Avatar billede net-rom Nybegynder
08. juni 2002 - 17:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til mappen c:programmer\adobe\acrobat 5.0 via en batch fil

Jeg har et logon script som kører fra serveren i det script skal jeg have adgang via en batch fil:

### filen ###
if exist c:\programmer\adobe\acrobat 5.0 goto fundet

:fundet

osv...

problmet et bare at den ikke vil lade mig komme ind i en mappen med space i mappe navnet...

Nogen der ved hvad der kan gøres her jeg er desberat.

..??!!!!
Avatar billede net-rom Nybegynder
08. juni 2002 - 17:12 #1
den har fjernet alle skråstregerne men jeg håber i ved hvad jeg mener.
Avatar billede signout Nybegynder
08. juni 2002 - 17:19 #2
Du kan sætte stinavnet i gåseøjne
"c:\program files\sti med mellemrum\filnavn med mellemrum.exe"
Avatar billede net-rom Nybegynder
08. juni 2002 - 17:27 #3
Det er ikke et filnavn men en mappe med \nul til sidst har prøvet til forslag men uden held :(
Avatar billede net-rom Nybegynder
08. juni 2002 - 17:28 #4
hele koden:

@echo off

if exist "c:\programmer\adobe\acrobat 5.0\nul" goto exists

echo Du har ikke installeret Adobe Acrobat Reader 5.0.

echo Starter Adobe Acrobat Reader 5.0 installations program...

start /wait I:\Programmer\Acrobat\ar500enu.exe

goto end

:exists

Adobe Acrobat Reader 5.0 er installeret.

:end
Avatar billede net-rom Nybegynder
08. juni 2002 - 17:34 #5
Jeg har fået det til at virke men hvis der er nogen der kan svare på næste spørgmål bliver de tildelt alle pointene...

Kan man når bruger skal taste noget ind i et program i bat filen skrive hvad der skal tastes ind?
Avatar billede signout Nybegynder
08. juni 2002 - 17:41 #6
Det kommer an på om det er i bat-filen eller under installation af acrobat - de fleste programmer kan startes med en /s eller /q option der får dem til at køre installationen til at forløbe uden spørgsmål.
Avatar billede net-rom Nybegynder
08. juni 2002 - 18:01 #7
jeg skal kunne installere et hvilket som helst stykke software på bruger maskinerne uden at røre maskinen
Avatar billede signout Nybegynder
08. juni 2002 - 18:08 #8
Så skal du have fat i noget 3. parts software til at lave installer-pakker
Du kan muligvis selv fuske noget sammen ved at lave lister over registry-ændringer som en applikation laver når den bliver installeret og se hvikle filer den smider forskellige steder på systemet. Så kan du have en zip-fil der bliver pakket ud i roden, og en .reg fil der bare skal importeres.