Avatar billede pewolle Nybegynder
02. august 2000 - 10:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Outlook 98 vil ikke sende / modtage post

Jeg har en Outlook 98, på WinNT 4 WS, forbundet til en Exchange server 5.5.

Internetpost hentes vha. serviceprogrammet Internetpost og har virket fint de sidst par år.

Lige pludselig kan man ikke sende/modtage internetpost. Alt andet virker fint.
Den kommer ikke med nogle fejl.
Heller ikke når man trykker send/hent (her kommer den normalt med \"kan ikke finde pop3 server\" eller lign. hvis der har været problemer med internetforb./postservere).

Jeg har slettet profilen, lavet en ny.
Flytte levering af Internetpost op øverst.
Søg efter ny post på Internetpost er markeret.
Geninstalleret Outlook 98.
Der er ikke installeret nye programmer på maskinen.

Er der nogle, der har nogle gode råd.
Avatar billede €yston Nybegynder
02. august 2000 - 12:52 #1
Prøv at slette Internetpost og oprette den igen.

Ellers må du lige skrive nogle flere detaljer om opsætning mod Exchange og Internet!
Avatar billede pewolle Nybegynder
02. august 2000 - 13:48 #2
Det har jeg gjort, idet jeg har slettet profilerne.
Avatar billede codpiece Nybegynder
02. august 2000 - 14:06 #3
Hvorfor sender du via Internetpost hvis du er tilknyttet en Exchange server? Er det ikke nemmere at bruge M$ Exchange Server-servicen?

Just curious

// Codpiece
Avatar billede frankgrevil Praktikant
02. august 2000 - 14:13 #4
Nu bliver jeg også nysgerrig: Hvad er forskellen mellem \"Internetpost\" og \"Exchange Server-service\"?
Avatar billede jamila Nybegynder
02. august 2000 - 14:22 #5
Er det teledanmark der er din udbyder ?? For jag har haft samme problem...
Avatar billede jamila Nybegynder
02. august 2000 - 14:24 #6
Hov, og fået det løst :-)
Avatar billede codpiece Nybegynder
02. august 2000 - 14:24 #7
Internet post bruges til pop3 og smtp mod ikke-exchange servere.

Exchange server servicen bruges til MAPI mod Exchange server.

// Codpiece
Avatar billede pewolle Nybegynder
02. august 2000 - 18:46 #8
Codpiece:
Vi anvender pt ikke Exchange Server til internet e-mail, da vi venter på levering af ADSL 2M/512K og herefter vil køre direkte via smtp. Vores tidligere i-net udbyder understøttede ikke etrn, så vi har hentet post via pop3 konti. Lidt rodet, men det er en længere historie.

Jamili:
Vi anvender pt WOL, men det er ikke det der er problemet, da det kun er een klient, der driller.
Outlook Express virker fint på samme klient, ligesom jeg uden problemer kan checke pop3 konto via telnet.
Dvs., at det ikke er et netværksproblem, men buggen må ligge i Outlook.
Avatar billede pewolle Nybegynder
06. august 2000 - 21:45 #9
Format C: og installer winnt m.v.