Avatar billede chrkrist Nybegynder
08. juni 2002 - 10:08 Der er 8 kommentarer

Mit grafikkort køre i PCI-tilstand ????

Hejsa alle

JEg har et problem som jeg simpelt hen ikke kan løse selv. Jeg kan se under egenskaber for mit grafikkort, at det køre i pci-tilstand i AGP bussen hvor det er placeret. Hvordan optimere jeg det så det kun er AGP BUS. Jeg har et GEforce3 TI 200. Jeg har prøvet med VIA4in1, men det var heller ikke løsningen.

Nogen som har svaret ?

/Christian
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. juni 2002 - 10:10 #1
kig i din BIOS

find Init Display First, og sikre dig at den står på AGP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. juni 2002 - 11:10 #2
jeg så lige på min eget geforce2 Mx og det er også PCI mode ;-(
Avatar billede peet-49 Novice
08. juni 2002 - 11:53 #3
Til VIA AGP, skal du kun installere driveren ved navn miniport.
Avatar billede nomad Nybegynder
09. juni 2002 - 13:47 #4
Det er meningen at det er i PCI tilstand hele tiden men anyway...

Download programmet NVmax det er et tweak program til NVidia kort og der kan du gøre alt pas dog på med at overclocke dit kort for hæftigt. Mit eget Palit Daytona GeForce 3 Ti200 kan klarer 220MHz på GPU'en og 500MHz på rammene forudsat at disse er påmonteret Pentia kølere!!!

Link til NVmax:

http://www.tweak.dk/antileech.php?site=1&file=_NvMax4.01.00LE.exe
Avatar billede chrkrist Nybegynder
10. juni 2002 - 11:49 #5
Det burde da ikke køre i pci-tilstand når det er et AGP kort. Den skal jeg have en forklaring på ??
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juni 2002 - 13:04 #6
Gå ind i BIOS under opstart af pc. Under Integrated Peripherals skal punktet Init Display First være sat til AGP.
Under Advanced Chipset Features skal AGP-x4 Mode være Enabled og AGP Driving Control være Auto.
Avatar billede nomad Nybegynder
11. juni 2002 - 19:41 #7
Det at der stå at dit GFX-kort kører i "PCI-tilstand har intet at sige. Download NvMAX og tjek om det ikke kører i AGP 4X. Alle kort kører i "PCI-Tilstand" det er svært at forklarer men jeg er sikker på at hvis dit GFX-Kort sidder i AGP slottet kører det i AGP bussen.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. december 2003 - 00:53 #8
Du har afvist alle svar, men holder stadig spørgsmålet åbent.
Hvad er du nået frem til? Problemet løst?

Ikke unormalt at der står "PCI-tlstand" selv om ens grafikkort er AGP, og fysisk også sidder i AGP porten.

AGP er en udvidelse (overbygning) af den oprindelige PCI bus standard. Men dobbelt så hurtig så AGP default kører 66MHz mod PCI default 33MHz. AGP har sit udspring fra PCI (i modsætning til den forhåndværende ISA standard). Så intet unormalt i den benævnes PCI-tilstand. Kan siges snarere at være lidt misvisende eller forvirrende.