Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 22:11 Der er 37 kommentarer og
4 løsninger

fjernbetjening til tænd/sluk knap på pcer

i kender sikker alle det med en lille sender i nøgle ringen så man kan låse sin bil op uden at have nøglen i låsen.

det vil jeg også gerne have til min pc´er
altsåi en nøglering
nogen der har en ide til hvor og hvordan man kan gøre det nemt og billitg??
Avatar billede mpj Nybegynder
02. august 2000 - 22:37 #1
sej ide
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
02. august 2000 - 22:39 #2
Hehe... Jeg kender en som havde sin PC koblet til en mobiltelefon. Når han så kørte fra skolen, ringede han lige til den, så når han kom hjem fra skolen, stod den parat når han kom hjem :o)

Han gad bare ikke mere, da kammeraterne også begyndte at ringe til den, så den slukkede :o)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 22:41 #3
det har jo en vis blære faktor til computer tref og sådan noget

så derfor
gnu>>hvordan gjorde han det??
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
02. august 2000 - 22:54 #4
dex_dexter>> Det må du ikke spørge mig om! Jeg ved ikke hvordan han gjorde, jeg ved bare at det virkede :o)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 22:57 #5
tja.... det kan man jo også gøre..

har i en ide
hm.. måske skulle jeg køre ned til den lokale bil handel og købe sådan et remote sæt til biler tror i det vil virke??
Avatar billede arriva Nybegynder
02. august 2000 - 23:02 #6
Han brugte garanteret Wake-on-Lan eller wake on modem... Som er en feature på visse motherboards hvor computeren tænder når den modtager et signal fra enten netværk (wake on lan) eller fra modem...
så lytter modemet eller netværks kortet bare til linjen, og når der kommer data tænder den...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 23:04 #7
ja det har du jo ret i..
Avatar billede arriva Nybegynder
02. august 2000 - 23:07 #8
Jeg er sikker på at det kan lade sig gøre at lave en fjernbetjening til din pc... det eneste den skal gøre er jo sådan set bare at slå en kontakt til... hvis du kender en der er god til elektronik så spørg om han ikke kunne hjælpe dig med at konstruere sådan et apparat, ellers prøv at finde en elektronik forretning. Det burde vre muligt når det er muligt at lave en fjernbetjening til winamp...!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 23:10 #9
nogen der evt har nogle sider her på indernedded man kan finde tegningewr da jeg så selv laver det
da jeg er sådan lidt rimelig til elektronik
Avatar billede mpj Nybegynder
02. august 2000 - 23:11 #10
Hvis der er eksternt modem til kan du ringe til linjen og vente 4 ring... Så starter din comp... (hvis den står i standby) og dit modem er jo også tændt...!

Sådan gør min fææter!
Noget i den stil... det er fordi at modemet tror at der er nogle der vil spille med det elelr noget så den starter putteren og er parat til at gå ind på battlenet når du kommer op til den!

MPJ
tror jeg!
Avatar billede arriva Nybegynder
02. august 2000 - 23:14 #11
jeg starter desværre først på min elektronik aften skole i september, men vores lærer er sej... Det kunne godt værer han vidste noget...
kan desværre ikke give dig et link lige med det samme...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 23:15 #12
du akn jo altid sendre tegnigner eller noget til mig nåpr du starter

dexter@kvalme.dk
Avatar billede arriva Nybegynder
02. august 2000 - 23:18 #13
will do
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 23:19 #14
tnx
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 23:22 #15
tror i at man kan finde sådan nogle tegninger på bibliotekket??
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. august 2000 - 00:09 #16
Og så skal det selvfølgelig være med ægte bil alarm lyd ... hvor den lige giver de 2 bib/hyl .. hehe
Avatar billede fido82 Nybegynder
03. august 2000 - 17:35 #17
jeg ved velleman har et byggesæt, der kan få den til at starte, hvis du ringer til den.........men deres site er nede
Avatar billede yonzie Nybegynder
03. august 2000 - 20:17 #18
Hvis du køber et sæt Bil-fjernbetjeninger burde der komme en lille elektronik-boks med til at sætte i bilen, den sætter du i computeren, slutter strøm til (praktisk at der også er 12 volt i en computer), forbinder den til tænd/sluk-knappen, og så burde det næsten køre. Hvis du bor i københavnsområdet kunne jeg vel godt hjælpe di en dag... Du skal bare ikke forvente 100% at jeg kan, men jeg er da rimelig sikker...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
03. august 2000 - 20:48 #19
jeg bor desvære i sønderjylland så det er sgu lidt lagt at køre.

meeen tak for tilbudet.
hvad tror i de koster??
sel´følig skal jeg være med lyd så man rigtig kan høre den *lol*

så i morgen vil jeg lige smutte på biblioteket  og tjekke oom der er nogen tegninger der
men tror det ikke.

er der nogen der har en side på nettet hvor man kan finde evt tegninger

men jeg skal have elektronik på onsdag så der kan det være jeg kan lave en prototype
og så scanner jeg  tegnignerne ind og poster urlen så i også kan lave en pc alarm
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. august 2000 - 16:48 #20
har lige været på bib.
der var ingen ting
Avatar billede arriva Nybegynder
04. august 2000 - 18:30 #21
ellers så prøv at gå ned i en bilforretning, eller hvor man nu køber sådanne ting, og spørg dem... det kan jo være at de ved noget...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
04. august 2000 - 23:53 #22
ja men jeg tror jeg finder ud af det..

tak for en god samtale eller havd man skal alede det
så i får sgu bare pointsene

ps. laver et nyt spm når jeg har fået tegnigner og har fået det til at virke
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. august 2000 - 17:30 #23
Så husk lige at refere til det her inde .. :O)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. august 2000 - 20:46 #24
ok det gør jeg

foresten har lige været ned ved en automekaniker og spørge

8000 for en med 1 knap
og 13000 for en med 2
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. august 2000 - 00:22 #25
det kan sq skafes billigere
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. august 2000 - 00:39 #26
tja
hvad kan du få det får
hvis man laver det selv er det jo billigere men kan man nu også det
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. august 2000 - 00:51 #27
det burde ikke være noget prob, du skal jo bare ha en sender, en modtager, plus styreprintet
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. august 2000 - 01:53 #28
ja det er jo simpelt nok
men jeg har bare ingen tegninger eller noget
så derfor....
har du det??
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. august 2000 - 14:56 #29
jeg ved at det kan fås med infarød, istedet for med radiosignaler, og det kan du få som byggesæt
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. august 2000 - 18:45 #30
tror du ikke det koster temmelig meget???
Avatar billede yonzie Nybegynder
06. august 2000 - 22:17 #31
Jeg har faktisk et (næsten) færdiglavet byggesæt med IR sender + modtager, har aldrig fået det testet... IR er bare ikke så fedt, så skal du jo næsten hen og stå foran computeren, og så kan du jo ligesågodt trykke på knappen (medmindre det er et stort rum du har computeren i... jeg købte det hos Brinck elektronik (www.brinck.dk)
BR 911 IR sender (60 kr)
BR 915 IR modtager (126 kr)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. august 2000 - 22:22 #32
tja det er jo en mulighed
hvor langt kan det række og hvor svært er det at lave??
og hvor stor er senderen???
Avatar billede yonzie Nybegynder
06. august 2000 - 23:08 #33
Hvis du kan finde ud af at lodde kan du lave det, Senderen er desværre en ret stor nøglering... ca. 4 x 5 x 1½ cm og så skal der også batteri (9v) og trykknap til...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. august 2000 - 23:51 #34
ja det er jo lidt stort
men hvis det ikke er svært at lave så var det jo en ide
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. august 2000 - 23:52 #35
kan man ikke gøre den mindre?
Avatar billede arriva Nybegynder
07. august 2000 - 11:37 #36
dem man har til biler er da mindre.... så det må kunne lade sig gøre...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
07. august 2000 - 15:29 #37
ja det var det jeg tænke :=))
Avatar billede yonzie Nybegynder
08. august 2000 - 18:19 #38
Jow... ca. 2½ x 2½ x 2½ cm + batteri... Hvis man tør... og har masser af ledning, isolertape, rimelige lodde skillz og masser af tålmodighed. Man behøves jo heller ikke at have et helt stort 9V batteri, bare den får 9V så kan man jo sætte 6 bip-bip spil batterier (de der små runde + flade nogen) sammen eller sådan noget...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. august 2000 - 22:00 #39
ja så kan man jo prøve!

har du prøvet om det virker??
Avatar billede yonzie Nybegynder
13. august 2000 - 19:46 #40
nææ...
Avatar billede crusade Nybegynder
26. marts 2003 - 20:40 #41
Vil nevne at det finnes en rekke fjernbetjeninger til PC også. Kikk innom vendur.com, vi er en norsk webbutikk som også sender til resten av skandinavia.

mvh
.runar