Avatar billede hojben Novice
03. august 2000 - 09:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

NetWebber (godt/dårligt)

Kan I ikke lige kommentere http://www.netwebber.dk

Hvad er godt, hvad er dårligt, hvad kan laves bedre, sådan burde man gøre det, osv. osv.

Det er ikke kun forsiden, men også alle undersider.
Avatar billede xjaw Nybegynder
03. august 2000 - 09:58 #1

damn.. det var da en større omgang..

Alt her er bedømt via NetScape 4.61

well .. forsiden:ser alt ialt fint ud..
skal der være bannere på? og hvis ja, hvis man ikke har en ret bred browser, så går de od over kanten. kunne man stille dem under hinanden eller noget? det ser lidt underligt ud at bannerne er MEGET bredere end den øvrige side... man kunne evt stille dem under hinanden, og så lave noget gfx rundt om dem (ala en ramme eller noget), så de var i samme bredde som siden overnover.

jeg tæsker ind i shoppen:
hvad er det for en rød frame foroven?
shoppens grafik er ret ok, men hvorfor matcher den ikke til forsiden? det gør den måske oxo.. men det er jo ligemeget, for man kan ikke komme ud til forsiden igen. (linket Forside er ikke til netwebbers forside., :)
det er en meget fed detalje med indkøbskurvens + og -...
hvorfor er der scroolbars i næsten alle frames? sæå dem fra, hvis der ikke skal kunne scrolles..
tøm kurven grafikken ser lidt malplaceret ud... som om der skal være noget gfx ved siden af som mangler. og så er det billede med forsiden, om os osv ikke i plan med linjerne ved siden af.

jeg vil ikke beskrive synomyms side mere, men daffer over til webhotel info:
fyha!
hvad gik der galt.. alle de andre sider har været ret pæne.. men hvor blev grafikken af?
den tekst der står i den øverste tabel er svær at læse... desuden er det ikke pænt med den slags rammer på. jeg ville oxo vælge en større margen i cellerne, så alt teksten ikke stod klos op af cellesiderne.
i den nederste tabel, er det svært at se hvor det ene starter og hvor det andet slutter..
måske man skulle give hver hotelslags en tabel hver, så der kunne blive lidt luft imellem dem, så man nemmere kunne skille dem ad.
men mest på denne side: hvor er grafikken?

domæneinfo: (se overfor) + øhh.. synes du selv det er let at læse den stil der stå der i en klump? opsætning? afsnit?

webhotel info: jaee.. samme igen

support: hvad sker der her?
frames igen? hvorfor er der ikke noget konsistens i hvordan tingene skal se ud? er det 10 forskellige personer der har lavet siderne, uden at snakke sammen?
hvis det er et kommercielt site, skal bannerne væk. bannere på kommercielle sites forringer troværdigheden.
her kan der oxo arbejdes lidt på designet.. først og fremmest væk med den font.. og links skal ikke være den standardfarvede blå, den matcher ikke de andre farver. :]

når man trykker på kontakt, ville det nok være pånere hvis der kom en side frem med kontaktinformationerne, og evt en form med mulighed for at kontakte jer,... som det er nu.. skal man selv til at skrive emailadressen ind, istedet for bare at kunne trykke på et link.. tsk tsk.. brugere er dovne.. MEGET dovne..

generelt: på de ikke opsatte sider: farverne er fine, men der mangler gfx, font, og generel styling..

håber det var til hjælp..
Avatar billede denboj Nybegynder
03. august 2000 - 13:24 #2
he he, hvis man nu var satanist kunne man sidde med dine linkbogstaver og forsøge at sætte dem sammen på en sådan måde at de betød satan på hebraisk :-)
Forsiden Rimelig flot konstrueret vil jeg sige. Bare syne med de to reklammer der fuldstændig opsplitter sammenhængen. Men de er vel en nødvendighed. Derudover synes jeg at siden virker meget lille - Jeg ser den forøvrigt i 1024 gange 768 IE.
Nå jeg kan se at du har lagt undersiderne ned i forskellige formater. Det er vel for at vi skal sige hvad vi synes om de enkelte eller hvad ? For det ser meget mystisk ud med de meget forskellige konstruktioner :-)

Domæneinfo: margnerne er for det føste meget snævre der er jo slet ingen plads mellem yderkantenten og teksten - Ydermere Kan overgangen imellem de to farver vel også gøres flottere. Evt. med en kant. Der mangler efter min mening også en anelse spræl i siden. Hvad med et logo - Ellers bliver det sgu for tørt.

Support: Her passer reklamerne lidt bedre ind :-)Dit logo virker noget kantet i svinget. Og så er siden umådelelig tom. Det ser forøvrigt ud som om der i venstre side helt yderst er sneget sig en kant ind. Jeg er forøvrigt stadig ikke så meget for de to farver tekstbaggrund/sidebaggrund uden en eller anden form for overgang.

Kontakt: Ja, det er sgu ikke rigtigt min smag at gøre det på den måde. Det lyder jo som en fejlmeddelelese.

Mailinfo: ja så gik du over til en farve. Det synes jeg altså bliver alt for kedeligt.

webhotelinfo: Ja her begynder det at ligne noget. De tre farver passer \"rimeligt\" godt sammen og det giver noget mere liv i siden. Du kører dog med forskellige bredder og forskellige opbygninger igen. Øverstelinje er som det plejer - Næste med de hvide kanter er måske en god mulighed hvis du kombinerer det med den tredie farve. Du skulle eftermin mening arbejde mere på en mere helstøbt struktur og gøre margenerne lidt større :-)

Online store er også rigtig flot. Der er bare den lille hage at jeg får en lille bitte scrollbar inde midt på siden og det er jeg ikke meget for. Ellers er den side meget mere helstøbt end de andre.

Nå men en overall vurdering kan du ikke få da der efter min mening ikke kan være tale om et overall
MVH Denboj
Avatar billede winx Nybegynder
03. august 2000 - 21:53 #3
Den tager alllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllt for lang tid at loade.
Avatar billede hojben Novice
03. august 2000 - 21:56 #4
winx: det var ligesom ik det jeg spurgte om..
Avatar billede hojben Novice
05. august 2000 - 18:11 #5
Jeg takker for de 2 meget omfattende svar jeg fik.. sitet er nu under total redigering.