Avatar billede lsn Nybegynder
03. august 2000 - 10:28 Der er 13 kommentarer

Computernørder og programmeringsnørder

Jeg vil gerne vide hvad man skal skrive ude i Turbo Pascal 7.0, for at lave 2 programmer.

Det første program skal kunne formaterer en diskette.

Det andet program, skulle kunne starte et program op, eller retterer sagt en LNK-fil,
altså en genvej til denne fil: c:\\lsnsystm\\
md8rntm.exe, md8rntm, er et program, som hedder Medi8or Runtime, og skal bruges til at starte en md8 fil op ved navn lsnsystem.md8,
og den endelige fil hedder:
c:\\lsnsystm\\md8rntm.exe
c:\\lsnsystm\\data\\lsnsystem.md8

Hvordan laver man såddan et program, som finder et Windows-baseret program frem, ude i DOS, ved hjælp af et Pascal program?

Det haster, så i må meget gerne sende mig en email på: skovmos@nielsen.ms, hvis der er nogen der har et svar på det.

Jeg gentager, min email-adresse  er: skovmos@nielsen.ms, hvis i  har et svar på spørgsmålet.

Avatar billede ultik Nybegynder
03. august 2000 - 15:17 #1
ikke megen generøsitet for at lave to programmer.....
Avatar billede lsn Nybegynder
04. august 2000 - 08:20 #2
Hvad mener du med det?
De eneste programmer, jeg ikke kan lave er de 2 programmer, som jeg spurgte efter.

Avatar billede lsn Nybegynder
04. august 2000 - 08:20 #3
Har du set min hjemmeside?
Avatar billede lsn Nybegynder
04. august 2000 - 08:21 #4
Min hjemmesides adresse er: www.lsn.subnet.dk
Avatar billede psyco Nybegynder
08. august 2000 - 21:39 #5
Hmm ... turbopascal 7.0 ... har du ikke valgt den forkerte kategori???
Avatar billede ultik Nybegynder
08. august 2000 - 22:30 #6
jeg mener at der er ikke mange points i luften
Avatar billede bearhugx Nybegynder
09. august 2000 - 17:30 #7
Kan du ikke lige sende den e-mail adresse igen...

Og .. Nu hvor vi er ved det...
Kan du ikke sende nogle specifikationer omkring dit nye \'styresystem\'....

Så kunne jeg fortælle dig, hvordan du skal skrive de to programmer ....

(Har 6 års erfaring med TP v. 5.5-7.0, samt C++ og Java)

/Søren
Send dit svar til : S_Skroeder@hotmail.com
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
19. september 2000 - 23:35 #8
LSN,

Hmmm,
Du vil spise en eller anden af med 15 point, medens det han laver skal bruges til et pseudo O/S som du forsøger at sælge for DKR. 3000,-

Tjah... Bill Gates har ikke levet forgæves...

Måske er det en god ide at læse korrektur på din hjemmeside...

MVH,
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. september 2000 - 23:43 #9
styre/operativ-system *GG*
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. september 2000 - 10:00 #10
Well...
Man behøver ikke at svare... Jeg skrev et brev, hvor jeg spurgte om, hvad han mere specifikt ønskede at få lavet... Han sagde at han allerede kendte en hvilket fremgår at medleverede udsnit af konferencen :

Derudover - Han har også et nyt produkt - en tekst editor (som er meget bedre) som han sælger incl. kildekode for 4-5000,- , men den projektfil, som man hurtigt kan lave i delphi vil han have 8000,-
Når ja - han laver websider - og sætter dem op på subnet.dk for et anseeligt beløb - men prøv at kigge på hans egne sider - helt ærligt!!!

----
Hej. Det er mig LSN. Jeg har læst det du skrev til mig inde på Eksperten.dk,
under: C/C++, Computernørder, og programmeringsnørder. J

Det styresystem, jeg er ved at lave, skal ikke bruge Windows, da det ikke er en
exe-fil, men en md8-fil, og denne fil, og kan hverken startes op ude i Windows,
eller i DOS, og det eneste program, der kan starte det op, er Medi8or Runtime
(det kommer, når styresystemet er installeret), men Medi8or Runtime, er ikke et
program, som jeg har lavet, men et program, som skal starte md8-filer op, hvis
man ikke har programmet Medi8or (som styresystemet er bygget i).

En af dem der også går på den skole jeg går på, er en rigtig computernørd,
og han har da hvist mere erfaring end dig i Pascal programmering, og han hhar
sagt til mig, at man ikke kan lave et program ude i TP, som kan starte et
Windows-baseret program op, ude i DOS.

Selve styresystemet er IKKE afhængig af Windows, men kun det program, som skal
finde md8-filen.

Styresystemet (som hedder LSN System), vil MÅSKE også kunne starte andre
programmer op, som fks. Linux programmer, men det bliver så en i den anden ende
af styresystemet.

Hilsen Lasse.

----
Hej. Det styresystem, jeg er hved at lave, kan styrer ALT på din computer, lige
fra hardware, til software, og finde den rigtige software til din hardware.
Mit styresystem, er ligesom et svævefly:

Et svævefly, kan ikke altid starte sig selv op, men skal have en bil (eller et
andet transportmidel), til at starte det op. Derefter slipper det bilen, og
flyver selv.

Du vil da vel ikke påstå, at det STADIG, er bilen der styrer svæveflyet vel?

Det samme er det ved mit styresystem, det skal kun bruge Windows til atstarte
det op, det styrer selv musen, hardwaren, programmer, driverne til hardwaren.

Hilsen Lasse.
---

Nuvel... Jeg siger ikke mere
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
20. september 2000 - 22:53 #11
>>bearhugx,

Tjah...Jeg troede egentlig at det var en vittighed...Men det ser ud til at han virkelig selv tror på det...

MVH,
Avatar billede ultik Nybegynder
20. september 2000 - 23:22 #12
det er sgu da en vittighed......... it has to be !........

et styresystem i MD8 format :-), tja, måske kunne det speede windows lidt op, are u listening Bill Gates ?........

LOL.......
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
22. september 2000 - 16:44 #13
Hans priser på banner..

Link.......................................................1000 kr. pr. måned.

Bannerreklame (lille)...............................2000 kr. pr. måned

Bannerreklame(mellem)...........................4000 kr. pr. måned.

Bannerreklame(stor)................................5000 kr. pr måned.

=) nåå jaa og det tror han selv der er nogle der vil give for en banner!!!