Avatar billede tyler Nybegynder
08. juni 2002 - 23:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DMA controller

Efter at have haft virus kan jeg ikke længere brænde med min plextor 16x brænder - dog kan der læses cd'er fra brænderen. Mit CD rom drev virker slet ikke. Under enhedshåndtering kan jeg se at der ikke er installeret nogen driver for DMA controlleren. Er det grunden til at mit CD rom drev ikke virker, og min brænder ikke kan brænde? Hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. juni 2002 - 23:42 #1
hmm

hva hvis du fjerner DMA controlleren og så genstarter?
Avatar billede tyler Nybegynder
08. juni 2002 - 23:49 #2
hvordan fjerner jeg den?
Avatar billede hejberg Juniormester
09. juni 2002 - 01:44 #3
geninstaller windows 2000 du får kun problemmer hvis du ikke gør det.

hilsen hejberg
Avatar billede hejberg Juniormester
09. juni 2002 - 01:45 #4
prøv at kik her http://exp.dk/spm/221942
Avatar billede hejberg Juniormester
09. juni 2002 - 01:47 #5
du kender jo svaret du har stillet der to gange!!!!!?
Avatar billede tyler Nybegynder
09. juni 2002 - 10:18 #6
-Hejberg
jojo, men du har jo ikke læst helt i dybden kan jeg se. Dette indlæg er rettet specifikt mod spørgsmålet om hvorvidt DMA controlleren har indflydelse på problemet - indlægget på http://exp.dk/spm/221942 er helt generelt. Så nej - jeg kender endnu ikke svaret på problemet.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
09. juni 2002 - 10:52 #7
DMA controlleren kunne meget vel ha indflydelse!

Hva hvis du højreklikker på DMA controlleren under Egenskabshåndtering og trykker fjern. Og derefter genstarter?

Så burde Windows i teorien installere den når du starter op næste gang..
Avatar billede tyler Nybegynder
09. juni 2002 - 14:46 #8
Nu har jeg prøvet at fjerne DMA controlleren og genstartet windows. Uden at gøre opmærksom på det bliver den geninstalleret - uden ændring...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
09. juni 2002 - 14:51 #9
:(

hmm..en udvej kunne være at formatere computeren :/
Avatar billede hejberg Juniormester
09. juni 2002 - 16:14 #10
jeg vil anbefale dig at du går ind og søge hod microsoft
http://support.microsoft.com/default.aspx?ln=da

håber du kan finde hvad du søger...

hilsen hejberg
Avatar billede tyler Nybegynder
09. juni 2002 - 19:21 #11
Tak skal du have. Det vil jeg prøve...
Avatar billede tyler Nybegynder
13. juni 2002 - 15:34 #12
Jeg har geninstalleret windows, men intet virker stadig.