Avatar billede morten_ Nybegynder
07. juni 2002 - 01:01 Der er 5 kommentarer

win xp / win 2000

hej jeg har store problemer, prøver at etablere et nætværk mellem win xp og win 2000...kan det lade sig gøre, maskinen med xp skal være vært???.
Begge maskiner er koblet til internettet via  en switch har en bredbåndsforbindelse..mit mål er at skabe en maskine som fungere som en slags server,og en maskine som fungere som en privat arbejdsstation, hvorfra jeg kan overføre filer fra og til serveren. hvis nogen kan hjælpe mig med et evt løsningsforslag. Det skal lige siges ar jeg har en dynamisk ip add. da jeg er tilkoblet en andelsbolig forening som bruger noget der hedder DHCP tror jeg nok.  hjælp hjælp vad er smartest ..???
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
07. juni 2002 - 01:10 #1
Hvis du har licens til XP-Pro, burde du installere dette på begge computere...
XP-installerede computere "taler" rigtigt godt sammen med andre ditto computere !

DGP
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
07. juni 2002 - 01:11 #2
Især i dette server-tilfælde spørgsmål

DGP
Avatar billede hemperor Nybegynder
07. juni 2002 - 01:11 #3
Gør det nemt for dig selv og brug et rigtig smart program der kan sætte din XP maskine op som proxyserver. Der er masser af slagsen på www.tucows.dk. Jeg bruger selv det program fra http://www.sygate.com/ hvilket er MEGET nemt at sætte op =)
Avatar billede morten_ Nybegynder
07. juni 2002 - 13:20 #4
hej jeg har xp home E, på den maskin der skal være privat, alså anonym idet det skal være en arbejdsmaskine, og så vidt jeg ved har man jo kun  en licens. nå men eny way, den anden maskine køre med win 2000 pro, skal så bruges som server ...men hvilken idet man skal tage højde for at

1. er tilsluttet andelsboligforening som køre med DHCP

2. derfor har vi alle DYNAMISK IP add.vi snakker om 2Mbit pr lejlighed.

3. mine 2 maskiner er forbundet via en 8 ports switch.

4. for at få adgang til server skal man kunne bruge et brugernavn samt  password, hvilket er et must.samt uanset hvilken anden computer man kobler sig på fra. skal dette være muligt.

5. den private maskine skal kunne trække filer samt oplysninger fra serveren..alså fuld kontrol.

Kan dette lade sig gøre, med de to forskellige systemer som xpHOME og winn 2000 pro. Og er dette den rigtig måde at gøre det på ( eller skal man forbinde dem vi et cabel af en eller ande art)alså gå udenom switchen.
Avatar billede morten_ Nybegynder
07. juni 2002 - 13:30 #5
og i så fald hvis muligheden er der, hvilken server type er egnet med de krav jeg stiller.