Avatar billede ralf Nybegynder
02. august 2000 - 07:46 Der er 12 kommentarer

Printer - Canon BJC-4200

Etter innstallering av w98, udskriver ovennevnte printer meget sent, 3-4 minutter på en side med et lite farvebilde. 1-2 minutter på en side i sort.
Har forsøgt følgende:
Brukt driveren som fulgte med printeren
Tatt ned driveren på Canons hjemmeside
Brukt driveren som følger med w98.
Ingen forandring
Hvis jeg derimot bruker driveren til bjc4000 skriver den i normal hastighet, men farvene er ikke gode.
Noen med erfaring herom?
Jeg nevner at man nok bør holde seg langt vekk fra Canon.
Det er en elendig service, og er meget dyr i bruk.
Eks: Jeg har også en BJC3000, det kostet meg ca Kr 1.100,- å skrive ut 2000 sider. Meget vanskelig å få nødvendig blækkpatroner, da jeg forsøkte å få hjælp hos Canon, fikk jeg svar etter 11 dager, med besked om at jeg måtte ringe Canons hotline, som koster ca 5-6 kr pr min. og hvor man naturligvis skal vente i 10-15 min. før man får noen hjælp.
Jeg forla også ovennevnte problem over Canons e-mail den 24. juli, jeg har ennu ikke fått svar.
Ralf
Avatar billede denboj Nybegynder
02. august 2000 - 12:22 #1
Jeg kan sige at jeg har en BJC 4200 - og at jeg regner med at smide den i containeren i dag. Jeg skifter nu til HP - Min Canon printer er godt nok ikkke blevet langsom fra dag til dag - Men  den har ligesom sneget sig ind med langsomheden. Uskriftskvaliteten er også blevet dårligere og dårligere - selvom jeg har skiftet rundt med drivere får en finde den optimale og brugt formuer på uskiftning af diverse catriges og farvebånd. Den er simpelthen både for dyr og langsom at holde kørende. Jeg har heldigvis ikke prøvet at kontakte deres tilsyneladende elendige support. Så jeg er med dig aldrig mere canon.

MVH Denboj
Avatar billede ralf Nybegynder
02. august 2000 - 23:09 #2
Hei Denboj,
Jeg må nok desv. avise svaret, da det igrunnen kun er et kommentar, jeg er den ulykkelige innehaver av 2 Canon printere, og det er uforståelig at et firma av den størelse yder en så elendig service.
Jeg er fortsatt intr. i svar på mitt problem, eller skal jeg benytte skrallespanet, og istedet køpe en ny, hva syntes du i såtilfelle er en god løsning ( i alletilfelle aldri mer CANON), jeg håper igrunnen de leser dette, og kanskje tar seg sammen,
Ralf
Avatar billede denboj Nybegynder
03. august 2000 - 02:44 #3
Det er helt iorden. Håber du får løst det. Jeg gav op :-)
Avatar billede freeman Nybegynder
04. august 2000 - 13:21 #4
Så vil jeg da også lige sige at jeg har en Cannon4300 og den er ikke god/meget langsom.. Jeg synes nu godt at det kan passe at det tager så lang tid.. Canon\'s printere er sindsyg lagsomme..

Du kunne jo også prøve at hente en driver fra Canon\'s hjemmeside.. det hjælper nok ikke, men det gør da ikke noget at prøve... :-)

URL til din driver:
http://www.canon-europa.com/cgi-bin/CEDD/list-systems.cgi?catid=1&productid=22
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 00:29 #5
Jeg tror du har ret Freeman - Det virker som om canons printere bare er sindsygt langsomme fra starten af og bare bliver langsommere og langsommere. Jeg har egentlig ikke undersøgt om man kan købe ramudvidelser til dem men jeg tror det ikke :-)
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. august 2000 - 00:47 #6
NEJ NEJ
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. august 2000 - 00:51 #7
Hov
Ramte return :(
Hvis i tror canon er langsomme så køb en epson. :(
Til gengæld er det værd at vente på. :))
Avatar billede denboj Nybegynder
05. august 2000 - 01:29 #8
kurtj// Det er canon bjc4200 tilgengæld ikke (værd at vente på) Hvis udskriften så bare sparkede røv så var det jo en anden sag
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. august 2000 - 01:33 #9
Det gør den absolut på en stylus photo 750.
Men det kræver det rigtige papir,Hvilket er ret pebret
Avatar billede kurtj Nybegynder
05. august 2000 - 01:36 #10
Mailede lige med HP`s webmaster. De har bare kanon support.Hurtige(Næste dag)svar med links som referencer.Det kalder jeg kundesupport. :-)
Avatar billede ralf Nybegynder
05. august 2000 - 06:18 #11
GDI
Jeg kan desv. ikke acceptere noen av forslagene, da de jo i grunnen ikke er svar på mitt spørsmål, men bare en bekreftelse på Canons dårlige kvalitet samt uhørt dårlig support.
Det er også merkelig at når jeg bruker driveren til bjc4000, fungerer det normalt (altså bortsett fra farvene), det foreligger forøvrig fortsatt intet svar fra Canon.
Ralf
Avatar billede nilsen Nybegynder
13. december 2000 - 06:48 #12
Spørsmålet trekkes tilbake da jeg ingen forklaring har mottatt
Ralf