Avatar billede mb2000 Novice
07. juni 2002 - 20:21 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

auto start af brændt cd på mac

hvad skal der til for at få en cd til at starte automatisk på en Mac.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. juni 2002 - 20:50 #1
Det kan du kun gøre fra "Taost 3.5.5 > 3.5.7"

Den har så igen den begrænsning at det SKAL være en .image som indeholder "Systemmappe"
-så vidt jeg husker.

Er der da nogen der bruger det ?

Er det ikke udelukkende til at irritere PC-brugere med ?

Held & lykke ! ! !

hilsen  http://www.aeblenet.dk
Avatar billede laumann Nybegynder
13. juli 2002 - 16:02 #2
Hvorfor skal den opstarte automatisk fra cd'en, det lyder umiddelbart underligt.
Mener du ikke bare hvordan du starter op. Det gør du ved at holde c-tasten nede under opstart af din Mac
Avatar billede puggaard Praktikant
03. august 2002 - 01:51 #3
Er helt sikker på hvad du mener, men enten:
1) vil du lave en bootable CD, ikk'? Dette gøres lettest med Toast. Men lav først et disc image med disc copy, som du mounter, og derefter installerer dit MacOS på. Vælg brænd som "Mac Volume" i Toast og træk dit mountede image ind i over Toast. Tryk på knappen Select, og check "Bootable"

eller

2)
Du vil blot have en af dine filer starter automatisk når CD'en i sættes... Dette gøres igen på knappen Select, hvorfra du kan vælge hvilken fil, der skal startes

Mvh.
Peter