Avatar billede orca Nybegynder
10. juni 2002 - 11:49 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Nedslidt køler

Hej alle. De sidste par dage har min computer udsendt en underlig skrabende lyd. Som om køleren skrabede op af noget, jeg ville gætte på at kuglelejerne er ved at være færdige? Alle kølere kører i maskinen. Ud fra MBM5 kan jeg konstatere at min processorkøler kører med 5720RPM og at temperaturen er 59° ved normalt brug. Jeg spiller ikke meget, og har derfor ikke lagt mærke til temperaturen under hårdt 3D arbejde. Men er 59° ikke for højt ved normalt arbejde i windows?

Hvilken ny køler vil i anbefale til en Athlon T-Bird 1400@1412Mhz?

Mvh Mark
Avatar billede dmdisco Nybegynder
10. juni 2002 - 11:51 #1
volcano 7 ´med kobberkerne
Avatar billede dr.truti Nybegynder
10. juni 2002 - 11:55 #2
Temp'en erhelt normal for AMD'ere de kan faktisk være meget højere....
Jeg vil anbefale en Silent Viking da de er meget lækre da de er meget stille det er luksus modellen af volcano 7.

Ellers:

http://www.tweakup.dk/artikler/artikler.htm (Under Kølere) Der er massere at tests om kølere... Dette kan betale sig at bruge 30 min. på at læse da det kan gøre din pc mere lydløs og mere stabil...

Truti
Avatar billede manon Nybegynder
10. juni 2002 - 11:56 #3
Avatar billede groggy Nybegynder
10. juni 2002 - 12:03 #4
En Silent Viking er også yderst lydsvag.

Og et lille ot spørgsmål samtidig? Hvorfor har du clocket din processor med kun 12 mhz??
Avatar billede orca Nybegynder
10. juni 2002 - 12:09 #5
Tak for svar, jeg kigger lige links igennem.

groggy -> Den var på 1412 da jeg købte den :)
Avatar billede groggy Nybegynder
10. juni 2002 - 12:18 #6
Aha... Jeg kunne heller ikke lige se ideen i det. :)
Avatar billede yohannes Nybegynder
10. juni 2002 - 12:22 #7
Jeg vil anbefale en noisecontrol silverado det er en af de bedste kølere der er lavet. Den larmer ikke meget og den køler godt. Den koster selvfølgelig også derefter. Jeg har en selv sammen med min 1400 Mhz t-bird.
Avatar billede cykellapper Nybegynder
11. juni 2002 - 00:06 #8
Har du åbnet og kigget? det er ikke sikkert, at blæseren er gået. Måske er der bare et kabel i vejen....
Det er før set!
Avatar billede orca Nybegynder
19. juni 2002 - 12:48 #9
Sry, jeg har lige været væk, nu skal jeg nok lukke, tak for svar :)