Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 09:52 Der er 116 kommentarer og
2 løsninger

Ny AMD comp!! HJÆLP!!!!

Jeg har lige købt en ny comp, det gik fint med at samle den. Men når jeg starter den så fryser den hele tiden!!!!!
Jeg kan ikke komme ind i BIOS, for når jeg trykker "DEL" under opstarten så går den bare i sort skærm!!!!
Jeg har prøvet at putte en bootdisk i. Men når jeg formatterede den så frøs den på 81%!!!
Og når jeg starter den op hurtigt efter jeg har slukket den (inden for 20 min) så fryser den imens den tæller ram!!

Jeg har:
Soltek VP5 bla bla
AMD XP 1900+
512 DDR 266
60 GB IBM Deckstar
GeForce 4 Ti 4200 128DDR
ASUS DVD drev
Sony diskettedrev
jeg har et fullsize kabinet med 300W strømforsyning

HJÆLP MIG!!!!!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 09:54 #1
det lyder som et køler problem
Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. juni 2002 - 09:55 #2
køler ?
Avatar billede moebius Nybegynder
07. juni 2002 - 09:55 #3
Hvilken køler har du på din CPU?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 09:56 #4
det kan være at den ikke sidder ordenligt
Avatar billede wanix Praktikant
07. juni 2002 - 09:56 #5
Prøv med en støre CPU køler. Det lyder som om din CPU bliver for varm, og derfor fryser.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 09:56 #6
du kan på et soltek motherboard slå varme sensoren fra, og se om det er et køle problem
Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. juni 2002 - 09:57 #7
Lad nu lige manden svarre på hvad for en køler han har, inden at vi drager konklutionen at det er køleren, det er gal med
Avatar billede moebius Nybegynder
07. juni 2002 - 10:02 #8
Hvis han altså ved hvilken køler det er...
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 10:07 #9
Hvilket operativsystem?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2002 - 10:08 #10
eh newermind. Tror også det er kølingen den er gal med.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. juni 2002 - 10:10 #11
heh okay, vi er nu oppe på 5 mennesker som mener det er pga af dårlig køling, og der er stadig ikke nogen af os som ved hvad for en køler han bruger.
Avatar billede wanix Praktikant
07. juni 2002 - 10:10 #12
Okay. Men det har jo nok ik så meget med styresytemet at gøre. Når han ikke en gang, kan formatere HDen
Avatar billede donwang Nybegynder
07. juni 2002 - 10:11 #13
Den her køler kan sagtens klare det, og mere til!
Kort sagt den er fantastisk!
Thermal Take Technology Volcano 7 A1124
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637915
Avatar billede peet-49 Novice
07. juni 2002 - 10:11 #14
Reeset din bios med jumperen, der sidder lige ved batteriet, så loader den setup default. Normalt skal man trykke F1 første gang man skal i bios, og der skal du ind, for at lave settings til din CPU og RAM.
Avatar billede moebius Nybegynder
07. juni 2002 - 10:11 #15
Det kan osse være defekt RAM...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 10:12 #16
nej men selv om han har en køler der er god nok, så hvis den sidder forkert, køler den ikke
Avatar billede donwang Nybegynder
07. juni 2002 - 10:13 #17
Næ vi ved ikke hvilken køler han bruger, men jeg ved bare hvis han køber  Thermal Take Technology Volcano 7 A1124 så er der ingen problemer med kølingen mere!
Avatar billede moebius Nybegynder
07. juni 2002 - 10:17 #18
Hvis han sætter den forkert vil den jo ikke køle rigtigt.
Og hvis han bruger for meget kølepasta, eller køletape vil den ikke køle optimalt!
Avatar billede triumph10 Nybegynder
07. juni 2002 - 10:18 #19
jeg synes selv denne køler er den perfekte holder min pentium4 nede på 35 grader konstant self. med highspeed...
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320048 den er bare nice ! :)
Avatar billede moebius Nybegynder
07. juni 2002 - 10:18 #20
trimph10->
Nu skal du regne med at P4 ikke afgiver så meget varme!
Avatar billede triumph10 Nybegynder
07. juni 2002 - 10:19 #21
det er self. oxo kun hvis det er køleren der er problemet ! hmm... næste gang jeg opretter spørgsmål tror jeg bare jeg skal sætte 150 point så er der jo mange flere der svarer :)
Avatar billede triumph10 Nybegynder
07. juni 2002 - 10:19 #22
jeg har ellers oxo hørt at XP processor ikke giver så meget varme
Avatar billede moebius Nybegynder
07. juni 2002 - 10:20 #23
Ja, det har jeg osse lagt mærke til sker..
Avatar billede triumph10 Nybegynder
07. juni 2002 - 10:21 #24
den er com har jeg lige købt og der er ingen problemer der !... det kan oxo være soltek som er skod ! min nye har jeg købt Asus MB til... mn så oxo nogle RD (512) den virkede lige med det samme efter jeg havde sat den sammen !
Avatar billede triumph10 Nybegynder
07. juni 2002 - 10:22 #25
kan det være graffikkort der er defekt køler på så den automatisk går i sort fordi den er for varm ? ...
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 10:24 #26
Det kan være fælgende:
1. Hvis du har dine 512MB DDR Ram i en soket så kan det fint lave ged i din computer. Hvilken type ram har du? Hvis du derimod køre med 2 stk af. 256mb så prøv liget at pille den ene ud og se om du så kommer vidre!

2. Som de andre siger så kan det være din køler. AMD processorer har det med at blive temmelige varme så det er meget vigtigt at din køler understøtter min til en AMD XP 1900+! Hvis du vælger at købe en ny så køb en Thermal Take Silent Viking ... den køler op til en XP 2000+ og larmer ikke særlig meget. Jeg har den selv sammem med min XP 2000+ og der er intet at klage over!
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637917

3. Din cpu / bundkort kan være halvejs defekt og derfor ikke virker som de skal. Dette er dog ikke særlig sandsynlig.

Hvis jeg var dig så ville jeg starte med at prøve at teste om det kan være ramne ved at isætte en andene eller hvis du har 2 så kun køre med 1 stk. Hvis det ikke hjælper så prøv lige at tage alle siderne af din computer så der kommer max. luft til din processor ... derved kan du jo se om du kan arbejde længere end før. Prøv så også lige at ligge mærke til om du kan røre ved bunden af din cpu køler når computeren fryser (Altså med slukket computer). Kan du ikke så er det med at få skiftet den køler inden processeren brænder sammen! Til sidst kan du lige prøve at tage strømmen fra din computer og så tage bios batteriet ud at computeren i 3 min ... smid det så i igen og hook din computer til strømen igen. Derved reeseter du hele bundkortet og alle indstillingerne! Se så om det hjalp.
Avatar billede moebius Nybegynder
07. juni 2002 - 10:27 #27
Den var lang......
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 10:32 #28
Manden skal da også have et ordentlig svar ... :-)
Avatar billede moebius Nybegynder
07. juni 2002 - 10:34 #29
Yep :)
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 10:37 #30
triumph10: jeg har ellers oxo hørt at XP processor ikke giver så meget varme

Det er sandt at de ikke afgiver så meget varme ... det siges der ... men man skal lige huske at det er i forhold til hvad? Det er nemlig i forhold til AMD Athlon processorne som afgav en ekstrem masse varme!
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. juni 2002 - 11:01 #31
triumph10 >>> XP Processorer har det med at give meget varme, grundet deres 0,18 mikron... og Intels nye P4 Northwood køre 0,13 mikron

moebius >>> du kender vist ikke til den tidligere P4, den der var bygget på willimette kernen, den var varm grundet at den som AMD kørte med 0,18 mikron

Andersdk >>> det kan som næsten alle siger være din processor der ikke bliver kølet ordenligt... men det kan jo også være en masse andet som TBLASTER siger... og det kan jo så være et stortproblem at tjecke.. har du en ven som evt. har en maskine der køre/understøtter nogenlunde samme hardware... og er han med på ideen, så kan du tjeckke dine komponenter en for en... ved at udskifte hans grafikkort med dit. næst så kan du gøre det med bundkort osv.... tag en ting af gangen....
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 11:24 #32
Hmmmmm.....
Jeg har en Thermal Take Silent Viking køler!!!!!!! og jeg bruger ikke kølepasta.......
Jeg kan jo ikke installere et OS når jeg ikke engang kan komme i bios!!! Men den fryser også i DOS når jeg bruger bootdisk!!!!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 11:26 #33
md craig >>> Jeg har ingen ven at udskifte med, og min anden comp er en Pentium 3 (COMPAQ!!!!)
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 11:27 #34
Og jeg har 1 512 Ram block BTW
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 11:31 #35
prøv at slå temp. control fra, det er der vidst nok nogle jumbers der kan, på motherboardet
Avatar billede celador Nybegynder
07. juni 2002 - 11:36 #36
Vend køleren om...

har lige haft somme problem...
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 11:38 #37
Jeg smider en flad femer på at det er din ram klods! Jeg har arbejdet i 2 år i en computerbutik og de eneste DDR Ram vi kunne få til at køre sådan ok i 512mb version var Apacer ram!

En anden ting jeg glemte at spørge dig om ... i opstarten viser computeren at det er en XP 1900+ eller skriver den for eksempel at det er en 1200Mhz ... på nogle board skal du nemlig fjerne en jumper der aktiver understøttelse at XP processor der jo køre 266Mhz!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 11:38 #38
ja det er tit at det er køleren der vender forkert
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 11:45 #39
Nu ved jeg ikke om alle jer der taler om at vende en køler forkert kender Silent Viking køleren ... nu er det lige at den er så stor at det nesten er umuligt at vende den forkert!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 11:48 #40
Tblaster >>> Mine RAM?? det tror jeg ikke..... måske men det tror jeg ikke...
Men JA den viser faktisk 1200 Mhz og IKKE 1900!!! Men hvordan får man den så til at køre 1900?? I BIOS??

celador >>> Min køler der vender forkert?? det er muligt, men jeg er ikke hjemme før om 2 timer. Så jeg kan ikke prøve det endnu!!

Dmdisco >>> Temp control... men hvis den bliver for varm brænder den så ikke sammen!?!?!?!?
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 11:48 #41
i bunden er der en kant hvis den vender forkert, køler den ikke ret meget
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 11:52 #42
Dmdisco >>> ja.. men jeg vendte Tt mærket på køleren opad.... skulle de vende nedad??
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 11:54 #43
jo men du skal hellere ikke køre med det for evigt, det var kun for, at se om det var et køler problem.

jeg mener at der er jumbers til opsætning af cpu på motherboardet
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 11:55 #44
kig i bunden af køleren, så kan du se hvad vej den skal vende
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 11:57 #45
??? øhhh.... jeg var faktisk lidt i tvivl om hvordan den skulle vende......... kan DET være problemet???
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 11:58 #46
hvad skal jeg kigge efter i bunden  af køleren??
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 11:59 #47
Andersdk ... problemet er at din cpu er underclocket hvilket er årsagen til at den ikke køre som den skal! På bundkortet er der en jumper der hedder noget med 266mhz eller noget i den stil ... jeg finder lige ud af hvor og hvad den hedder på dit bundkort ... men skriv lige hvad dit kort hedder!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 11:59 #48
er det en socket A

i bunden er der en kandt/rende den skal vende væk fra processoren
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 12:01 #49
Du skal lede efter noget der hedder CPU FSB clock ... den jumper der sidder der skal fjernes. Den sidder nok lige under dine ram!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 12:02 #50
tblaster >>> mit bundkort er et: Soltek SL-75DRV5 Via KT333 Chipset

dmdisco >>> øhh hvilken vej vender processoren?? skal man kigge på hvilken vej AMD mærket vender??
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 12:11 #51
Gå ind på side 12 i din manual og find det sted hvor der står FSB. Den jumper du finder der skal du fjerne fra dit bundkort så den køre 266Mhz og ikke kun 200Mhz ... det skulle løse de fleste af dine problemer med at den får ned!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
07. juni 2002 - 12:11 #52
når du kigger på soklen er der en kant hvor du spænder cpu'en fast, der skal kanten på køleren vende.

men det er nok rigtig som tblaster siger, at du ikke har sat cpu'en rigtigt op, for ellers ville den slet ikke starte, da den bliver varm så hurtigt, at den ikke når at starte op.
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 12:14 #53
Hvis du ikke kan finde det der så må du gå til side 26 og så jumpe de jumper så den kommer til at køre med 266Mhz på FSB'en.
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 12:14 #54
Og lad nu vær med at prøve at jumpe den til noget hurtiger bare for sjov ... det kan dine andre hardware enheder ikke understøtte :-)
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 13:33 #55
mange tak tblaster.... men jeg kan ikke give dig nogle points endnu. Da jeg ikke er hjemme endnu, så jeg kan ikke teste hvad for noget der virker!!! Men jeg håber på at NOGET af det i det mindste virker... for ellers er jeg på spanden!!!
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 13:42 #56
Hvis ikke så må du jo bare skrive igen og så må jeg hjælpe dig igen!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 14:21 #57
.....
Det virker fint det hele!!!
men hvad med clock raten i BIOS?? hvad skal den stå til for at det køre hurtigst?? 166?? den stod på 133 men det er da lidt langsomt!!
og jeg må nok hellere vende køleren om.. for den fryser stadig!! bare ikke så tidligt. Men MANGE TAK!!!!!
(du skal nok få dine points, men først skal jeg lige se om det virker når jeg har ændret køleren!!! =) )
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. juni 2002 - 14:43 #58
Den skal stå på 133... og nej det er ikke langsomt... kigger du i dim manual side 26... så er det til en FSB på 266
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 14:55 #59
oups!!! undskyld!!! min fejl jeg mener den stod på 100 men jeg ændrer den til 133 =)
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 14:58 #60
er der ellers nogle ændringer jeg skal lave i BIOS/på jumpers?? (det her er min første "rene" computer =) førhen har jeg ellers købt dem færdige!!! MEN DET SUX!!!!)
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 15:09 #61
Der er ikke så meget ... hvis der er onboard lyd skal du deaktiver det hvis du har et ekstra lydkort ... og hvis der er noget med onboard modem så deaktiver det også hvis der ikke er udgange til den!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 15:25 #62
OK! der er OnBoard lyd, men jeg har intet extra lykort. Modem.. ikke så vidt jeg ved, men jeg skal se efter!!
Jeg vender min køler om lige om lidt, og hvis det virker så får du dine points
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 16:29 #63
DARN!!! ok.. nu kan jeg komme ind i BIOS.. MEN den fryser stadig hele tiden!! og blæseren vender rigtigt! Og prossecoren virker som en 1900+!!!
HJÆLP!!!!
TBLASTER HJÆLP!!!!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 16:44 #64
HJÆLP MIG!!!! Hvad kan der være galt med den?? Den fryser hele tiden!!! og denne gang er det ikke blæserens skyld... (tror jeg nok) HJÆLP MIG NU!!!!!
PLZ HJÆLP MIG!!!
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 17:05 #65
Hmm ... så prøv at smutte ind i din bios og så lav en default. Hvis det ikke hjælper så ville jeg lige prøve at opdater biosen på dit bundkort!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 17:15 #66
hvordan det når jeg ikke kan få windows ind???
(det har først lige lykedes mig at køre en fdisk)
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 17:19 #67
du opdater din bios ved at gå ud i dos og køre noget der hedder flash ... læs om det på Soltek hjemmeside!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 17:59 #68
Ok jeg har lige downloaded den nyeste Flash + BIOS version.
jeg tror ikke den fryser når den står stille. For når den først har fået besked på at lave noget (Fdisk/Formatere) så går den ikke kold!! Det er som om den bare stopper med at arbejde fordi den mangler kommandoer!!
Det er måske BIOS... Men jeg kan først afprøve det når jeg har formatteret!! Jeg fik den endelig til det =)
Avatar billede kau Nybegynder
07. juni 2002 - 18:00 #69
AMD er de bedste
Godt KØB!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:08 #70
DARN!! den stoppede på 54% !!!!!
Nu bliver jeg nødt til at vfente i 5 min før jeg kan komme til DOS!!!! ellers fryser den bare midt i POST testen....
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 18:12 #71
Tak for en god kommentar kau ...

Andersdk ... prøv at opdater med den nye bios når du er færdig med at formater. Inden du kan opdater biosen skal du ind i din bios og slå noget i stil med protect bios fra! Du skal så lige huske at når du kommer ind første gang derefter, så skal du ind i bios og loade default!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:17 #72
ok jeg skal prøve... (formateringen mislykkedes BTW)
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 18:21 #73
Tjaa ... hvis du var lige om hjørnet af hvor jeg bor så ville jeg sku havde bedt dig om at komme forbi så kunne jeg kigge på din computer :-)
Avatar billede md_craig Nybegynder
07. juni 2002 - 18:21 #74
Kau >>> følte du at den kommetar var til nogen hjælp ???

men jeg vil da godt kommentere den... AMD er ikke de bedste... faktisk har Apple nogle af de bedste processorer... men sammenligningen mellem Intel og AMD er urimmelig... Intel er god til sit, den er kold og derfor god til OC, og hvem var det der kom med SSE som AMD nu bruger... AMD er mest til spil, det er en brødrister men den er billig og så længe den kølles godt, så er den god til at afvikle det meste... Men ok det er da oxo rart lige at kunne lave sin mogenmad på kabinettet mens man spiller... så skal man da ikke bevæge sig ud i køkkenet..

BÅDE AMD OG P4 har sine forser...

andersdk >>> Det lyder ret træls... alt held og lykke... men du siger at du tror blæseren sidder rigtigt, når du hopper i bios, kan du finde noget om temp nogen steder, prøv at se hvad de forskællige temperature står på... bare for at udelukke at det stadig er blæseren, eller det modsatte...
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:27 #75
md craig >>> jeg kan intet se om temperaturer inde i BIOS... (når den har været inde i BIOS i 2 min så fryser den) men jeg har lige downloadet en BIOS updatering så måske kan jeg se det bagefter...
hvis jeg kan komme ind i DOS før den fryser :-(

tblaster >>> jeg kan ikke finde noget i stil med protect BIOS.. er du sikker på at der er noget der hedder det??
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 18:34 #76
Prøv bare at flash din bios ... det kan jo være at den ikke er beskyttet! Der skulle være et punkt der hedder noget med hardware monitor ... der skulle du kunne se nogle temp fra din cpu og dit bundkort!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:36 #77
jeg har fundet den:
Den hedder:Temp control
den siger 45 grader!!!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:38 #78
tror i cpu´en er beskadiget??
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 18:38 #79
45 det er fint!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:39 #80
ok
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:40 #81
men hvad skal jeg gøre??
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:40 #82
den frøs inden jeg kunne køre flashen...
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 18:42 #83
Sluk din computer og giv den en pause på en 15-30 min ... prøv så igen!
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 18:44 #84
Til din oplysning så kan jeg lige sige at min processor køre med 63.5 grader ... det er efter at have kørt i en 4 timer. Dog skal det lige siges at jeg har en masse harddiske i min computer der producer en masse varme men der er tilgængeld også en 5 køler smit i til at skabe luft cirkulation! Så dine 45 grader er ikke meget. Men den vil også blive varmere når du kommer til at køre windows på den!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:49 #85
øhmmm.... det kan da ikke være at en af delene er beskadiget vel??
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 18:52 #86
Det kan være at processoren er halvejs defekt! Hvis du har prøvet det jeg har skrevet så ville jeg anbefale dig at tage det hen til der hvor du har købt det!

Jeg købte for noget tid siden en cpu hvor jeg knækkede kærnen på! Der var intet der lod til at være defekt, eller noget der lugtede men det medførte at der ikke kom noget billed på min skærm :-(
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:55 #87
k.. men jeg købte det i en neytshop i viborg (jeg bor i Odense)
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:55 #88
netshop
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 18:56 #89
så det er ikke sådan lige at få en ny!!! er du sikker på at man bare kan få en ny gratis??
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 18:58 #90
Det var ikke så godt! Men har du prøvet det med at flash din bios? Prøv lige det. Når du har prøvet det, hvis det så stadig ikke virker, så prøv at tage alt ud af din computer som du kan. Det vil sige at du kun skal have følgende koblet til:
CPU + køler
Ram
Grafikkort
Harddisk
Floppy drev
CD-rom drev

Virker dette heller ikke så prøv at koble din harddisk, floppy drev og cd-rom drev fra også og se så om den stadig fryser!
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 19:01 #91
Du skal aflever den gamle og de skal nok teste den ... det gjorder vi der hvor jeg arbejde før!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:03 #92
det er faktisk alt hvad jeg har koblet til...
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 19:08 #93
Har du prøvet at tage alt fra som jeg så skrev ... altså så du ikke har en harddisk, et floppy drev og et cd-rom drev koblet til? Fryser den så stadig?
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:14 #94
det ved jeg ikke... (jeg har ikke engang prøvet at opdatere BIOS endnu... den fryser hver gang!!!)
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 19:15 #95
Det var da ikke det jeg fik smidt i hovedet tidliger i dag:
http://www.eksperten.dk/spm/221472

Der sagde en coadmin til mig at:
Normalt må der kun udloves de point der er stillet på højkant i det oprindelige spørgsmål.

:-)
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 19:16 #96
Glem det sidste jeg skrev ... det var en fejl ... den skulle ikke ligge her men på følgende side:
http://www.eksperten.dk/spm/221482

Undskylder :-)
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:25 #97
så du vil altså godt have dine points??
ohh og Bios opdateringen virker ikke!! BTW
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:28 #98
men du kan da ikke få points når spørgsmålet var at få den til at virke.... du er kommet med en masse forslag, men den fryser da stadig...
Avatar billede tblaster Nybegynder
07. juni 2002 - 19:31 #99
Hvad andersdk ... det var en fejl at jeg smed den besked ... jeg har gang i mange ting på en gang! Sorry ... og nej jeg vil ikke have point for noget når jeg ikke har hjulpet dig færdig!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:34 #100
ohh ok....
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:35 #101
men jeg har lige et spørgsmål til dig.. hvis den hverken har Harddisk, Diskettedrev eller cdrom drev, så kan jeg da ikke teste om den fryser... SÅ hurtigt fryser den heller ikke.... (kun hvis man restarter 3 gange i træk =)
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:41 #102
lige nu formatterer jeg den (igen) (den er nået 40% )
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:45 #103
darn... den stoppede på 36 %!!!!
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 19:45 #104
nu ved jeg ikke hvad jeg skal...
Avatar billede cool-wil Nybegynder
07. juni 2002 - 20:33 #105
ring til forhandleren, og kræv at de samler/tester den, da det ikke kan passe at den ikke virker
Avatar billede andersdk Nybegynder
07. juni 2002 - 20:44 #106
nope jeg gør ikke noget før i morgen...
Avatar billede triumph10 Nybegynder
08. juni 2002 - 10:02 #107
det kunne vel også være at hardware delene ikk har det så godt sammen når det kommer til samarbejde ! prøv at nævn producenterne på tingene ! :) (like asus)
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 11:28 #108
Soltek: Bundkort
AMD: Athlon xp 1900+
Sony: diskettedrev
Veritech: Ram
Asus: DVD-Drev
Prolink: Grafikkort (GeForce4 Ti4200)
Samsung: Samtron Skærm
Logic: Kabinet
Logitech: Mus + Tastatur

Hmm.... det var vidst det hele =)
MEN LORTET VIRKER STADIG IKKE!!!! SÅDAN NOGET 11.000 KRONERS SKIDT!!!
Avatar billede tblaster Nybegynder
08. juni 2002 - 12:24 #109
Andersdk ... du kan fint test om din computer fryser ved at tage din harddisk, diskette drev og cdrom drev ud ... du skal bare lade din computer stå i din bios og så se om den fryser. Jeg har lidt på fornæmelsen at det er din cpu eftersom at den jo har kørt ved den forkerte hastighed i noget tid! Det er den eller dine ram. Jeg kender ikke Veritech men det lyder som nogle ikke orginale ram!
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 12:34 #110
vil det sige at det er mig der har ødelagt min CPU eller var den ødelagt da jeg fik den??
Alt hvad jeg har hørt om Veritech før jeg købte dem var ellers rigtig godt....
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 12:43 #111
Hvad betyder det når der står i min BIOS:
Temperature ABS II  55 Grader
Temperature 1        45 Grader
Temperature 2        28 Grader

???
Og det var dog utroligt... Nu har den stået i min BIOS i 10 min uden at fryse!!!!!  Hvad kan det betyde??
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 12:45 #112
Nåh der frøs den... efter omkring 15 min!!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 12:47 #113
Mit råd: Ring til forhandleren.
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 12:47 #114
Prøv denne side www.veritech.com.tw
Avatar billede tblaster Nybegynder
08. juni 2002 - 13:05 #115
Eftersom at den stadig fryser så er det noget der er fejl i dit bundkort eller din processor ... du bliver nødt til at bringe det til dem du har købt det af. Bare sig til dem at du har samlet det og så kørte det ikke ... den låste sig fast hele tiden ... glem det der med at du fik den jumpet forkert fra starten!
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 15:39 #116
Min conklusion:
Bundkortet/CPU´en er defect (mistænker bundkortet da CUP´en kører udmærket)
Men ellers vil jeg sige mange tak til tblaster, for selvom han ikke fik løst mit problem (som jo ikke kan løses) så skal han stadig have points for det!!!
Avatar billede andersdk Nybegynder
08. juni 2002 - 15:40 #117
MANGE TAK TBLASTER!
Avatar billede tblaster Nybegynder
08. juni 2002 - 17:40 #118
Det var så lidt ... skulle det være en anden gang ... og tak for point!