Avatar billede argiona Nybegynder
09. juni 2002 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nye processer fryser?

Hej,

Min computer er i den sidste til begyndt at fryse på en mærkelig måde...

Det virker som om at alle nye processer bremser og computeren venter på et eller anden?!?

Eksempelvist kan jeg fortsat trykke på startmenuen, højreklikke på iexplore vinduer, fortsætte en åben chat i icq og skrive videre i et åbent notepad vindue...

Problemerne starten når jeg ønsker at starte noget nyt. Eks. Hvis jeg trykker på et link i iexplore, forsøger at lukke et program, forsøger at starte et program fra startmenuen eller forsøger at starte et dosbaseret program fra en åben kommandoprompt...

Når jeg udfører de ovenstående og andre lignende ting fryser det pågældende vindue/processlinie. Et andet eksempel er at jeg godt kan trykke CTRL ALT DEL og få den menu frem, men når jeg trykker på Jobliste lukker sikkerhedsmenuen og jeg har ikke længere adgang til denne (ctrl alt del).

Det virker umiddelbart som om at process køen bliver bremset, eller som om at en process ikke bliver fuldført og derfor bremser alle de derefterfølgende?!?

Er der nogle der har været ude for noget lignende eller som har en løsning på problemet?

Mvh. Kristian

Data på mit system:
Athlon thunderbird 800 (Snittemperatur 60 grader)
Harddisk: Ibm DeskStar 60GXP 40GB
Ram: 768 mb SD PC100
Bundkort: Asus A7V

Iexplore: 6.0
Win2000: Alle sikkerhedsopdates fra winupdate

Programmer der kører konstant:
Trillian (Icq lignende prog)
Edonkey
Antivirus eXpert Shield af Softwin
Tiny personal firewall
DU Meter
Powerstrip 3.0 (Skærmkorts tuner)
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 20:02 #1
Klik start - kør - scf /scannow - klik OK
Retter fejl i systemfilerne.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 20:02 #2
Sludder sfc /scannow
Avatar billede kedersen Nybegynder
09. juni 2002 - 20:09 #3
har samme problem, kører XP og når jeg lukker går den i stå.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juni 2002 - 22:35 #4
eller kan du prøve en Repair

Sæt din CD i drevet, sæt bios til at boote på CD.

Når den går i gang ligner det en installation, men da du har Win2k installeret, vil den foreslå dig at reparere systemet - du går blot videre med Installationen, og accepterer med F8.

Næste gang kommer den igen og spørger dig om du vil erstatte den bestående installation ELLER om du vil reparere det bestående - her trykker du på R og fortsætter.

Når du har været igennem, starter den med de samme indstillinger på skrivebord, programindstillinger som før, dine fejl skulle så være væk.
Avatar billede argiona Nybegynder
11. juni 2002 - 17:48 #5
Hej igen, jeg har prøvekørt systemet i et par dage efter at jeg har kørt sfc programmet.

Den er ikke frosset en eneste gang, så takker for hjælpen, det er herligt at kunne bruge systemet igen ;)