Avatar billede djensen Nybegynder
07. juni 2002 - 20:10 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Vise info om mpeg fil

HejZa!!!

Findes der et program der kan vise alle informationer om en mpeg fil ???
Altså hvilken størrelse den er i, og hvilken "ratio" er???
At vise ratio, er nok det vigtigste :-=
Avatar billede krofar Nybegynder
07. juni 2002 - 20:13 #1
Kan du ikke bare højreklikke og trykke "vis egenskaber"?
Avatar billede djensen Nybegynder
07. juni 2002 - 20:18 #2
krofar->
Nej.
Avatar billede krofar Nybegynder
07. juni 2002 - 20:20 #3
Hvilket styresystem kører du med?
Avatar billede djensen Nybegynder
07. juni 2002 - 20:21 #4
windows 98.........man skal bruge et program for at se ration....det ved jeg nemlig, jeg kan bare ikke huske hvad programmet hedder.......!
Avatar billede krofar Nybegynder
07. juni 2002 - 20:29 #5
Jeg har XP. Nu ved jeg ikke lige helt præcist hvad ratio dækker over, men jeg kan under egenskaber se: Bredde, højde, varighed, bithastighed,lydformat, billedhastighed,datahastighed, størrelse på videosampling og videokomprimering.
Avatar billede henninga Novice
08. juni 2002 - 00:37 #6
Når du afspiller i mediaplayer og der vælger egenskaber kan du se en hel masse under "Avanceret".
Den viser intet om mpeg-filer bare ved højreklik - egenskaber og win98
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. juni 2002 - 16:32 #7
Skal du bare bruge størrelsen på filmen? Altså højde og bredde?

Hvis du skal, så tror jeg da godt at jeg kan bixe et hurtigt Delphi-program frem til dig...
Avatar billede staticj Nybegynder
13. juni 2002 - 11:45 #8
Download virtual dub og installer det. Åben din fil med virtualdub. Under filer gå ned til "file information". Her kan du se framecount, lenght osv.

www.virtualdub.com