Avatar billede icondk Nybegynder
09. juni 2002 - 01:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

AMD XP 1900+ ... Hvor varm ??

Hejsa

- Jeg har en AMD XP 1900+, og jeg håber at der nogen af jer som kan sige mig hvor varm den må blive. Den står i BIOS til at være 65 grader, og efter ca. 15 min spil er den 75 grader .. er det for meget ? og er det noget jeg skal gøre noget ved ?

- Min CPU køler hedder Global Win CAKII-68, det er en low-noise.

- Jeg håber at der nogen af jer derude som kan hjælpe min med  jeres erfaring og mening ?

På forhånd tak ! :o)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. juni 2002 - 01:27 #1
75 grader er for meget. 65 er i overkanten. 50-60 er fint.

Den bedste kur er at købe en bedre køler. Men af og til kan det være nok at rokere lidt rundt på nogle ledninger, der blokerer for luftgennemstrømningen.

NanoQ
Avatar billede mjl Nybegynder
09. juni 2002 - 09:28 #2
En AMD er sværd at holde nede i temp. og en for varm AMD, dør!!!
Avatar billede mjl Nybegynder
09. juni 2002 - 09:28 #3
sværd = svær
Avatar billede skrewz Nybegynder
09. juni 2002 - 12:56 #4
Du kunne købe dig en bedre køler. De er ikke så dyre endda.
Avatar billede werd Nybegynder
09. juni 2002 - 13:07 #5
bedre køler... hvad snakker i om... den han har nu kan ta op til 2100+!!

Du kan se på kabinettemperaturen... det kan jo være at det er den samme varme luft der blir ved med at cirkulere inde i kabinettet...

Har du kølepasta mellem køler og cpu?
Avatar billede icondk Nybegynder
09. juni 2002 - 13:56 #6
Werd :

ja jeg har Silver Greace kølepasta mellem CPU og Køler, jeg har også 2 kabinet blæsere imellem.
Avatar billede mjl Nybegynder
09. juni 2002 - 15:32 #7
Intel er ok!
Avatar billede flash202 Nybegynder
09. juni 2002 - 23:06 #8
1. 75 Grader!!! din cpu dør hvis du fortsætter med den køler
2. Fordi at der stå at den kan tage 2100+ er det ikken ens betydning at den kan køle 2100+ ned til normal temp. Ca 40 Grader den er bare testet på en 2100+ cpu ;o)
3.Hvis du åbner siden af dit kabinet sænker man ca 5 grader
4. købe en ny køler og RING til din forhandler inden du gøre det, så i kan lave en aftale om retur hvis den ikke kan køle din cpu ned (jeg ringer altid inden jeg køber noget og så får jeg også en god service).
Avatar billede lars66 Nybegynder
10. juni 2002 - 10:03 #9
Til icondk:
Du skal måske overveje et "vandkølehoved" på din processor, det vil jeg selv montere, hvis jeg skal have en større processor.
Prøv at se på: http://www.studiedata.dk/
Avatar billede jones_net Nybegynder
10. juni 2002 - 10:40 #10
Har du selv puttet dit Silver Grease mellem CPU og køler? Hvis du har, har du måske brugt for meget! Så isolerer det varmen, i stedet for at ælede det væk!!! Prøv måske at putte et nyt lag på... Se evt. på www.arcticsilver.com hvordan det skal påsmøres...
Måske har du bare været uheldig, og din køler sidder en lille smule skæv, så det vil måske hjælpe at tage den af og på igen... Men smår nyt pasta på samtidig, ellers vil der være "huller" i din pasta!!

Sørg for god udluftning i dit kabinet - prøv evt. først at tage siderne af, for at se om det hjælper... Udsugning ved CPU er som regel nok...

Vandkøling vil jeg ikke mene er nødvendigt (men det virker sikkert)...

AMD kan klare op til 90 grader, så 75 er ikke livsfarligt - bare alt for højt!!

Jeg køler en 1800+ med en Silent Viking, og jeg kommer aldrig over 45 grader... Du burde ligge på samme temp. eller lidt over...

Håber det kunne hjælpe lidt:-)

/J