Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 12:46 Der er 23 kommentarer

Intranet med win2k server

Jeg har lavet et intranet jeg har lagt på min win2k server ....men hvis jeg prover at la AD pege på index filen skriver den at det ikke er en valid hjemmeside....hvordan løser jeg dette nemmest  ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juni 2002 - 12:51 #1
Intranet har så vidt ikke noget at gøre med ad. Du skal installere en IIS og så importere dine html og asp filer ind i det default website

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 12:53 #2
jeg har lagt siden ind i et bibliotek på serveren ....hvis jeg skriver \\blabla\intranet\side.html i et browservindue....virker det fint ....også hvis jeg skriver den ind som default startside ....men hvis jeg skriver den ind som en default startside i AD vil den ikke anerkende den ....
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 12:55 #3
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 13:03 #4
nope det virker ikke schulze .....har du selv teste det ....lød ellers som et godt forsøg :-)
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 13:04 #5
det er jo et lokalt ipnummer klasse C ...192.168.0.253
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 14:27 #6
kommer der ikke snart noget jeg kan bruge ??
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 14:33 #7
altså du vil gerne have at dine klienter for vist en bestemt startside som du har deffineret i AD korrekt?
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juni 2002 - 14:47 #8
Installere IIS på den maskine som skal køre dit Intranet. Herefter definere du et "site", hvor dens hjemme mappe er \\blabla\intranet\
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juni 2002 - 14:48 #9
Man kan ikke henvise til en "lokal" fil .. det skal være en URL....
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 14:53 #10
dvs den måde jeg tænkte på at gøre det ikke virker..

Det med at definere en startside i AD er ikke noget problem...men AD vil ikke æde en UNC string.

så må jeg jo igang med at kigge på det ISS ....nogen forslag til et godt sted at starte ??
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 14:54 #11
IIS ...ups
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 14:54 #12
Jamen skal det ikke fungere på et lokalt net?
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 15:00 #13
jo, på et lokalt net ....med en win 2000 server ...
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 15:00 #14
Så virker dette også: http://ipnr/intranet/side.html
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 15:01 #15
De andre klienter sidder jo på samme lokale net.
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 15:02 #16
\\ipnr\intranet\index.html ....virker men med http: foran er der ikke noget der virker
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 15:05 #17
ak har du ikke IIS installeret.....
Avatar billede zigzager Nybegynder
07. juni 2002 - 15:10 #18
nope....
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juni 2002 - 17:47 #19
Tilføj/fjern programmer -> Windows komponenter.

Husk at opdatere den via Windows Update...
Avatar billede duca Nybegynder
08. juni 2002 - 23:32 #20
du kan også fortælle i din hosts fil (på klienterne) at intranet.dk skal pege på din webservers interne ip. så kan du tvinge dem på ad den vej.
Avatar billede jnasser Nybegynder
10. juni 2002 - 12:28 #21
Har du en proxy/firewall på netværket?
I så fald skal du huske at indtaste url´en på intranet-serveren i den rubrik hvor du undlader at trafikken skal gå igennem proxy/firewall´en...
Avatar billede jnasser Nybegynder
10. juni 2002 - 12:29 #22
self. i Internet Explorer eller den browser du nu bruger ;o)
Avatar billede zigzager Nybegynder
12. juni 2002 - 13:21 #23
det svar schultze gav burde nok virke....http://ipnr/intranet/side.html .....men når man skriver det ind siger den man ikke har rettighederne til at se siden.....jeg har lavet den på port 2020 forresten