Avatar billede esf_spike Nybegynder
10. juni 2002 - 01:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

At lave en ekstra knap

Hvordan laver jeg en ekstra knap sammen med minimer-maksimer og luk knapperne i et andet program?
F.eks lommeregner. Jeg vil gerne ha' noget komplet kode som gør det, og det skal være til at ændre i, så det f.eks ikke kun virker med `lommeregner'. tak :)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
10. juni 2002 - 10:58 #1
Du kan ikke gå ind i et andet program og få en ekstra knap der... okayhvis du virkelig sætter dig ned det næste ½ år med en HEX Editor kan du måske men vil jeg ikke anbefale... Du kan gøre det ved dit eget program via et API kald (Jeg regner med at du bruger Win32).

(Skriv lige hvis du vil have det på dit eget program.. eller om det ikke har interesse...)

Truti
Avatar billede wisen Nybegynder
10. juni 2002 - 11:27 #2
Prøv at kikke her : http://www.beesknees.freeserve.co.uk/articles/hooks.html

Det kræver en forståelse af Windows Hooks... men det kan lade sig gøre :)

/Wisen
Avatar billede esf_spike Nybegynder
10. juni 2002 - 12:25 #3
Der findes et winamp plugin som gør det, så det må da være muligt.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
10. juni 2002 - 12:27 #4
wisen >> fed artikel :-)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
10. juni 2002 - 12:30 #5
esf_spike > Ja! Jeg har tænkt meget avanceret... Troede du ville have det programmeret ind i selve programmet!

wisen's artikel er kanon.....

Truti
Avatar billede esf_spike Nybegynder
10. juni 2002 - 12:37 #6
Nu afsætter jeg 100 point mere og så vil jeg gerne have noget færdig kode jeg kan fyre af med f.eks `addbutton(HWND, char, action)`. Og det med at adde text må også gerne fixes med. Jeg forstår ik helt artiklen hvadfor noget man skal bruge, og hvor man skal ændre for at bruge andre windows.
Avatar billede wisen Nybegynder
10. juni 2002 - 15:06 #7
kamikaze >> Jep... men det er måske lidt langhåret...
Avatar billede wisen Nybegynder
10. juni 2002 - 15:07 #8
esf_spike >> Har du læst artiklen...
Avatar billede wisen Nybegynder
10. juni 2002 - 15:12 #9
... det sjove og lærerige er da at prøve selv først.. ikke at spørge her på eksperten for en fuldt færdig produkt... Prøv hellere ad, og spørg så om konkrete problemer med at få det til at virke....
Avatar billede esf_spike Nybegynder
10. juni 2002 - 15:53 #10
aha, vil jeg så prøve