 #5
Bingo til Joker - det virker - og du forklarer, hvad jeg skal gøre, så jeg kan finde ud af det, selv om jeg er i bedstemor-alderen og ikke hat så megen forstand på alt det tekniske.
Tak for hjælpen. Jeg synes, det er alle tiders, at man kan hente hjælp her hos jer. Jeg vender tilbage, når jeg får tid. Jeg har endnu et par problemer, som I måske kan hjælpe mig med.
Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre nu, for det ser ud til at man ikke kan sende en kommentar samtidig med, at man accepterer et svar. Gad vide, hvordan I kan vide, hvem der skal have pointene, hvis der ikke er en kommentar med???
Jeg sender førstmin kommentar - og derefter accept af svar
schouborg
Avatar billede joker73arb Nybegynder
30. juni 1999 - 08:54 #6
men du har jo givet point til Thoeger...
Snøft...
Avatar billede schouborg Nybegynder
30. juni 1999 - 19:45 #7
Det er jo helt forkert - hvordan finder jeg ud af, hvem det er jeg giver point til?
Schouborg
Avatar billede joker73arb Nybegynder
01. juli 1999 - 11:11 #8
Du skal huske at afvise et svar, hvis du mener at det ikke er korrekt...
Ude over navnene på dem der svarer dig, kan du se en status på det type svar de giver dig.. Enten står der Kommentar eller Svar..

Joker
Avatar billede schouborg Nybegynder
01. juli 1999 - 20:00 #9
jeg har haft det rigtig dårligt med at jeg har "snydt dig" for de 60 point. Dit svar har oven i købet inspireret mig til at løse de andre problemer, jeg havde, på egen hånd.
Jeg prøver lige at stille et spørgsmål under "Spørgsmål" for at se, om jeg har forstået din sidste kommentar
Avatar billede joker73arb Nybegynder
02. juli 1999 - 08:29 #10
Jamen det er da helt iorden...
Joker