Avatar billede jamila Nybegynder
02. august 2000 - 14:37 Der er 5 kommentarer

Grafik overført til mail

Hej kloge hoveder.
jeg har et program der minder om en acces database. Når alt er færtigt og man skal printe en rapport ud, er det ca. blevet til 13 sider. Her kommer den svære...
Hvordan for man overført disse sider til en mail, uden at det er som attechment. Det skal være sådanne at når brugeren åbner mailen, kan han/hun printe det direkte ud, ligesom hvis jeg selv sad ved mit eget program... Kan det mon lade sig gøre. Det skal ikke være via PDF... Help please, det er lidt vigtigt. Der er en flaske rød på højkant.
Avatar billede whocarez Nybegynder
02. august 2000 - 14:48 #1
Du kan vælge at danne en html side ud fra den database du har, og derfra så sende denne side i en html mail....??? Lyder det nogenlunde forståeligt

Avatar billede steffen Nybegynder
02. august 2000 - 14:54 #2
PDF lyder rimeligt oplagt .. hvorfor siger du det ikke kan bruges?

Hvis det skal være så \"direkte\" som du antyder,  er det løsning no. 1 i hvert tilfælde.
Avatar billede jamila Nybegynder
02. august 2000 - 14:56 #3
lidt.... Jeg havde tænkt på det, men de 13 sider ligger i en fil der er gemt på serveren. Filen kan f.eks hede H334334.hs4 Hvordan vil da danne denne fil om til en HTML. Jeg kan ikke gå innd og sige rename, eller gem som - hvis den ikke self foreslår HTML kan jeg ??
Avatar billede jamila Nybegynder
02. august 2000 - 14:59 #4
Steffen, det kræver at alle skal dloade Acrobat reader fra hjemmesiden, og det mener jeg ikke er så brugervenligt. Derfor denne smarte ide med at brugeren kan se det hele ligesåsnart mailen bliver åbnet.
Avatar billede whocarez Nybegynder
02. august 2000 - 14:59 #5
du kan jo evt bare sige view source på den i en browser og så kopiere det, ikke særlig professionelt, men det burde virke.