Avatar billede rubiconiii Nybegynder
09. juni 2002 - 07:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVD fra PC til TV via TV-out

Jeg har lige erhvervet mig et dvd-drev (Samsung) og programmet PowerDVD afspiller også de dvd'er jeg har prøvet fint. Men hvorledes for jeg billedet til at dukke op på min noget større tv-skærm?
I mellem pc'en og tv'et sidder der dette kabel (som forretningen anbefalede) SCART 21P MALE - 1XSVHS M + 1X3,5MM + PHONO M
Scart-stikket sidder bag i tv'et. I pc'en sidder lyd-stikket og stikket som jeg tror må være 3,5MM er placeret i grafikkortets tv-out.
Hvad gør jeg?/gør jeg galt?
Evt. hvilket program mangler jeg til at videresende signalet til tv'et.
Jeg havde håbet på at alt der foregik på monitoren ville uden videre blive duplikeret til tv-skærmen ligesom lyden normalt går til musikanlægget - er dette umuligt?
Avatar billede croaks Nybegynder
09. juni 2002 - 08:04 #1
Det er TV-TOOL du mangler!

Kig her http://tvtool.info/

Mvh
Croaks
Avatar billede croaks Nybegynder
09. juni 2002 - 08:06 #2
Den engelsk version er her http://tvtool.info/index_e.htm
Avatar billede croaks Nybegynder
09. juni 2002 - 08:10 #3
Avatar billede croaks Nybegynder
09. juni 2002 - 08:59 #4
Hej

Det 3,5mm stikket (Phono) skal være i dit lydkort og Svhs stikket skal være i dit grafikkort.

Så har du lyd & billed på TV!

Mvh
Croaks
Avatar billede outsider Nybegynder
09. juni 2002 - 11:04 #5
Så skal du lige gå ind i Skærm Instillinger og vælge at signalet skal sendes ud på et PAL tv.
Avatar billede rubiconiii Nybegynder
09. juni 2002 - 23:34 #6
Jeg har fiflet lidt med programmet tvtool og fandt ud af at det godt virkede men da det var en demo som kun er aktiv 15 min. ad gangen og ikke helt virkede som jeg ønskede det fandt jeg en bedre løsning via en ven der vejledte mig denne vej:

Egenskaber for skærm, Indstillinger, Avanceret, Twinview, Klon.

Voilá! alt der foregår på min monitor bliver duplikeret/klonet til tv'et - dog mangler jeg nogle finjusteringer men dem får jeg hjælp til i morgen.

MVH RubiconIII
Avatar billede outsider Nybegynder
10. juni 2002 - 07:18 #7
ja, men det ser jo ret forskeligt ud efter hvilket kort du har.
Avatar billede rubiconiii Nybegynder
22. juni 2003 - 15:41 #8
Sorry for min forglemmelse af pointafgivning :(

Men jeg fandt nu også kun ca. halvdelen af mit svar her...