Avatar billede wanky Nybegynder
10. juni 2002 - 13:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

2 PC i net med WebSpeed firewall

Har installeret WebSpeed fra TDC Oncable med to dynamiske IP adresser og Norton Firewall.
Ovenstående er koblet til 2 PC's via en Hub.
Før installation af firewall kunne de to PC's dele både filer og printere. Men pt er denne mulighed væk.
http://www.oncable.dk/?UniversID=69 skriver noget om NetBIOS-filter, om at deaktivere autologon og om at omdøbe og deaktivere adgang for "administrator" og "gæst".
Her falder min kæde af. Kan du hjælpe med at forklare hvad jeg skal gøre for at kunne dele filer og printer igen?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
10. juni 2002 - 13:38 #1
hvilket system køre du med???
Avatar billede pilfinger Nybegynder
10. juni 2002 - 13:41 #2
hvis du køre med win 2000 skla du være loget på som administartor og aktivere gæste konton. hvad med din firewall kan du ikke skrue ned for den så du kan se den anden pc.???
Avatar billede wanky Nybegynder
10. juni 2002 - 13:44 #3
Jeg kører med win 2000 UK på begge PC's
Og jeg ved ikke hvordan man skruer ned for en firewall....
Avatar billede pilfinger Nybegynder
10. juni 2002 - 13:48 #4
Men er du logget på som admi???
Avatar billede pilfinger Nybegynder
10. juni 2002 - 13:52 #5
Prøv og se om ikke du kan sætte firewallen ned til mellemste nivo af sikkerhed så kan du se den anden maskine.
Avatar billede wanky Nybegynder
10. juni 2002 - 13:55 #6
Det vil jeg prøve. Men problemet pt er lige, at min PC står hjemme 33 km fra arbejdet.. Så jeg vender tilbage til sagen asap.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
10. juni 2002 - 14:04 #8
du kan skrive til mig på fonny@c.dk
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. juni 2002 - 15:21 #9
Jeg håber at det går til held ønskes du af smeden for enden af itc gangen
Avatar billede pilfinger Nybegynder
11. juni 2002 - 09:03 #10
Hasr du prøvet at tale med symatecs surport folk...???
Avatar billede pilfinger Nybegynder
11. juni 2002 - 09:20 #11
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q306947 pråv at læs om ip i win her og se om ikke du kan fixe det den vej igenem.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
11. juni 2002 - 09:33 #12
her er så en link til at justere norton firewall.http://www.nitrolic.com/help/faq/faq-npf.htm
Avatar billede wanky Nybegynder
11. juni 2002 - 11:08 #13
Nu tror jeg at vi er ved at nå i mål ved Pilfingers anvisninger.
Jeg tester lige forslagene.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
14. juni 2002 - 09:17 #14
Må jeg kige høre er du kommet vidre????
Avatar billede pilfinger Nybegynder
15. juni 2002 - 05:15 #15
Hej Lars da jeg nu har fundet de vise sten til dig på dansk tro jeg endenlig at du kan komme vidre hilsen peter her er en link til at guide dig igenem.
http://internet.opasia.dk/article.php?id=38143&dogtag=opasia_sikkerhed#ol_hhh

Ps:god weekende og god fornøjelse. lad mig høre om det virker.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
17. juni 2002 - 13:29 #16
Prøv at klikke på hjælp og søg efter netbios. der står noget om hvordan du sætter dit netværk op følg anvisningerne. og se så om ikke du kan få liv i begge maskinner med firewall på.
Avatar billede wanky Nybegynder
02. september 2002 - 09:49 #17
Hej Pilfinger
Efter lang tids søgen, er det ikke lykkedes mig at finde et brugbart system til løsning af problemet.
Så vi må se, om der kommer et bedre forslag ude fra universet.
Avatar billede wanky Nybegynder
18. januar 2003 - 23:56 #18
Efter at der er gået en rum tid, hvor amnge ting er forsøgt endte løsningen i at anskaffe sig en router. Nu har det vist sig, at der ikke er nogen problemer med at gå ud på internettet og dele såvel filer som printeren på det interne netværk. Med en router er det ikke nødvendigt med to IP-adresser, så der kan også spares lidt på abonnements-udgifterne.
Tak til Pilfinger for sine ihærdige forsøg på at finde en brugbar løsning.