Avatar billede mogenz Nybegynder
07. juni 2002 - 23:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP nedbrud ved virus-skanning

  Maskinen går ned hver gang jeg vil foretage en total virus-skanning. Det sker samme sted hver gang, nemlig når den er ved at være færdig med at skanne F-drevet, som er den sidste partition på den ene Harddisk. Jeg kører med Norton Internet Security, og XP-Proff DK. Begge med de nyeste opdateringer. Maskinen går også ned på andre tidspunkter, men det er kun ved virus-skanning jeg kan fremprovokere nedbruddet. Ved BlueScreen fremgår det nogle gange det er ”NTFS.SYS” der skyldes fejlen.
Avatar billede mogenz Nybegynder
07. juni 2002 - 23:53 #1
Har ominstalleret flere gange, men stadig samme prb.
NIS 2002, version 8.07.17
Avatar billede nicidem Nybegynder
08. juni 2002 - 10:34 #2
Har du flere antivirus programmer end Norton Antivirus kørende?
Min gik ned da jeg scannede og kørte med flere på samme tid!
Avatar billede mogenz Nybegynder
08. juni 2002 - 23:57 #3
Jeg har kun Norton kørende.
Et forslag fra "schulze" var at køre "SFC /SCANNOW ". Det ser umiddelbart ud til at virke. Ihvertfald har jeg nu kørt en total virus-scan uden problemer. Jeg venter lidt med at lukke sagen da der godt stadig kan være problemer, så forslag modtages gerne....
Avatar billede mogenz Nybegynder
12. juni 2002 - 03:53 #4
Pc kører stadig ok....Sagen lukkes. Point er tilskrevet "schulze"