Avatar billede wulle Nybegynder
09. juni 2002 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

avi problemer i XP

Avi optaget på mit video camera eller mit tvkort kan ikke bagefter spilles af media player. De vil simpelthen ikke åbnes af XP. Et utal af programmer er forsøgt. Uden succes. De virker åbenbart alle ved at bruge elementer fra styresystemet. Jeg har også været hos Microsoft og downloadet en gevaldig pakke med codecs. Uden held. Så nu mit spørgsmål - Kan nogen fortælle mig hvordan man får de elementer ud af 98 til brug i XP. Det kan ikke være meningen jeg skal skifte styresystem hver gang jeg skal konvertere en avi til mpeg. XPs kompabillitets program er også forsøgt. Jeg er snart rigtig hidsig. Og sikkert ikke den eneste.

Wulle
Avatar billede pilfinger Nybegynder
09. juni 2002 - 10:48 #1
Jwg vil chekke HCL hos MS og se om  dit Tv kort står på listen listens navn er hardewear cobatibel list
Avatar billede pilfinger Nybegynder
09. juni 2002 - 10:50 #2
hvis ikke den er på listen skal du ikke være sikker på at det virker under XP med mindre producenten af dit TV kort har en driver som passer til men det lyder jo ikke til at være tilfældet.
Avatar billede tofferman Nybegynder
09. juni 2002 - 10:59 #3
Du mangler måske et codec. Hent Nimo Codec Pack her:

http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html
Avatar billede wulle Nybegynder
09. juni 2002 - 15:14 #4
Til pilfinger - jeg er ret ligeglad med om mit kort står på nogle lister. Og at det ikke virker ordentligt i XP har jeg jo fundet ud af. Det som jeg er interesseret i er at få fat i den eller de filer fra f.eks. win98 hvor alt jo virker perfekt. Til tofferman - Jeg har hentet Nimo og installeret den. Godt 8MB og den gør det tilsyneladende heller ikke. Jeg siger tilsyneladende fordi jeg synes den er lidt langhåret og jeg er ikke sikker på at jeg bærer mig helt rigtigt ad. Derfor hekser jeg lidt videre. Men alligevel tak til jer begge for interessen
Avatar billede pilfinger Nybegynder
10. juni 2002 - 05:10 #5
Wulle Nu er det jo dig der har et problem....  (virker lidt ophidstet).Men håber du for det til at virke.
Avatar billede wulle Nybegynder
10. juni 2002 - 11:47 #6
Nåh, Jeg har skam ikke noget problem. Alting virker nu som det skal, efter jeg fandt ud af hvad Microsoft har "glemt" at overføre til XPeren. Det drejer sig blot om een mellemlille fil af overordentlig stor betydning for folk med camcordere og TVtunere. Hvorfor den skulle ribbes ud af et ellers anbefalelsesværdigt styresystem kan man kun gisne om. Nu er der kun tilbage at give mig selv 1200 point for det
Avatar billede wulle Nybegynder
18. juli 2008 - 08:22 #7
Sagen lukkes