Avatar billede gumm14 Nybegynder
09. juni 2002 - 16:11 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker XP ikke mere?

Hej alle sammen.

Jeg skulle opgradere fra Windows 2000 til Windows XP Pro., det gik også fint. Jeg installerede Windows XP på D drevet og 2000 lå på C drevet, da jeg så ville formatere C drevet, fordi jeg ikke havde brug for 2000 mere, virkede XP ikke mere.
Så ringede jeg til en ven og spurgte om han kunne hjælpe, han sagde at jeg skulle redigere i en eller anden boot.ini fil. Så jeg lavede en Win 98 startdiskette loggede ind på D drevet og skrev "edit boot.ini", men der står ikke noget inde i den fil?!
Nogen der kan hjælpe mig med at få mit XP til at virke?
Jeg ville være meget taknemmelig.

MVH Gumm14.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
09. juni 2002 - 16:14 #1
i min står der :

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

prøv det.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 16:14 #2
Du er nødt til at starte forfra da du ved din formatering a C drevet har slettet nogle systemfiler xp skal bruge. De kan ikke genskabes.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
09. juni 2002 - 16:14 #3
du kan lige rette : partition(1) osv.
Avatar billede shaggy Nybegynder
09. juni 2002 - 16:16 #4
schulze har ret. Start forfra.
Avatar billede gumm14 Nybegynder
09. juni 2002 - 16:16 #5
schulze: Er du helt sikker? Jeg vil meget gerne undgå at reinstallere, - men hvis det er den eneste mulighed...
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 16:23 #6
gumm14 lad mig sige det sådan. Du kan prøve alle mulige løsninger, men i sidste ende vil du benytte dig af mit forslag.
Du kan dog prøve at boote fra din xp cd-rom og prøve en repair. Er dog tvivlsomt om det vil fungere.
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 16:24 #7
Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) -
skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini -
nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini -
næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :) (venligst lånt at John stigers)
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 16:28 #8
Avatar billede gumm14 Nybegynder
09. juni 2002 - 16:30 #9
Tak for hjælpen, jeg tager hjem nu og prøver. Hvis det virker for i jeres points inden for en times tid.
På gensyn :)
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 16:45 #10
Det jeg skriver virker og dette er et løfte fra mig til dig.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 16:48 #11
resten> Skal vi lave et hurtigt væddemål? :)
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 16:50 #12
Ja med glæde
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 16:50 #13
Dette har jeg prøvet så mange gange tro mig.
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 16:52 #14
shulze-> hop lige på msn.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2002 - 19:34 #15
schulze> du taber væddemålet ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 19:38 #16
Nah, lad os nu se....:)
Avatar billede gumm14 Nybegynder
09. juni 2002 - 20:26 #17
Resten og John_Stigers: Hmm, I lyder utrolig sikrer, men det virker altså ikke, måske er det bare mig der har udført det forkert?
"nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini..."
Kan det være lige meget hvad jeg skriver der?
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 20:28 #18
skriv bare 1 så virker det.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 20:31 #19
Resten>Hi Hi:)
Er selvfølgelig beklageligt for gumm14
Avatar billede gumm14 Nybegynder
09. juni 2002 - 20:33 #20
Man skriver "bootcfg /rebuild"  - Trykker på "y" som står for "yes", og skriver 1 - men så kommer der vist et punkt til, hvad skriver man der?

Undskyld at jeg bare fatter minus.
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 20:34 #21
schulze--> Hvad gælder vores vædemål?
Måske en lille tekst på vores mini site *lol*
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. juni 2002 - 20:35 #22
gumm14> bare skriv windows xp
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 20:36 #23
resten>Hvilken tekst? Har du et bud?
Avatar billede resten Nybegynder
09. juni 2002 - 20:37 #24
schulze/resten er den bedste i 1 uge?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 20:40 #25
Top
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 21:56 #26
gumm14>reinstallerede du?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2002 - 03:19 #27
resten>Giv lige lyd hvis det er mig der taber.
Årsag: Se mit minisite.

Giv venligst admin besked om at han gerne må undlade at slette min bruger, da jeg måske kigger forbi i ny og næ hvis tiden er til det.
Vi snakkes:)

Til alle Coadmin's:
Tak fordi I har haft tålmodighed med min bruger gennem tiden:) I har og gør stadig et fantastisk stykke arbejde.

Til alle:
Pas godt på jer selv og hinanden.

Til gumm14:
Undskyld støjen:)
Avatar billede resten Nybegynder
10. juni 2002 - 08:15 #28
schulze--> Det mener du ikke man du kan sku stadig styre det hele.
Avatar billede resten Nybegynder
10. juni 2002 - 08:26 #29
schulze--> Hmmmmm en ny klon ??
Avatar billede gumm14 Nybegynder
10. juni 2002 - 22:01 #30
Hmm, det virker altså ikke :-/
Points går til Schulze.
Avatar billede gumm14 Nybegynder
14. juni 2002 - 16:44 #31
Hmm, Jeg glemte jo helt at sige, "tak for hjælpen alle sammen".
Sorry.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 13:48 #32
resten>Hmmmmm en ny klon ??
Tja, forventet reaktion fra brugere af E. især med henblik på xperten.
Men nej, webkurs.dk er og ønsker ikke at betragtes som en klon af E. eller for den sags skyld andre hjemmesider.
Hvorfor?
Fordi webkurs i hele sin konstruktion, design og funktionallitet adskiller sig fra E.

Jeg vedkender selvfølgelig at inspirationen og ideen opstod gennem brugen af E. og andre lign. fora.

Under udviklingen af Webkurs opstod der så nye ideer og målsætninger der  gør at Webkurs ikke kan sammenlignes med E.
Udover at begge sites er lavet for at give andre brugere mulighed for at hjælpe hinanden online.

Det tog lang tid inden jeg klikkede på udfør under dette spørgsmål, da jeg ved at nogle brugere vil mene at dette er en reklame for Webkurs.
Det er det ikke.
Jeg ville blot ikke lade Restens kommentar/spørgsmål stå ubesvaret hen.

God vind fremover.
Med venlige hilsner
Schulze
Avatar billede resten Nybegynder
18. juni 2002 - 16:26 #33
Schulze-> Helt okey :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 21:37 #34
Finno :)