Avatar billede lionheart Nybegynder
08. juni 2002 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

INSERT INTO sætninger....HJÆÆÆÆLP

Jeg har et problem. Jeg har installeret både oracle9i og forms, de begge virker fint.
Mit problem er, at når jeg har oprettet tabler i oracle og prøver og lave nogle INSERT INTO sæninger siger den "1 række er oprettet" som den skal gøre. Men når jeg logger ud og logger mig på igen i SQL vil den ikke huske de INSERT INTO sætniger jeg havde oprettet og som den havde godkendt.
Når jeg kører forms og insætter de samme oplysniger og gør alt det der med save action osv. så gemme den oplysningerne i SQL. Og det er det jeg ikke kan forstå?
Hvorfor kan den huske oplysningerne som jeg gemmer i forms men når jeg prøver og gemme via Insert into sæninger så husker den dem ikke når jeg har logget af?
Avatar billede lagermus Nybegynder
08. juni 2002 - 16:20 #1
Jeg vil mene at du mangler en commit; efter dine inserts, men det er vist standard at SQL committer når du lukker miljøet. Prøv dog med en commit;
Avatar billede hansk Nybegynder
08. juni 2002 - 16:20 #2
Hvad mener du med at den gemmer oplysningerne i SQL???
Mener du at den ikke gemmer de forekomster du inserter i tabellerne?
Avatar billede kichian Nybegynder
08. juni 2002 - 16:24 #3
Det skyldes sikkert at du manuelt skal comitte dine DML-statements. Så når du lukker ned, bliver dine ændringer rullet tilbage.
Når du skriver SQL, så går jeg ud fra at det er SQL-plus klienten du mener. Se på opsætningen af denne, så der auto-comittes i stedet for auto-rollback.
Avatar billede lionheart Nybegynder
13. juni 2002 - 03:22 #4
Tak for hjælpen! :0)
Avatar billede lionheart Nybegynder
13. juni 2002 - 03:26 #5
ups...er ny her. Hvor dårligt er det her...hvorfor fik jeg point..hmm....nu ved jeg det til næste gang!
Avatar billede lionheart Nybegynder
13. juni 2002 - 03:28 #6
det var ellers kichian der skulle have de point...sorry!!