Avatar billede kedersen Nybegynder
10. juni 2002 - 16:12 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

Linux + XP '+

Hej,

Har et . spg.

kan man have både Win . XP & Linux på samme PC..

hvor man kan skrifte mellem de 2 styresys..

Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:14 #1
Ja, man skifter med bootloaderen der automatisk bliver installeret sammen med linux. Det er for det meste grub eller lilo.
Avatar billede wanix Praktikant
10. juni 2002 - 16:14 #2
Yep!
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:15 #3
Jeg jører selv både linux og win.xp på min b0x, men du skal helst installere win.xp. først
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:15 #4
*sWar*
Avatar billede shale Nybegynder
10. juni 2002 - 16:16 #5
Ja det kan man godt.

Dog skal du nok installere på disse på hver sin partition.

Der skulle så gerne oprettes en multiboot funktion
Avatar billede kedersen Nybegynder
10. juni 2002 - 16:16 #6
jeg har Win. XP instaleret men hvis jeg så instalere LINUX slettes XP så.
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:16 #7
Når du starter maskinen op efter at have instalelret ´Linux får du et valg mellem Linux go Windows. DU skal bare være opmærksom på, at du skal oprette x-tra partitioner til Linux (medmindre du lader instalationsprogget gøre det for dig :)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:17 #8
Nej XP slettes ikke.
Avatar billede kedersen Nybegynder
10. juni 2002 - 16:20 #9
hvor får jeg linux
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:21 #10
www.linux-mandrake.com - den er rigtig god for nybegyndere, har selv brugt den og den har lat hvad hjertet kan begære
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:22 #11
eller også kan du prøve med http://www.redhat.com/ - redhat linux, den er en af de allerkendteste linux distributioner overhovedet.
Avatar billede kedersen Nybegynder
10. juni 2002 - 16:22 #12
Hvordan får jeg delt min PC harddisk op så jeg er sikker på der ikke sker fejl
Avatar billede resten Nybegynder
10. juni 2002 - 16:24 #13
Du kan bruge partion magic hvis der er data der ikke skal slettes ellers skal du slette det hele igen.
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:24 #14
Du kan jo også - som jeg sagde - lade linux installationen gøre det for dig :)
Avatar billede kedersen Nybegynder
10. juni 2002 - 16:25 #15
www.linux-mandrake.com  ? http://www.redhat.com/  hvad er bedst ???????
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:27 #16
Jeg foretrækker KLART mandrake... Den er rigtig god til nybegyndere
Avatar billede kedersen Nybegynder
10. juni 2002 - 16:28 #17
En af mine venner svarer :

Kick Kitten siger:
hehe så skal du jo regne med at du skal ind og døje med opsætningen

skal jeg ind og sætte hele system op ?
Avatar billede kedersen Nybegynder
10. juni 2002 - 16:42 #18
æææ?
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 16:53 #19
Ja du skal sætte systemet op, men med de nye linux distro'er er det hele blevet meget letter pga. forskellige guides og hjælp-filer. Desuden kan du i de fleste tilfælde få linux til at sætte systemet op for dig med en standard-opsætning.
Avatar billede kedersen Nybegynder
10. juni 2002 - 18:34 #20
Hvad koster linux redhat
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 19:22 #21
det er gratis hvis du downloader det.
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. juni 2002 - 19:22 #22
Det kræver dog, at du har en cd-brænder
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
11. juni 2002 - 18:55 #23
Jeg vil i egentlig gerne have nogle points, hvis det ikke er for meget besvær??

/Gangsta
Avatar billede rexisgod Nybegynder
12. juni 2002 - 08:06 #24
Det kan du sagtens - Det bedste er på to harddiske ellers mindst to forskellige partitioner......
Start med at installere WinXP og derefter Linux.