Avatar billede lochaf Nybegynder
09. juni 2002 - 15:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Haster: Kryptering

Eksamen i morgen og mangler en del at få på plads....
Hvorfor er det lige, det er så godt at anvende Kerberos eller der MÅ da være noget 'dårligt'!!
Jeg har brug for nogen fordele/ulemper ved at anvende Kerberos som sikkerhedsforanstaltning?
Det kan være i forhold til andre krypteringsteknikker som f.eks. anvendelse af digital signatur....

Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 15:24 #1
Avatar billede lochaf Nybegynder
09. juni 2002 - 15:29 #2
Jamen, jeg er ked af at sige det, men det er mit eget indlæg og der er desværre ikke et svar jeg kan bruge!!
Så jeg håber stadig én eller anden har styr på det og kan bidrage med noget..
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 15:31 #3
Hvis du skal til eksamen imorgen, så går jeg ud fra at du har læst alt(?) på: http://web.mit.edu/kerberos/www/
Der er i øvrigt også en mailing liste du kan følge (hvis du har tid?) :-/
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 15:34 #4
lochaf>Du må ikke have 2 ens spørgsmål åbne på E.
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 15:34 #5
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 15:35 #6
Schulze>> jeg synes godt at man kan forsvare at der her er tale om to forskellige spørgsmål. Han spørger jo ikke om forkortelserne nu, men istedet om fordele/ulemper! :)
Avatar billede lochaf Nybegynder
09. juni 2002 - 15:37 #7
=>o-zone
Jeg har virkelig terpet de sider total tynde, men stadig ikke lige noget om fordele/ulemper...
Avatar billede lochaf Nybegynder
09. juni 2002 - 15:39 #8
Jeg mener heller ikke de er ens
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 15:50 #9
Der står da fordele/ulemper kerberos vs. SSL på siden:
http://www.nrl.navy.mil/CCS/people/kenh/kerberos-faq.html#kerbvsssl

Hvis ikke du kan bruge det, så ved jeg ikke hvad du kan bruge? :(
Avatar billede lochaf Nybegynder
09. juni 2002 - 15:52 #10
=>o-zone
Ja, de skriver ganske vist om fordele/ulemper sammenlignet med SSL.
Det er bare ikke spor gennemskueligt for mig, især fordi min opgave også går ud på at sammenligne med et projekt jeg har udført.
Heri er sikkerhedsforanstaltningerne: At anvende asymmetrisk kryptering til datatransmission (Public Key), digital signatur samt Message Digests.
Puha, hvor kommer så lige Kerberos ind i billedet?