Avatar billede aneez Nybegynder
03. august 2000 - 09:12 Der er 28 kommentarer og
11 løsninger

aneez.dht.dk Flash side

Jeg vil gerne have jeres vurdering af mit seneste flash projekt.

vil gerne vide:
?@13
loadtime
samt en masse kritik :))

Hilsen @neez
Avatar billede aneez Nybegynder
03. august 2000 - 09:12 #1
Avatar billede xjaw Nybegynder
03. august 2000 - 09:32 #2
Dav Anders

jeg har været ved at kigge lidt på din side..  men hvad i alverden er det for noget håndtegnet musenoget i baggrunden? så hellere undvære det..
ang. dit musikloop... enten skal det være en del længere.. eller oxo skal det bare dø..  damn det bliver trælst at lytte til.. men så kan man jo slå det fra på den ret overdimensionerede højtaler.. :] stjæl et lille ikon fra fx windoze og brug det istedet (det fra Volumekontrollen i trayen er fint imho)
mht downloadtime ... det sprang bare frem.. ingen problemer der whatsoever.

Ideen med at man kan flytte rundt med menuerne er meget sjov, men det er vel kun et gimmick, der ikke ville blive benyttet på et \'rigtigt\' site.. eller?

så er det som om dine menuer kan trænge til noget mere finpudsning.. lidt mere margen, eller noget.. en ide kunne være at man ikke behøver trykke på pilene for at flytte rundt med den.. men bare skal trykke på baren, ala windoze.
endre ideer kunne være at menuerne fadede ind og ud, eller kon slidende.. eller noget.. nu du alligevel har flash fremme.

håber det var mere kontruktivt end destruktivt.
Avatar billede fcs Novice
03. august 2000 - 11:55 #3
Jeg synes nu at designet er godt nok, det håndtegnede giver det en slags barneagtig følelse, som man ved ikke passer hvis man ved lidt om det tekniske bag designet af sådan en side.

Jeg vil give xjaw ret mht. musikken. Den skal være længere, mere varieret, eller måske skal den éfterfølges af andre numre. Den bliver for ensformig i længden.

Jeg mangler dog lidt på siden omkring dig selv. Du skriver at siderne er om dig selv, men du skriver ikke så meget om dine interesser. Måske kunne du lave en sektion med links som du bruger meget eller omhandler dine interesser.

Som sagt mener jeg at design og hvad der hører derunder (loadtime, grafik, etc.) er helt iorden. Der hvor du skal komme med lidt ekstra guf, er indholdet.

Håber at dette kan hjælpe dig

Karakter 10@13

Mvh.

FCS
Avatar billede wof Nybegynder
03. august 2000 - 12:50 #4
Den er da sød nok.
Den er ikke langsom som nogle flashsider er.
9@13

Avatar billede denboj Nybegynder
03. august 2000 - 12:54 #5
Hej, fra Denboj. Jeg har nogle småting. Når man først har åbnet din side og læst den igennem så er det rimeligt svært at komme tilbage igen, Da dine sider overlapper hinanden på en sådan måde at de nederste links insisterer på at ligge forrest -
En anden ting er en lille fortalelse - du siger at du er igang med at finde på irc et eller andet. Det lyder altså lidt mærkeligt i mine øjne.
Forøvrigt så blev jeg lige en kende sindsyg af at høre musikken. Under anmeldelsen her så jeg har lukket siden af bekvemmelighedsårsager. Man skal tage mange stoffer for at høre sådan noget. Prøv at tænd for playboy channel efter kl 4.00 og se hvad de har at byde på.
Det grafiske er forøvrige ikke vanvittigt flot. Men det giver god mening i forhold til teksten så måske var det en idé at arbejde videre på det :-)
7@13 MVH Denboj
Avatar billede void Nybegynder
03. august 2000 - 12:59 #6
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm... musikken = FØØØØØØJ!

Nårh, men jeg vil lige sige at jeg ikke fatter hvorfor du har gjort så den loader en ny movie hver gang man trykker på en knap... Det tager Xtra tid at loade den nye movie, og det gider jeg sgu ikke rigtig vente på! Du kan da bare lægge dem i samme film som du er i i forvejen, det er da ikke særlig svært!

the VoiD
Avatar billede void Nybegynder
03. august 2000 - 12:59 #7
^
|

Det siges luft er en god ting :)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2000 - 14:54 #8
Atter et nyt flot design. Af tidsfordriv at være et stykke godt arbejde. Det kan du komme lagt med. Jeg kan dog bedst lide mit browserwindue som det er. God musik, med en god lyd. Hurtigt load af siden.

Lille ting ved menu Hvorfor bliver - ikke til +, når man lukker menuen?

Det ser ud til at der er mulighed for at lave brugermanualer i Flash på nettet. Kunne også være fint til en @startsite på nettet med aktuelle link og tips, som man har brug for, når man logger sig på Nettet. Et alternativ til de overfyldte startsider, som indes på nettet i dag. Man har kun det fremme, som man skal bruge, men har alt andet godt lige ved hånden.

Kunstnerisk en flot frontpage. Selve tekstsiderne kunne godt være knap så tunge i det. Teksten virker grov i det.

Karakter 10 @ 13
Avatar billede holmager Nybegynder
03. august 2000 - 14:59 #9
Det \"håndtegnede\" ødelægger fuldstændig indtrykket, som du selv skriver så er der ikke meget indhold, har du prøvet at se på siden i både 800x600 og 1024x768 ?
og musikken......nej nej nej.....
grafisk flot, men lidt tynd brugt evt, lidt svage kontrast farver
og ikke vinduer oveni hinanden....alt i alt rimeligt.
7 med pil op@13

Avatar billede aneez Nybegynder
03. august 2000 - 15:33 #10
Mange tak for de mange om vidt forskælige vurderinger...
Jeg vil tage de forskællige ting til efter krav og forsøge at gøre den bedre end den er.

Hvad an går musikken er der så nogen der kender nogen sider hvor jeg kan hente musik til brug på sider..... eller måske et program der er nemt at bruge til det.

/@neez
Avatar billede martin100 Nybegynder
03. august 2000 - 16:15 #11
drop alle de store @ , det ser altså ikke godt ud efter min mening , begynd hellere på en helt anden stil ....

- Martin
Avatar billede denboj Nybegynder
03. august 2000 - 20:16 #12
@neez// Du må meget gerne sige til hvis du finder ud af noget med musikken. Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvilke musikprogrammer folk bruger til at lave deres Flash sider i - og hvilke musikprogrammer folk ellers bruger.
Avatar billede aneez Nybegynder
03. august 2000 - 20:18 #13
denboj: ok skal jeg nok :))
Avatar billede martin100 Nybegynder
03. august 2000 - 20:43 #14
denboj --> musicmatch
Avatar billede snedled Nybegynder
03. august 2000 - 21:22 #15
FruityLoops .... 13@13!!!

/snedled
Avatar billede winx Nybegynder
03. august 2000 - 21:40 #16
Det er en meget ed måd at bygge en side op på.
men jeg syntes godt du kunne gøre lidt mere ved den overste bjælke i de vinduer der kommer op.
og så kunne du også godt tage dig lidt mere sammen med den baggrud den er ikke særlig fed.
der går også for lang tid fra man trykker på linket i menuen til vinduet popper op.

ellers

8@13
Avatar billede fico Nybegynder
03. august 2000 - 22:07 #17
Loadetiden er meget hurtig og er en fordel på hjemmesiden. Et plus.
Den kan både ses i 800x600 og 1024x768. Et plus mere.
Jeg fandt lige en udbetydelig tastefejl på \"@\'et\" står der på ca. midten \"Emailnavn\"På\"Servernavn, @\'et benyttest også når man skal SKIVE en ftp ned\".
Der mangler et R.
Hehe bare n ubetydelig tastefejl, men så ved du det.
En fed ting er også at man kan flytte menu\'en samt vindu\'erne.
11@13.
Avatar billede aneez Nybegynder
03. august 2000 - 22:44 #18
hm... Tak folkens for jeres konstruktive men delte meninger... jeg arbejder på problemet med vinduerne oven på hinanden....
Avatar billede void Nybegynder
04. august 2000 - 08:53 #19
@ betyder altså nok nærmere \"hos\" end \"på\"!

the VoiD (som sagt, luft er godt! :))
Avatar billede aneez Nybegynder
04. august 2000 - 12:56 #20
hmm.. jeg vil kalde det:
på \"server\" og ikke hos \"server\"
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2000 - 16:21 #21
aneez fortsæt med det, det ser lovende ud.<;o)
Avatar billede martin100 Nybegynder
04. august 2000 - 16:23 #22
ja, det er meget bedere end før , men jeg synes bare du skal droppe alle de store @ ...
Avatar billede aneez Nybegynder
04. august 2000 - 16:27 #23
hehe... tak for tiliden :)) øvelse gør mester you know
Avatar billede martin100 Nybegynder
04. august 2000 - 16:29 #24
yes thats right !
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2000 - 00:51 #25
Det er @ der pynter op på siten og gør den til kunst <;o)
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 01:06 #26
kharder// Det er godt der er noget der hedder smag og begag :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2000 - 09:18 #27
Nemlig vi er gud ske lov ikke ens <;o)
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 11:05 #28
@neez// for det første en kæmpe opfordring til dig om at tænde for playboy channel efter kl. 4.00 Der sender de nemlig også et musik loop af samme genre som dit. Den anden dag hørte jeg det ved et uheld 1 time i træk da jeg var optaget af min computer. Prøv at sætte det til at køre i bare 10 min.

Grunden til at jeg ikke kan lide den måde du laver grafik på er at det var sådan det så ud på meget gamle computere (Vic 20 hvis der er nogen der kan huske den ) Så jeg har ligesom set den type før og mener egentlig at vi med de kæmperegnemaskiner vi sidder med idag skylder os selv at lave det bare en anelse pænere.
Vic 20 som den var
20 kb ram
ingen Harddisk
men en båndoptager
Avatar billede aneez Nybegynder
05. august 2000 - 17:56 #29
hehe ok... hmm hvad kan jeg bruge playboy channel til? gider ikke være vågen kl 4 og kan sådan set heller ikke rippe fra den... har intet tv kort... men du er da velkommen til at rippe det for mig... så vil jeg gerne tjekke det om det er noget jeg kan bruge.

Jeg laver nok min flash side om inden så længe.. jeg har fundet ud af hvordan jeg fixer mit vindue program.

Så vil jeg lavet et GENEMFØRT design.. nu ved jeg nemlig hvordan jeg laver de forskælige ting... så skal jeg ikke beskæftige mig med også at finde ud af det :))
Avatar billede void Nybegynder
05. august 2000 - 18:53 #30
aneez-->>> Det er ikke på server, men hos navnet... Ligesom hvis du er hos en af dine venner, så er du ikke på ham... Navnet kan jo sagtens skifte server, men det betyder jo ikke domænet osS skifter navn! Så det er ikke serveren der har navnet hotmail, f.eks!  Det er navnet på firmaet, serveren har jo en IP-addy...

get it?

the VoiD
Avatar billede aneez Nybegynder
05. august 2000 - 18:57 #31
Jahh.. men et domæne er jo bare en et navn på en IP adresse... man kan jo bare skifte hviken IP domænet skal peje på... og når vi taler om mail så er det også mail serverens adresse der står efter @\'et det er jo nemmere at skrive end en IP
Avatar billede void Nybegynder
05. august 2000 - 22:25 #32
hmmm... Er Hotmil et registreret navn? det vil jeg da tro...!!! Derfor er det navn!!!

the VoiD
Avatar billede aneez Nybegynder
06. august 2000 - 10:10 #33
Der er jo også diverse udbyder adresser...
@mail1.stofanet.dk
@post1.tele.dk eller hvad fanden...
de har jo kun forbindelse til mail servere.
Avatar billede htx98i17 Professor
08. august 2000 - 11:02 #34
hej dav,
jeg ville nok prøve at lave en ny baggrund hvis jeg var dig, :o)
eller prøv at lave det store snabel A, lidt renere, altså drop den håndtegnede,

bare et forslag,
ellers er det en sjov ide med at man kan flytte rundt på menuerne,

mh
htx98i17
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 12:47 #35
Jeg syntes nu det er charmen i @ der gør siden speciel. Man kan lave det på mange måder. Kunst kan laves på mange måder. Vi har alle forskellig smag.
Avatar billede htx98i17 Professor
08. august 2000 - 12:52 #36
Ja det er rigtig nok, men jeg går ud fra at han gerne vil have andres meninger om hans website når han reklamer for den i denne kategori :-)
Men jeg kom jo også med et altenativ til det håndlavet snabel A :o)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2000 - 13:16 #37
yes ;o)
Avatar billede aneez Nybegynder
11. august 2000 - 22:36 #38
Mange tak for den megen response... :)) det har hjulpet.... :))
Avatar billede martens Guru
08. september 2000 - 23:33 #39
@ betyder at [ENG] d.v.s. hos på dansk
@ betyder IKKE på [ENG] ON

- For så  betyder OFF vel under ????

men sådan er vi så F O R S K € L L I G E :o)