Avatar billede creativedge Nybegynder
10. juni 2002 - 18:48 Der er 11 kommentarer

Pinnacle DC10 Plus video kort virker IKKE i "Premiere 6"???

Hey jeg har et problem, jeg kan ikke capture i Adobe Premiere 6, jeg har prøvet med et andet program (Studio 7) og har fået alt til at virke.. men jeg vil helst bruge premiere 6, men jeg kan slet ik få noget signal, skal man have en speciel driver eller????

Nogen der kender til problemet???
Avatar billede creativedge Nybegynder
10. juni 2002 - 18:54 #1
Den "siger" bare: Unable to connect to capture driver????
Hva søren skal jeg gøre????
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juni 2002 - 19:20 #2
Har du prøvet VirtualDub?

Den kan også capture!
Avatar billede creativedge Nybegynder
10. juni 2002 - 23:23 #3
Hallo... PREMIERE! *G*
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juni 2002 - 23:31 #4
Religion! ;)
Avatar billede Noone Nybegynder
11. juni 2002 - 00:27 #5
Jeg har selv haft problemer med at capture i andre programmer med det kort.. Nogle gange virker det, andre gør det ikke..

Men du kan jo gøre det at du laver capture i Studio, og redigere i premiere bagefter..
Avatar billede creativedge Nybegynder
11. juni 2002 - 09:13 #6
Ja det er jo C-f'lgelig rigtigt.. men da jeg femover kommer til at sidde meget med premiere, ville det være lidt mere kewl hvis jeg kunne få skidtet til at virke.. :) det er er lidt for besværligt hvis jeg skal klippe film hele tiden.. Men er der virkelig ik andre som har haft problemet så, som måske har en løsning..
Avatar billede Noone Nybegynder
11. juni 2002 - 19:59 #7
Jeg havde selv problemer med premiere men efter en update af driverene fra www.pinnaclesys.com virkede det som det skulle.. (Bruger windows me)
Avatar billede henninga Novice
12. juni 2002 - 00:54 #8
Har du for det første installeret Premiere før du har installeret dit kort med tilhørende software ?? Ellers virker Pinacle ikke.
Når du er inde i capture i premiere og vælger "Edit" under preference kan du så vælge mellem "None" - "DV Device control 2.0" - "Pinacle DV Device control" ??  Hvis ja skal du vælge Pinacle.
Har du husket at tænde for kameraet INDEN du åbner for Capture? :-)
Kan du se din 1394 port i enhedshåndtering.
Jeg kører selv med Pinacle DV500 og Premiere 6.01 og Canon XM1 kamera. Det virker bare 100%. Regner med DC10 ligner det, men ved det ikke.
Håber du kan bruge noget af det :-)
Avatar billede creativedge Nybegynder
12. juni 2002 - 12:24 #9
Okey jeg vender lige tilbage til dig "henninga".. :))
Avatar billede henninga Novice
19. januar 2004 - 01:39 #10
Glem hvad jeg skrev - det gælder jo kun for DV kamera og DC10 er jo analog.
Men hvad finder du ud af - om noget?
Avatar billede henninga Novice
02. januar 2005 - 20:36 #11
Fandt du ud af det ????

Godt Nytår