Avatar billede spectual Nybegynder
08. juni 2002 - 19:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Asus K7V baa-buu-baa-buu

Hej.

Jeg har nogle slemme problemer med et Asus K7V bundkort, som siger som en ambulance når man sætter strøm til.

Jeg læste mig til på google at det måske var cpu'en, som ikke var "seated" ordentligt, så jeg pillede blæseren af cpu'en, og fandt da ud af, at cpu'en
tilsyneladende ikke sad ordentligt i socket'en.

Så jeg pressede den lidt ned så den sad ordentligt og satte blæseren på.

Det resulterede i, at den nu ikke længere siger ba-bu lyde - tilgengæld har jeg
fået et nyt problem:

Når jeg sætter strøm til, starter cpu blæseren fint nok, men slukker efter 3-4 sekunder.

Så nu er jeg atter ude på et skråplan. Er der nogen der kan nikke genkende
til min forklaring, og evt. ved hvordan søren jeg skal komme videre?

mvh.
Klaus.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
08. juni 2002 - 19:26 #1
Øhh kommer der noget op på skærmen ?? eller er den helt død..
Avatar billede spectual Nybegynder
08. juni 2002 - 19:28 #2
helt død - det er forresten er athlon slot A cpu.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
08. juni 2002 - 19:33 #3
kig efter om kabler og stik sidder som de skal, derefter Prøv kun at have cpu + graffikort + tastatur sat til og se om det hjælper
Avatar billede spectual Nybegynder
08. juni 2002 - 19:35 #4
er allerede prøvet.
Avatar billede spectual Nybegynder
08. juni 2002 - 19:35 #5
gav samme resultat.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
08. juni 2002 - 19:36 #6
prøv med en anden cpu.
Avatar billede spectual Nybegynder
08. juni 2002 - 19:37 #7
har ingen :o)
Avatar billede francke Nybegynder
08. juni 2002 - 19:45 #8
Prøv at gå i bios og se om "fan beep checking" er enable!! Sæt den til disable!
Avatar billede francke Nybegynder
08. juni 2002 - 19:47 #9
Du kan selvfølgelig ikke komme i bios nu, så det er din blæser der er prob. med!
Avatar billede francke Nybegynder
08. juni 2002 - 19:49 #10
Misforstod! :)
Avatar billede spectual Nybegynder
08. juni 2002 - 22:33 #11
nevermind. det var bare kabinettet der opførte sig mærkeligt.
Avatar billede christian Nybegynder
09. juni 2002 - 11:33 #12
jeg har præcis det samme problem, med et asus a7v333 bundkort....
Jeg får bare ikke et eneste bip.

Hvad var der galt med kabinettet?

Jeg har også pillet alt fra den, undtagen cpu og blæser, og når jeg så prøver at tænde den så slukker blæseren nogle gange efter 3-4 sekunder.
Avatar billede spectual Nybegynder
09. juni 2002 - 17:00 #13
det ved jeg ikke helt. Men at trykke på powerknappen en gang til hjalp.
Avatar billede hapseren Nybegynder
10. juni 2002 - 01:45 #14
Har i skruet alle skruerne ordentligt fast, det ernemlig et svag punkt på a7V'eren