Avatar billede dessauer Nybegynder
08. juni 2002 - 22:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TRAIN SIMULATOR starter ikke

Jeg har installeret TSM fra Microsoft og ændret opløsningen på skærmen til 1024 x760, men ved start af programmet får jeg sort skærm og et timeglas, som har en ringere opløsning en ovenfor nævnt. HVAD ER DER GALT?

SEND venligst ekspres hjælp.
Avatar billede darkside Nybegynder
08. juni 2002 - 23:13 #1
Spm må kun oprettes 1 gang, luk det ene!
http://www.eksperten.dk/spm/221990
Avatar billede zerohero Nybegynder
09. juni 2002 - 01:22 #2
Er din opstilling OpenGL eller Directx? Prøv eventuelt at installere nye drivers til dit grafik kort!!!  eller i tlfælde det er D3D du benytter prøv da at opdatere dine DirectX filer!

Held og Lykke

ZeroHero
Avatar billede dessauer Nybegynder
09. juni 2002 - 17:22 #3
Hej ZeroHero

Hvad betyder OpenGL - Directx kører med version 8.1.

Jeg kører med w 98 som styresysystem og et videokort kaldet: Creative Labs CT6983  og alligevel kører toget ikke.
FLIGHTsimulator fungerer uden problemer.
Avatar billede zerohero Nybegynder
09. juni 2002 - 22:39 #4
OpenGL står for Open Graphics Library  og er et hardware API der kan håndtere både 2D og 3D grafik til blandt andet spil osv. OpenGL og DirectX (Microsoft) er begge udviklet til dette formål, hvor DirectX dog kun er Windows kompatibel, så støtter langt de fleste styresytemer OpenGL! Læs mere... http://www.sgi.com/

hmmm. prøv at se om du kan downloade en detonator eller opdateret drivers hos det firma, der har lavet din grafik-kort, hjemmeside!
Avatar billede dessauer Nybegynder
09. juni 2002 - 23:23 #5
Jeg har afinstalleret dele af det grafiske udstyr - og nu kører toget fint uden at hakke, med lys, lyd men uden lugt.
Tak for din hjælp indtil videre.