Avatar billede andersberg Nybegynder
08. juni 2002 - 11:04 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

LiteOn - Laves de af Plextor?

Jeg har hørt et eller andet sted at det er Plextor som laver LiteOn. Dvs. at en LiteOn brænder stort set er det samme som en Plextor brænder. Nogen som kan bekræfte det, eller her jeg hørt forkert?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 11:07 #1
Det tror jeg ikke, men man kan jo aldrig vide:

Læs selv her:

http://www.liteonit.com.tw/index-english.htm
Avatar billede elkrog Nybegynder
08. juni 2002 - 11:07 #2
Jeg har hørt det samme.
Det skulle være rigtigt nok.
Avatar billede elkrog Nybegynder
08. juni 2002 - 11:10 #3
Plextor har patent på Burnproof, og eftersom LiteOn også bruger denne teknologi kan man godt tro det er samme producent.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juni 2002 - 11:18 #4
jeg er ret sikker på at det er Plextor der laver LiteOn, måske er det en lidt ringere brænder, plukket ud af fabrikationen fordi det ikke helt opfylder de strengeste krav.
Avatar billede smiske Nybegynder
08. juni 2002 - 13:39 #5
LiteOn er Plextors "billig mærke" ligesom Samtron er Samsungs billig mærke.  LiteOPn bliver lavet af Plextor.  Forskellen på de de mærker er bare at Plextor selvfølgelig er først ude med den nye teknologi, hvorefter "de gamle" komponenter" ryger over i en LiteOn.
LiteOn kan klart anbefales, det er en super mærke, så hvis man kan leve med sig selv med at vide at det er en Plextor man har selvom der står Liteon på den så gør man et super køb :o)

//Henrik
Avatar billede smiske Nybegynder
08. juni 2002 - 13:40 #6
PS. Det er ikke som retaxes siger (selv om det er et godt bud), de bliver ikke plukket ud af produktionen fordi det er en ringere brænder. Som sagt er teknologien bare ikke det sidste nye :o)

//Henrik
Avatar billede frock Nybegynder
08. juni 2002 - 13:41 #7
Sludder, Burnproof er opfundet og patenteret af Sanyo.

Jeg har heller ikke set nogle facts, men er ret overbevist om at Lite-On er en udspringer fra Plextor. De bruger dog ikke Burnproof teknologien, men derimod den lignende Burnfree.

Jeg tror størstedelen af prisforskellen ligger i reklame. Ikke så meget kvalitet - efter at have læst en del tests vil jeg sige at Lite-On's kvalitet nok ligger på 95% af Plextor's.

Som alle jeg andre glæder jeg mig til den dag der kommer facts på bordet omkring dette spørgsmål.
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
08. juni 2002 - 15:18 #8
der står burnproof på min liteon
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
08. juni 2002 - 15:19 #9
ik noget overhovedet med burnfree i manual eller software...kun burnproof. Er du sikker på det?
Avatar billede frock Nybegynder
08. juni 2002 - 16:07 #10
Sorry, jeg huskede forkert. Det hedder Smart-Burn - men det er stadig ikke det samme som BurnProof.

Fra Lite-on's site:
‧Innovated SMART-BURN® technology to avoid from buffer under run Error & automatically adjust writing strategy plus running OPC to meet various CD-R/RW media burning condition.
Avatar billede frock Nybegynder
08. juni 2002 - 16:10 #11
Smart Burn Technology

Smart Burn, or Smart Monitoring & Adapting Recording Technology for Burning, is Lite-On's version of buffer under-run protection. It is similar to BurnProof, created originally by Sanyo, but is more capable and updated to meet the demands of faster operating CD-R and CD-RW drive units. Smart Burn recognizes the quality and capability of media in the drive and adjusts the speed accordingly to ensure a quality burn, as well as ensuring that the throughput never exceeds the built-in cache; a failure in either area typically results in a badly burned disc, (i.e. a "coaster.")
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2002 - 22:15 #12
takker for pointene